eporadnia.infor.pl 1/2000 z 01.01.2000 [dodatek: eporadnia.infor.pl]
Porada aktualna
na dzień 10.12.2025
Data publikacji: 23.10.2025
Czy biuro rachunkowe może samodzielnie wypowiedzieć pełnomocnictwo UPL-1 do podpisywania deklaracji elektronicznych
PROBLEM
Jako biuro rachunkowe posiadamy od naszych klientów pełnomocnictwa UPL-1 do podpisywania deklaracji elektronicznych. Zdarzają się jednak sytuacje, w których kontakt z klientem zostaje całkowicie zerwany. W związku z tym chciałabym zapytać czy pełnomocnik (księgowa/biuro rachunkowe) może samodzielnie wypowiedzieć pełnomocnictwo UPL-1? Jeśli tak, to w jaki sposób formalnie należy to zrobić (np. złożenie formularza OPL-1 lub innego dokumentu, forma elektroniczna/papierowa)? Czy konieczne jest zaangażowanie klienta, czy pełnomocnik może jednostronnie złożyć wypowiedzenie pełnomocnictwa? Będę wdzięczna za wskazanie właściwej procedury i podstawy prawnej.
