Postanowienie WSA w Warszawie z dnia 17 września 2024 r., sygn. VI SAB/Wa 16/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie: Przewodniczący asesor WSA Szczepan Borowski po rozpoznaniu w dniu 17 września 2024 r. na posiedzeniu niejawnym skargi P. B. na bezczynność Burmistrza [...] w przedmiocie oznakowania drogi wewnętrznej postanawia: odrzucić skargę.
Uzasadnienie
P.B. (dalej także jako skarżący) w piśmie z dnia 6 czerwca 2023 r. zwrócił się do Burmistrza W. (dalej także jako: organ) o oznakowanie drogi wewnętrznej, położonej w W. przy ul. K.stanowiącej działki ewidencyjne nr [...] miasto W.. Skarżący wniósł o ustanowienie znaku strefy ruchu oraz ustanowienie ruchu w strefie zamieszkałej. Wskazał, że brak stosownego oznakowania powoduje niewłaściwe parkowanie pojazdów na placu manewrowym kończącym drogę, która jest nieprzelotowa.
Pismem z dnia 6 lipca 2023 r. organ poinformował skarżącego o pracach związanych z przygotowaniem projektu organizacji ruchu.
Wobec braku działań ze strony organu skarżący złożył ponaglenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Warszawie.
SKO w Warszawie postanowieniem z dnia 31 sierpnia 2023 r. uznało ponaglenie za nieuzasadnione.
Zdaniem SKO w Warszawie, skoro zatwierdzenie organizacji ruchu nie następuje w formie decyzji lub postanowienia, to brak jest podstaw do stwierdzenia, że zaistniała bezczynność lub przewlekłość postępowania określona w art. 37 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2024 r., poz. 572, dalej jako: k.p.a.).
