Interpretacja indywidualna z dnia 24 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-1.4011.617.2025.2.AK
Odszkodowanie uzyskane za wywłaszczenie nieruchomości nabytych nieodpłatnie w drodze spadku i działu spadku korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o PIT, niezależnie od przyszłego zwiększenia udziału w tej nieruchomości.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 lipca 2025 r. wpłynął Pani wniosek z 8 lipca 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani pismem z 6 sierpnia 2025 r. (wpływ 13 sierpnia 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
(…)2014 roku postanowieniem sądu sygn. akt: (…) wydanym przez Sąd Rejonowy w (...):
1)nabyła Pani spadek po mamie A. zmarłej (…)2012 r. w (...), w wysokości 1/3 (jedna trzecia) wraz z Pani bratem B. oraz ojcem C.,
2)nabyła Pani spadek po ojcu C. zmarłym (...)2013 r. w (...) w wysokości 1/2 (jedna druga) wraz z Pani bratem B.
W skład spadku, który otrzymała Pani wchodziło kilka nieruchomości, w których Pani mama A. miała udział w 1/3 (jedna trzecia) części na podstawie postanowienia sądu sygn. akt: (…) z (...)2007 r. wydanym przez Sąd Rejonowy (...).
W związku z czym stała się Pani właścicielem w 1/6 (jedna szósta) części wszystkich nieruchomości na podstawie posiadanych przez Panią dokumentów. W kolejnych latach trwały sprawy sądowe dotyczące pozostałych właścicieli nieruchomości.
(...)2023 r. postanowieniem sądu sygn. akt: (…) wydanym przez Sąd Rejonowy (...) o dział spadku i zniesienie współwłasności, postanowiono: dokonać działu spadku oraz zniesienia współwłasności w ten sposób, że prawo własności nieruchomości przyznane zostało na współwłasność w udziałach po 1/2 (jedna druga) części dla Pani oraz dla Pani brata B. bez żadnych spłat i dopłat.
W związku z czym stała się Pani właścicielem w 1/2 (jedna druga) części wszystkich nieruchomości.
Niewielka część jednej z działek, wchodzącej w skład spadku, decyzją Wojewody (…) o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej pn.: „(…)”, której nadano rygor natychmiastowej wykonalności, stała się własnością Skarbu Państwa ostatecznie na mocy decyzji Ministra Rozwoju i Technologii z (...)2023 r. znak (…).
(...)2024 r. został sporządzony przez rzeczoznawcę majątkowego operat szacunkowy.
(...)2025 r. została wydana decyzja o ustaleniu odszkodowania za nieruchomość, która została zabrana.
(...)2025 r. zostało wypłacone Pani odszkodowanie w wysokości (…) zł.
W uzupełnieniu wniosku wskazała Pani, że jako datę wszczęcia postępowania wywłaszczeniowego (…) Urząd Wojewódzki (...) wskazał dzień (...)2024 r.
Postępowanie wywłaszczeniowe dotyczyło działki leśnej 1 o powierzchni (…) ha, w wyniku czego została ona podzielona na działki: nr 1/1 o powierzchni (…) ha; nr 1/2 o powierzchni (…) ha; nr 1/3 o powierzchni (…) ha; nr 1/4 o powierzchni (…) ha; nr 1/5 o powierzchni (…) ha.
Po podziale, działki: 1/1 o pow. (…) ha, 1/2 o pow. (…) ha, 1/3 o pow. (…) ha zostały zabrane pod inwestycję drogową, a działki: 1/4 o pow. (…) ha, 1/5 o pow. (…) ha zostały własnością Pani i Pani brata w udziałach wynoszących po 1/2 części.
Zgodnie z wyrokiem sądu z (...)2023 r. o dział spadku i zniesienie współwłasności, prawo własności nieruchomości 2, 3, 4, 5, 6, 7, 1, 8, 9 sąd postanowił przyznać na współwłasność w udziałach po 1/2 Pani i Pani bratu bez żadnych spłat i dopłat dla pozostałych uczestników postępowania. Wcześniej Pani i brat posiadaliście udziały wynoszące po 1/6 części ww. nieruchomości, w związku z czym pierwotny udział wynosił w zaokrągleniu 16,67 %, a został zwiększony do 50%.
Wartość wszystkich nieruchomości do sprawy sądowej została oszacowana na (…) zł, więc nie posiada Pani stosownej wiedzy, aby wskazać konkretną wartość tej jednej działki, która podlegała wywłaszczeniu. Kwota odszkodowania wynosiła (…) zł i została powiększona o 5% zgodnie z art. 18 ust. 1e ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych tj. (…) zł. Odszkodowanie, które Pani otrzymała wynosiło (…) zł proporcjonalnie do udziału 1/2.
Decyzja Wojewody z (...)2025 r. została wydana na podstawie art. 12 ust. 4a, 4f, 5, art. 18 ust. 1 i 1e oraz art. 22 i 23 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. – o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 311) oraz art. 104 i 107 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 572).
Pytania
1.Czy w sytuacji opisanej powyżej przysługuje Pani zwolnienie z podatku?
2.Czy fakt zwiększenia udziału w nieruchomości z 1/6 (jedna szósta) do 1/2 (jedna druga) w trakcie wypłaty odszkodowania ma wpływ na zwolnienie z opodatkowania?
Pani stanowisko w sprawie (wynikające z wniosku i jego uzupełnienia)
W Pani ocenie, zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o PIT, powinno mieć zastosowanie, bowiem cena nabycia nieruchomości jest niemożliwa do ustalenia, gdyż nastąpiło ono nieodpłatnie.
Ponadto, właścicielem nieruchomości w 1/6 części była Pani już od 2014 roku.
Na potwierdzenie swojego stanowiska przywołała Pani interpretację Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 30 lipca 2021 r., nr 0114-KDIP3-1.4011.393.2021.2.AC, w której potwierdzono, że odszkodowanie spełniało przesłanki do skorzystania ze zwolnienia.
W odniesieniu do pytania 2 podała Pani, że pomimo zwiększania udziału w nieruchomości, powinna Pani być zwolniona z opodatkowania, ponieważ współwłaścicielem nieruchomości była Pani już od 2014 roku.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Powyższy przepis ustanawia generalną zasadę opodatkowania podatkiem dochodowym, zgodnie z którą opodatkowaniu tym podatkiem podlegają wszelkie uzyskane przez podatnika w danym roku korzyści majątkowe, z wyjątkiem tych, które na mocy ustawy wyłączone zostały z tego opodatkowania (np. przez wprowadzenie ustawowego zwolnienia z opodatkowania, czy też zaniechanie poboru podatku).
Na podstawie art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Rodzaje źródeł przychodów zostały określone w art. 10 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, gdzie między innymi w pkt 9 wymieniono „inne źródła”.
Zgodnie z art. 20 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychody z innych źródeł, o których mowa w art. 10 ust. 1 pkt 9, uważa się w szczególności: kwoty wypłacone po śmierci członka otwartego funduszu emerytalnego wskazanej przez niego osobie lub członkowi jego najbliższej rodziny, w rozumieniu przepisów o organizacji i funkcjonowaniu funduszy emerytalnych, kwoty uzyskane z tytułu zwrotu z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego oraz wypłaty z indywidualnego konta zabezpieczenia emerytalnego, w tym także dokonane na rzecz osoby uprawnionej na wypadek śmierci oszczędzającego, zasiłki pieniężne z ubezpieczenia społecznego, alimenty, stypendia, świadczenia otrzymane z tytułu umowy o pomocy przy zbiorach, dotacje (subwencje) inne niż wymienione w art. 14, dopłaty, nagrody i inne nieodpłatne świadczenia nienależące do przychodów określonych w art. 12-14 i art. 17.
Użycie w powyższym przepisie sformułowania „w szczególności” wskazuje, że definicja przychodów z innych źródeł ma charakter otwarty i nie ma przeszkód, aby do tej kategorii zaliczyć również przychody inne niż wymienione wprost w przepisie art. 20 ust. 1 ustawy. O przychodzie podatkowym z innych źródeł będziemy mówić w każdym przypadku, kiedy u podatnika wystąpią realne korzyści majątkowe.
Z przedstawionego opisu wynika, że w spadku po zmarłej (...)2012 r. mamie nabyła Pani prawo własności udziałów w nieruchomości w wysokości 1/3 wspólnie z bratem i z Pani ojcem. Następnie w związku ze śmiercią (...)2013 r. Pani ojca, nabyła Pani wraz bratem w spadku po ojcu udziały w ww. nieruchomości w wysokości 1/2. W skład spadku, który Pani otrzymała po zmarłej mamie oraz zmarłym ojcu wchodziło kilka nieruchomości, w związku z czym stała się Pani właścicielem 1/6 części wszystkich nieruchomości. Wyrokiem sądu z (...)2023 r. o dział spadku i zniesienia współwłasności prawo własności nieruchomości 2, 3, 4, 5, 6, 7, 1, 8, 9 przyznane zostało na współwłasność w udziałach wynoszących po 1/2 części dla Pani oraz dla Pani brata bez żadnych spłat i dopłat. W związku z powyższym stała się Pani właścicielką w 1/2 części wszystkich nieruchomości.
(...)2024 r. zostało wszczęte postępowanie wywłaszczeniowe wobec działek nr 1/1, 1/2, 1/3 – które powstały z podziału działki nr 1 – w związku z realizacją na tych działkach inwestycji drogowej. W wyniku wywłaszczenia (...)2025 r. wypłacono Pani odszkodowanie w kwocie (…) zł.
Powzięła Pani wątpliwość, czy przysługuje Pani zwolnienie z opodatkowania tego odszkodowania.
Odszkodowanie stanowi co do zasady przychód w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Nie oznacza to jednak, że wszystkie odszkodowania podlegają opodatkowaniu. Niektóre z nich, wymienione w katalogu zwolnień przedmiotowych określonym w art. 21 ust. 1 ww. ustawy, korzystają ze zwolnienia od podatku dochodowego. Jednakże korzystanie z każdej preferencji podatkowej, w tym zwolnienia od podatku, jest możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy spełnione są wszelkie przesłanki określone w przepisie stanowiącym podstawę prawną danej preferencji.
Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Wolne od podatku dochodowego są przychody uzyskane z tytułu odszkodowania wypłacanego stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami lub z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości na cele uzasadniające jej wywłaszczenie oraz z tytułu sprzedaży nieruchomości w związku z realizacją przez nabywcę prawa pierwokupu, stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami; nie dotyczy to przypadków, gdy właściciel nieruchomości, o której mowa w zdaniu pierwszym, nabył jej własność w okresie 2 lat przed wszczęciem postępowania wywłaszczeniowego bądź odpłatnym zbyciem nieruchomości za cenę niższą o co najmniej 50% od wysokości uzyskanego odszkodowania lub ceny zbycia nieruchomości na cele uzasadniające jej wywłaszczenie lub w związku z realizacją prawa pierwokupu.
Warunkiem niezbędnym do skorzystania z przedmiotowego zwolnienia jest zatem otrzymanie m.in. odszkodowania, które przyznane zostało stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami.
W przypadku nabywania nieruchomości pod drogi, na zasadach określonych w ustawie z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 311 ze zm.) – zwanej również „specustawą” drogową, prawodawca zdecydował się na całkowite oddzielenie od siebie postępowań o wywłaszczenie i o odszkodowanie.
Z chwilą wejścia w życie ww. ustawy, do katalogu zawartego w art. 2 ustawy z dnia 21 sierpnia 1997 r. o gospodarce nieruchomościami (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1145 ze zm.) dodany został zapis, że ustawa o gospodarce nieruchomościami nie narusza innych ustaw w zakresie dotyczącym gospodarki nieruchomościami, w tym omawianej ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r.
Przywołany art. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami zawiera ogólne wyłączenie stosowania jej przepisów, ale tylko w takim zakresie, w jakim nie narusza to zasad określonych w wymienionych ustawach. Ustawodawca przyznał zatem pierwszeństwo w stosowaniu regulacjom zawartym w ustawach wymienionych w tym przepisie, przed zasadami wynikającymi z ustawy o gospodarce nieruchomościami. Powyższy przepis ma charakter normy kolizyjnej co oznacza, że przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami mają charakter uzupełniający w stosunku do innych ustaw, w zakresie spraw nieuregulowanych w tych ustawach. Tym samym, nabywanie nieruchomości pod drogi, na zasadach określonych w „specustawie” drogowej ma charakter szczególny wobec wywłaszczenia regulowanego przepisami ustawy o gospodarce nieruchomościami; przepisy ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych stanowią lex specialis w stosunku do przepisów ustawy o gospodarce nieruchomościami.
O takiej relacji wymienionych wyżej aktów prawnych świadczy również kompleksowość regulacji zawartej w „specustawie” drogowej oraz odesłanie zawarte w art. 23 tej ustawy, zgodnie z którym:
W sprawach nieuregulowanych w niniejszym rozdziale stosuje się przepisy ustawy o gospodarce nieruchomościami.
W odniesieniu do dróg krajowych i wojewódzkich, stosownie do treści art. 11a ust. 1 ustawy o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych:
Wojewoda w odniesieniu do dróg krajowych i wojewódzkich albo wykonujący zadania zlecone z zakresu administracji rządowej starosta w odniesieniu do dróg powiatowych i gminnych, wydają decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej na wniosek właściwego zarządcy drogi.
Po myśli art. 11f ust. 1 pkt 6 powołanej wyżej ustawy:
Decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej zawiera w szczególności oznaczenie nieruchomości lub ich części, według katastru nieruchomości, które stają się własnością Skarbu Państwa lub właściwej jednostki samorządu terytorialnego.
W myśl natomiast art. 12 ust. 4 ww. ustawy:
Nieruchomości lub ich części, o których mowa w art. 11f ust. 1 pkt 6, stają się z mocy prawa:
1)własnością Skarbu Państwa w odniesieniu do dróg krajowych,
2)własnością odpowiednich jednostek samorządu terytorialnego w odniesieniu do dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych
– z dniem, w którym decyzja o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej stała się ostateczna.
Zgodnie z art. 12 ust. 4a ww. ustawy:
Decyzję ustalającą wysokość odszkodowania za nieruchomości, o których mowa w ust. 4, wydaje organ, który wydał decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
W myśl ust. 4f ww. przepisu:
Odszkodowanie za nieruchomości, o których mowa w ust. 4, przysługuje dotychczasowym właścicielom nieruchomości, użytkownikom wieczystym nieruchomości oraz osobom, którym przysługuje do nieruchomości ograniczone prawo rzeczowe.
Zgodnie z art. 12 ust. 5 ww. ustawy:
Do ustalenia wysokości i wypłacenia odszkodowania, o którym mowa w ust. 4a, stosuje się odpowiednio przepisy o gospodarce nieruchomościami, z zastrzeżeniem art. 18.
Stosownie natomiast do treści art. 18 ust. 1 ww. ustawy:
Wysokość odszkodowania, o którym mowa w art. 12 ust. 4a, ustala się według stanu nieruchomości w dniu wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej przez organ I instancji oraz według jej wartości z dnia, w którym następuje ustalenie wysokości odszkodowania.
Ustawa o szczególnych zasadach przygotowania i realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych wymieniona jest w art. 2 pkt 11 ustawy o gospodarce nieruchomościami jako ustawa w zakresie dotyczącym gospodarki nieruchomościami.
W myśl art. 130 ust. 2 ustawy o gospodarce nieruchomościami:
Ustalenie wysokości odszkodowania następuje po uzyskaniu opinii rzeczoznawcy majątkowego, określającej wartość nieruchomości.
Zgodnie z art. 132 ust. 1a tej ustawy:
W sprawach, w których wydano odrębną decyzję o odszkodowaniu, zapłata odszkodowania następuje jednorazowo w terminie 14 dni od dnia, w którym decyzja o odszkodowaniu stała się ostateczna.
Zatem warunek otrzymania odszkodowania, które przyznane zostało stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami, w opisanej sytuacji jest spełniony.
Omawiane zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, nie przysługuje jednak jeżeli łącznie spełnione zostaną następujące warunki:
·nabycie nieruchomości nastąpi w okresie 2 lat przed wszczęciem postępowania wywłaszczeniowego lub odpłatnym zbyciem oraz
·cena jej nabycia będzie o co najmniej 50% niższa od wysokości odszkodowania lub ceny zbycia.
Zatem w przypadku, gdy spełniony zostanie jeden z warunków albo niespełniony żaden z nich, uzyskany przychód będzie korzystał ze zwolnienia.
Z opisu sprawy wynika, że udziały w nieruchomości nabyła Pani w różnych okresach i w różny sposób, a mianowicie:
-w spadku po zmarłej(...)2012 r. mamie – nabyła Pani prawo własności do 1/3 udziałów w nieruchomości;
-w spadku po zmarłym (...)2013 r. ojcu – nabyła Pani prawo własności do 1/2 udziałów nieruchomości, które Pani ojciec wcześniej nabył w spadku po Pani mamie. W wyniku nabycia spadku po zmarłej mamie oraz zmarłym ojcu stała się Pani właścicielem 1/6 części wszystkich udziałów w nieruchomości;
-w związku z działem spadku i zniesieniem współwłasności na podstawie postanowienia sądu z (...)2023 r. – nabyła Pani prawo własności do 1/2 udziałów we wszystkich części nieruchomości, o których mowa we wniosku bez żadnych spłat i dopłat.
Zatem, nabycie przez Panią udziałów w nieruchomości nastąpiło nieodpłatnie (w drodze spadku, działu spadku i zniesienia współwłasności – któremu nie towarzyszyły żadne spłaty i opłaty), tak więc nie zostanie spełniony jeden z warunków wyłączających zwolnienie, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych – nie zaistnieje sytuacja, w której cena nabycia nieruchomości byłaby o co najmniej 50% niższa od wysokości odszkodowania (cena nie stanowi elementu nabycia).
W konsekwencji przychód uzyskany przez Panią z tytułu otrzymanego odszkodowania za utracone prawo własności części nieruchomości, stosownie do przepisów o gospodarce nieruchomościami, korzysta ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przy czym, fakt zwiększenia udziału w nieruchomości nie ma wpływu na możliwość skorzystania ze zwolnienia.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz.U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz.U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
