Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 października 2024 r., sygn. III SA/Wa 1480/24
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Jacek Kaute, Sędziowie sędzia WSA Maciej Kurasz, asesor WSA Marta Sarnowiec-Cisłak (sprawozdawca), Protokolant referent Klaudia Staręga, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 8 października 2024 r. sprawy ze skargi P. Z. na interpretację indywidualną Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z dnia 23 kwietnia 2024 r. nr 0112-KDIL2-2.4011.58.2024.3.WS w przedmiocie podatku dochodowego od osób fizycznych oddala skargę.
Uzasadnienie
Wnioskiem z dnia 21 grudnia 2023 r. P. Z. (dalej: Wnioskodawca, Skarżący, Strona) wystąpił do Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej (dalej: Dyrektor KIS) o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych.
W treści wniosku i piśmie uzupełniającym Wnioskodawca wyjaśnił, że prowadzi przedsiębiorstwo w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej. Jego głównym elementem jest strona [...], stanowiąca narzędzie umożliwiające tworzenie spersonalizowanych, osobistych i unikalnych (m.in. przez użycie imienia dziecka oraz własnych zdjęć) wiadomości i życzeń od Świętego Mikołaja. Wnioskodawca oferuje więc klientom możliwość zakupu spersonalizowanego listu od "Św. Mikołaja". List jest rzeczą (nie jest produktem wirtualnym) i powstaje w wyniku pracy osób zatrudnionych przez Stronę. Strona internetowa ([...]) stanowi jedyny kanał dystrybucji listów. Nie jest możliwe nabycie listu bez skorzystania z ww. strony.
Wnioskodawca ponosi koszty kampanii reklamowej, czyli koszty promocji ww. strony internetowej (jako jedynego kanału dystrybucji produktu). Na wydatki poniesione na promocję składają się m.in. koszty kampanii w Internecie, realizowanych przez Meta Platforms Inc. (Facebook), Google Ireland Limited (Google) oraz przez wybranych influencerów, u których przekazuje się informacje m.in. temat strony [...] (tj. ukazuje się adres/link do tej strony). W tych przypadkach Wnioskodawca zleca działania mające na celu zwiększenie widoczności oferty produktów (tj. listów od "Św. Mikołaja") w Internecie. Wynagrodzenie, które ponosi Strona jako koszt, obliczane jest przede wszystkim w zależności od ilości lub czasu wyświetleń określonej treści (zawierającej informację o produkcie) lub też od ilości kliknięć.
