Interpretacja indywidualna z dnia 28 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL3.4012.573.2025.2.MS
Gmina, realizując zadania własne niepodlegające VAT, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie może odliczać naliczonego podatku VAT od związanych z tym wydatków inwestycyjnych.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku od towarów i usług w zakresie braku odliczenia naliczonego podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją przedsięwzięcia pn.: „(...)” jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
17 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 12 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie braku odliczenia naliczonego podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z realizacją przedsięwzięcia pn.: „(…)”. Uzupełnili go Państwo pismem z 15 września 2025 r. (wpływ 15 września 2025 r.), pismem z 12 września 2025 r. (wpływ 18 września 2025 r. – wpływ z (…) Urzędu Skarbowego w (…)), pismem z dnia 20 września 2025 r. (wpływ 18 września 2025 r.) oraz pismem z 23 października 2025 r. (wpływ 23 października 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Państwa stan faktyczny sprawy dotyczy operacji pn.: „(…)” na które Gmina (...) uzyskała pomoc finansową na operacje typu „(…)” w ramach poddziałania „(…)” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (…), która podzielona jest na środki współfinansowania unijnego tzw. wkład (…) w wysokości (…) oraz środki współfinansowania krajowego w wysokości (…).
Wielkość uzyskanego dofinansowania na podstawie umowy nr (…) z dnia (…) z Samorządem Województwa (…), wynosi (…), w tym VAT (…).
Przebudowa (…) na które składały się następujące zadania: (…)
Przedsięwzięcie zwiększyło możliwości retencyjne oraz przeciwdziała powodzi i suszy.
W uzupełnieniach wniosku udzielili Państwo odpowiedzi na zadane pytania:
1)Czy Gmina jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług?
Odpowiedź: Z uwagi na wykonywanie czynności podlegających opodatkowaniu VAT, Gmina jest podatnikiem VAT czynnym, zarejestrowanym we właściwym urzędzie skarbowym. Gmina składa – jako podatnik VAT – stosowne deklaracje rozliczeniowe dla potrzeb VAT.
2)Na kogo są wystawiane faktury w związku z realizacją opisanej we wniosku operacji, pn.: „(...)”?
Odpowiedź ostatecznie sformułowana w uzupełnieniu z 23 października 2025 r.: W związku z realizacją operacji pn.: „(...)” zostały wystawione następujące faktury i rachunki: Faktura nr (...) za wykonanie zadania pn.: „(…)” oraz rachunek nr (…) za pełnienie nadzoru inwestorskiego nad przebudową (…) zostały wystawione na: Gminę (...), adres: (...), NIP (…).
3)Jakie wydatki ponieśli Państwo w ramach ww. operacji? Proszę opisać.
Odpowiedź: W ramach realizacji operacji pn.: „(…)”, Gmina poniosła następujące wydatki:
a)Wydatki inwestycyjne związane z wykonaniem robót budowlanych – na podstawie faktury nr (…) r. Faktura obejmuje m.in. (…) na łączną kwotę (…) zł.
b)Wydatki związane z pełnieniem nadzoru inwestorskiego – na podstawie rachunku nr (…) na kwotę (…) zł.
Jednocześnie wskazali Państwo, że przedsięwzięcie jest dofinansowane z następujących środków: Pomoc finansowa na operacje typu „(…)” w ramach poddziałania „(…)” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata (…), która podzielona jest na środki współfinansowania unijnego tzw. wkład (…).
4)W jaki sposób Gmina wykorzystuje infrastrukturę, która powstała w ramach ww. operacji? Proszę opisać.
Odpowiedź: Infrastruktura powstała w wyniku realizacji operacji pn.: „(…)” jest wykorzystywana przez Gminę wyłącznie do realizacji zadań własnych o charakterze publicznym, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym, tj. w zakresie gospodarki wodnej, ochrony środowiska oraz ochrony przeciwpowodziowej. Celem przedsięwzięcia jest (…) Teren przyległy (…) został uporządkowany i zagospodarowany w sposób umożliwiający jego nieodpłatne wykorzystanie przez mieszkańców Gminy. Infrastruktura ta nie jest wykorzystywana do działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy o podatku od towarów i usług.
5)Kto i w jaki sposób może korzystać z powstałej infrastruktury oraz czy korzystanie to jest odpłatne czy nieodpłatne?
Odpowiedź: Gmina nie pobiera żadnych opłat za korzystanie ze zbiornika ani z terenu wokół niego. Projekt ma charakter całkowicie publiczny i służy zaspokajaniu zbiorowych potrzeb wspólnoty samorządowej.
6)Czy (...) wraz z zagospodarowanym terenem, będący przedmiotem wniosku, jest wykorzystywany przez Państwa do czynności:
a)opodatkowanych podatkiem VAT,
b)niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT,
c)zwolnionych z opodatkowania podatkiem VAT?
Odpowiedź: (...) wraz z zagospodarowanym terenem jest wykorzystywany wyłącznie do zadań publicznych Gminy i nie podlega opodatkowaniu VAT.
7)Czy w sytuacji, gdy (...) wraz z zagospodarowanym terenem, będący przedmiotem wniosku, jest wykorzystywany przez Państwa zarówno do celów prowadzonej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), jak i do celów innych niż działalność gospodarcza, istnieje możliwość przyporządkowania wydatków w całości do celów wykonywanej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy?
Odpowiedź: W przypadku zadania pn.: „(...)”, nie istnieje możliwość przyporządkowania wydatków do celów prowadzonej działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy o VAT. Infrastruktura powstała w wyniku realizacji tego zadania jest wykorzystywana wyłącznie do realizacji zadań własnych Gminy o charakterze publicznym, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym, w zakresie gospodarki wodnej, ochrony środowiska oraz ochrony przeciwpowodziowej.
8)Czy w sytuacji, gdy (...) wraz z zagospodarowanym terenem, będący przedmiotem wniosku, jest/będzie wykorzystywany przez Państwa do czynności opodatkowanych i zwolnionych, to czy istnieje możliwość przyporządkowania całości lub części kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności?
Odpowiedź: Nie istnieje możliwość przyporządkowania kwot podatku naliczonego do poszczególnych rodzajów czynności opodatkowanych i zwolnionych, ponieważ infrastruktura powstała w ramach zadania pn.: „(...)” jest wykorzystywana wyłącznie do realizacji zadań własnych Gminy o charakterze publicznym (gospodarka wodna, ochrona środowiska, ochrona przeciwpowodziowa). (…) i teren przyległy nie są wykorzystywane do działalności gospodarczej, a ich udostępnienie mieszkańcom ma charakter nieodpłatny i publiczny.
9)Czy realizacja przedmiotowej inwestycji należy do zadań własnych gminy, o których mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153)? Jeżeli tak, to proszę wskazać dokładną podstawę prawną działania.
Odpowiedź: Operacja pn.: „(...)” jest wykorzystywana przez Gminę wyłącznie do realizacji zadań własnych o charakterze publicznym, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 1 i pkt 3 ustawy o samorządzie gminnym, tj. w zakresie gospodarki wodnej, ochrony środowiska oraz ochrony przeciwpowodziowej.
Pytanie
Czy od zadania pn.: „(...)” finansowanego przez Samorząd Województwa (…) możliwe jest odliczenie naliczonego podatku VAT poniesionego w związku z realizacją tego przedsięwzięcia?
Państwa stanowisko w sprawie
Realizacja inwestycji mieści się w zadaniach własnych gminy (art. 7 ustawy o samorządzie gminnym), a Gmina działa jako organ władzy publicznej, co oznacza, że nie występuje w charakterze podatnika VAT w tym zakresie (art. 15 ust. 6 ustawy o VAT).
Ponieważ powstała infrastruktura nie będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych, Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT, a zatem VAT stanowi koszt kwalifikowalny projektu.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej ustawą.
Zgodnie z tym przepisem:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Jak wynika z powołanych przepisów, prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego (powstanie zobowiązania podatkowego).
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto należy podkreślić, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Natomiast na podstawie przepisu art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności winien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
W świetle art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Na mocy art. 15 ust. 2 ustawy:
Pod pojęciem działalności gospodarczej należy rozumieć wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Należy zauważyć, że w myśl art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Jak wynika z powyższego, wyłączenie organów władzy publicznej z kategorii podatnika ma charakter wyłącznie podmiotowo-przedmiotowy.
W świetle wskazanych unormowań jednostki samorządu terytorialnego na gruncie podatku od towarów i usług występować mogą w dwojakim charakterze:
·podmiotów niebędących podatnikami, gdy realizują zadania nałożone na nich odrębnymi przepisami prawa oraz
·podatników podatku od towarów i usług, gdy wykonują czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności: czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników, natomiast czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników podatku od towarów i usług, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Zatem, jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Tylko bowiem w tym zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Stosownie do przepisu art. 2 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Zgodnie z art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Na mocy art. 7 ust. 1 pkt 1 i 14 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują sprawy:
1)ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej.
14)porządku publicznego i bezpieczeństwa obywateli oraz ochrony przeciwpożarowej i przeciwpowodziowej, w tym wyposażenia i utrzymania gminnego magazynu przeciwpowodziowego;
Z powołanych wyżej przepisów wynika, że jednostki samorządu terytorialnego są podatnikami podatku od towarów i usług jedynie w zakresie wszelkich czynności, które mają charakter cywilnoprawny, tzn. są przez nie realizowane na podstawie umów cywilnoprawnych. Będą to zatem wszystkie realizowane przez te jednostki (urzędy) czynności w sferze ich aktywności cywilnoprawnej, np. czynności sprzedaży, zamiany (nieruchomości i ruchomości), wynajmu, dzierżawy itd., umów prawa cywilnego (nazwanych i nienazwanych). W tym tylko zakresie ich czynności mają charakter działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy. Oznacza to, że w pozostałym zakresie, np. w zakresie zadań własnych nałożonych na Gminę na podstawie odrębnych przepisów, jednostki samorządu terytorialnego nie występują jako podatnicy podatku VAT, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że realizują Państwo projekt pn.: „(...)”.
Państwa wątpliwości w analizowanej sprawie dotyczą ustalenia, czy Gmina ma możliwość odliczenia naliczonego podatku VAT poniesionego w związku z realizacją przedsięwzięcia.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy, uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ – jak Państwo wskazali – majątek powstały w wyniku realizacji inwestycji jest wykorzystywany przez Gminę wyłącznie do realizacji zadań własnych o charakterze publicznym, tj. w zakresie gospodarki wodnej, ochrony środowiska oraz ochrony przeciwpowodziowej. Celem przedsięwzięcia jest (…). (…) i teren przyległy nie są wykorzystywane do działalności gospodarczej, a ich udostępnienie mieszkańcom ma charakter nieodpłatny i publiczny.
Tym samym, w odniesieniu do przedmiotowego przedsięwzięcia – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – nie mają Państwo możliwości odliczenia podatku naliczonego VAT.
Podsumowując stwierdzam, że Gmina w związku z realizacją przedsięwzięcia pn.: „(...)”, nie ma możliwości odliczenia naliczonego podatku VAT od wydatków poniesionych w związku z jego realizacją.
Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Zauważam, że zgodnie z art. 14b § 3 Ordynacji podatkowej, składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego. Organ jest ściśle związany przedstawionym we wniosku stanem faktycznym. Zainteresowany ponosi ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu stanu faktycznego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywiste zdarzenie sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywać się będzie z opisem sprawy podanym przez Państwa w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu sprawy, co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Jednocześnie należy podkreślić, że pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników odnośnie możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowanych. Kwestię tę rozstrzygają bowiem przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Wnioskodawcy przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym, nie zajęto stanowiska w tej sprawie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosują się Państwo do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
