Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń 11/2025 z 05.11.2025 [dodatek: Monitor Prawa Pracy i Ubezpieczeń]
Porada aktualna
na dzień 12.12.2025
Data publikacji: 30.09.2025
Na jakich zasadach pracownicy odpowiadają za szkody w mieszkaniu wynajętym przez pracodawcę
PROBLEM
Zatrudniamy pracowników wyższej kadry menedżerskiej do obsługi naszej inwestycji przez okres około 4 lat w innym mieście. Każdemu z pracowników wynajmujemy od osoby trzeciej mieszkanie w pobliskiej miejscowości na czas realizacji inwestycji. Nie podpisaliśmy z pracownikami żadnych dokumentów związanych z udostępnieniem im mieszkania, w tym potwierdzających odbiór kluczy. Pracownicy podczas imprezy zorganizowanej w mieszkaniu poza godzinami pracy dokonali w nim sporych zniszczeń. Na jakich zasadach ponoszą odpowiedzialność z tego tytułu – czy jak za powierzone mienie? Czy fakt, że jeden z pracowników jest cudzoziemcem, zmienia w jakiś sposób zasady jego odpowiedzialności za wyrządzone szkody?
