Interpretacja indywidualna z dnia 22 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-1.4012.524.2025.1.AM
Miasto nie może odliczyć podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją Programu Rozwoju Miast, gdyż działania te są nieopodatkowane i mieszczą się w ramach zadań publicznoprawnych, wyłączających Miasto z kategorii podatnika VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
25 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 18 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją działania „(…)” w ramach (…) Programu Rozwoju Miast.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Miasto (…) (dalej: Miasto) jest czynnym zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT).
Z dniem 1 stycznia 2017 r. podjęło scentralizowane rozliczanie podatku VAT wraz z jednostkami organizacyjnymi Miasta i zakładem budżetowym.
Z dniem 31 maja 2023 r. nastąpiła likwidacja samorządowego zakładu budżetowego. Zlikwidowany samorządowy zakład budżetowy został przejęty przez istniejącą jednostkę budżetową pod nazwą Miejski Ośrodek (…) w(…), która przejęła zadania realizowane przez zlikwidowany zakład.
Jako jednostka samorządu terytorialnego (dalej: JST) posiada osobowość prawną nadaną ustawowo przez art. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153) i prowadzi gospodarkę finansową na zasadach określonych w przepisach ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1530 ze zm.).
Miasto wykonuje przede wszystkim, tzw. zadania własne i na mocy art. 7 ust. 1 pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym. Zadania publiczne wykonywane przez gminę można podzielić na zadania własne oraz zadania zlecone.
Zadaniem własnym gminy jest zaspokojenie zbiorowych potrzeb jej mieszkańców, a w szczególności zadania własne obejmują sprawy: w zakresie ochrony środowiska, gospodarki wodnej.
Zadania zlecone to te, które państwo lub inne jednostki samorządu terytorialnego przekazały gminie w drodze ustawy lub na podstawie porozumienia. A także inne zadania własne nałożone na jednostkę odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których została powołana.
Zdecydowana większość tych zadań jest wykonywana przez Miasto w ramach reżimu publicznoprawnego, niektóre czynności Miasto wykonuje na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych, traktując je jako podlegające przepisom ustawy o VAT.
Miasto (…) przystąpiło do (…) Programu Rozwoju Miast dofinansowanego z Drugiej Edycji (…) Pomocy Finansowej dla wybranych Państw Członkowskich Unii Europejskiej w celu zmniejszenia różnic społeczno-gospodarczych w obrębie Unii Europejskiej dla miast ubiegających się o wsparcie w ramach (…) Programu Rozwoju Miast.
Główne działania w projekcie: (...).
Ubiegając się o dofinansowanie na powyższe zadania Miasto wykazało podatek VAT naliczony od wydatków na przedmiotową Inwestycję jako wydatek kwalifikowalny w ramach tych zadań. Inwestycja zostanie sfinansowana ze środków pochodzących z ww. Programu.
Dofinansowanie będzie stanowiło 100% kwoty poniesionych kosztów kwalifikowalnych.
Ad 2
Działanie nr 2 obejmuje (…), która jest celem szczegółowym: „(…)” a obszarem tematycznym: „(…)” tytuł projektu: „(…)” oraz 3 poddziałania: (…).
Działania adaptacyjne obejmują modernizację terenów zielonych, tj. (…). Projekt przewiduje budowę (...). (…).
W ramach realizacji działania zaplanowano: (…).
Zgodnie z założeniami program będzie realizowany przez (...), każdorazowo po (…) tys. zł. Głównymi odbiorcami tego poddziałania będą mieszkańcy (…) i okolicznych gmin, którzy na co dzień odczuwają skutki zmian klimatycznych, tj. (...). Dzięki realizacji tego poddziałania mieszkańcom poprawi się komfort życia, (...).
(…) przy A. obejmuje teren (…) m2, który zostanie przekształcony w przestrzeń dostosowaną do potrzeb mieszkańców (…), a przede wszystkim młodzieży, która będzie głównym odbiorcą efektów tego poddziałania.
W ramach powyższego poddziałania planowane są (…).
Zagospodarowana przestrzeń stanie się miejscem integracji społecznej, edukacji i rekreacji. Planowane elementy będą ogólnodostępne i bezpłatne dla mieszkańców.
Miasto (…) nie będzie oferować żadnych usług ani towarów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Celem zadania jest (...).
Inwestycja ma także służyć (...).
Wydatki związane z realizacją Projektu będą dokumentowane wystawianymi przez dostawców i wykonawców fakturami VAT, na których Miasto będzie oznaczone jako nabywca przedmiotowych towarów i usług.
Dotychczas Miasto nie poniosło jeszcze żadnych wydatków w przedmiotowym zakresie.
Efekty Projektu będą przez Miasto wykorzystywane tylko i wyłącznie do czynności niepodlegających podatkowi od towarów i usług. Powstała w ramach działania przestrzeń będzie ogólnodostępna i udostępniona dla wszystkich zainteresowanych nieodpłatnie.
Uzyskana przez Miasto interpretacja będzie przedłożona w uzupełnieniu do wniosku o dofinansowanie w ramach (…) Programu Rozwoju Miast.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Prawo to przysługuje podatnikowi pod warunkiem, że nie zachodzą przesłanki negatywne, sprecyzowane w art. 88 ustawy o VAT.
Wobec powyższego, w celu dokonania oceny możliwości skorzystania z prawa do odliczenia VAT, należy każdorazowo przeanalizować:
A. czy towary i usługi, przy zakupie których naliczono VAT zostały nabyte przez podatnika tego podatku,
B. czy, a jeśli tak - to w jakim zakresie - pozostają one w związku z wykonywaniem przez niego czynności opodatkowanych VAT, jak również,
C.czy w danej sytuacji nie są spełnione przesłanki negatywne wskazane w art. 88 ustawy o VAT.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do ust. 2 przywołanego artykułu, działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
W myśl natomiast art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Z powyższych przepisów wynika, że jeżeli jednostka samorządu terytorialnego realizuje swoje zadania przy wykorzystaniu narzędzi i uprawnień nadanych jej w drodze aktów prawnych, nie będzie ona podatnikiem VAT.
Pytanie
Czy Miastu będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją działania „(…)” w ramach (…) Programu Rozwoju Miast?
Państwa stanowisko w sprawie
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Prawo to przysługuje podatnikowi pod warunkiem, że nie zachodzą przesłanki negatywne, sprecyzowane w art. 88 ustawy o VAT.
Zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do ust. 2 działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
W myśl natomiast art. 15 ust. 6 ustawy o VAT, nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Z powyższych przepisów wynika, że jeżeli jednostka samorządu terytorialnego realizuje swoje zadania przy wykorzystaniu narzędzi i uprawnień nadanych jej w drodze aktów prawnych, nie będzie ona podatnikiem VAT.
W przypadku natomiast, gdy dane zadanie jest realizowane przez jednostkę samorządu terytorialnego w oparciu o umowy cywilnoprawne, a więc na warunkach i w okolicznościach typowych dla podmiotów prowadzących działalność gospodarczą - jednostka taka będzie traktowana jako podatnik VAT.
Zdaniem Miasta (…) w związku z realizacją poddziałania w przedmiotowym Projekcie, Miasto będzie wykonywało zadania nałożone na nie w drodze aktów prawnych, tym samym nie powinno zostać w tym zakresie uznane za podatnika VAT.
Miasto nie będzie przy tym wykorzystywało efektów realizowanego poddziałania do wykonywania jakichkolwiek odpłatnych czynności na podstawie umów cywilnoprawnych oraz nie będzie pobierało jakichkolwiek opłat tytułem udostępniania do użytkowania powstałego terenu.
Tym samym wydatki na realizację Projektu nie będą ponoszone przez Miasto, działające w charakterze podatnika VAT. Ponadto przestrzeń, która powstanie w ramach realizacji poddziałania nie będzie służyła Miastu do wykonywania jakichkolwiek czynności podlegających opodatkowaniu VAT.
Miasto (…) stoi na stanowisku, że nie będzie przysługiwało prawo do dokonywania odliczeń VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją powyższego poddziałania.
Powyższe stanowisko Miasta znajduje odzwierciedlenie w wydawanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej interpretacjach indywidualnych, np.:
1) 0113-KDIPT1-1.4012.563.2025.1.ŻR z dnia 20 czerwca 2025 r.;
2) 0113-KDIPT1-3.4012.249.2024.1.KS z dnia 17 maja 2024 r.;
3) 0114-KDIP1-2.4012.128.2025.1.RM z dnia 21 marca 2025 r.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.) – zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a) nabycia towarów i usług,
b) dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje gdy:
- podatek odlicza podatnik podatku od towarów i usług,
- towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych.
Warunkiem, który daje podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Podatnik nie ma prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od nabywanych towarów i usług, których nie będzie wykorzystywał do wykonywania czynności opodatkowanych (czyli będzie wykorzystywał do czynności zwolnionych od podatku oraz niepodlegających temu podatkowi).
Art. 88 ustawy zawiera listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Tylko podatnik podatku od towarów i usług, w ramach prowadzonej działalności gospodarczej ma prawo do odliczenia podatku.
Art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Art. 15 ust. 6 ustawy:
Nie uznaje się za podatnika organów władzy publicznej oraz urzędów obsługujących te organy w zakresie realizowanych zadań nałożonych odrębnymi przepisami prawa, dla realizacji których zostały one powołane, z wyłączeniem czynności wykonywanych na podstawie zawartych umów cywilnoprawnych.
Organy władzy publicznej nie są podatnikami podatku od towarów i usług w związku z realizacją zadań, które podejmują jako podmioty prawa publicznego, nawet jeśli pobierają należności, opłaty lub składki. Organy te są podatnikami VAT w przypadku wykonywanych czynności na podstawie umów cywilnoprawnych.
Kryterium podziału stanowi charakter wykonywanych czynności:
- czynności o charakterze publicznoprawnym wyłączają te podmioty z kategorii podatników,
- czynności o charakterze cywilnoprawnym skutkują uznaniem tych podmiotów za podatników, a realizowane przez nie odpłatne dostawy towarów i świadczenie usług podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług.
Art. 2 ust. 1 ustawy z 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 1153):
Gmina wykonuje zadania publiczne w imieniu własnym i na własną odpowiedzialność.
Art. 6 ust. 1 ustawy o samorządzie gminnym:
Do zakresu działania gminy należą wszystkie sprawy publiczne o znaczeniu lokalnym, niezastrzeżone ustawami na rzecz innych podmiotów.
Art. 7 ust. 1 pkt 1 oraz pkt 10 ustawy o samorządzie gminnym:
Zaspokajanie zbiorowych potrzeb wspólnoty należy do zadań własnych gminy. W szczególności zadania własne obejmują m.in. sprawy:
1) ładu przestrzennego, gospodarki nieruchomościami, ochrony środowiska i przyrody oraz gospodarki wodnej;
10) kultury fizycznej i turystyki, w tym terenów rekreacyjnych i urządzeń sportowych.
Wskazali Państwo, że są podatnikiem VAT czynnym. Przystąpili Państwo do (…) Programu Rozwoju Miast dofinansowanego z Drugiej Edycji (…) Pomocy Finansowej dla wybranych Państw Członkowskich Unii Europejskiej w celu zmniejszenia różnic społeczno-gospodarczych w obrębie Unii Europejskiej dla miast ubiegających się o wsparcie w ramach (…) Programu Rozwoju Miast.
Realizacja działania 2 „(…)” (Projekt) w ramach (…) Programu Rozwoju Miast obejmuje (…) przestrzeń, która jest celem szczegółowym: „(…)”, a obszarem tematycznym: „(…)” tytuł projektu: „(…)” oraz 3 poddziałania: (…).
Głównymi odbiorcami tego poddziałania będą mieszkańcy (…) i okolicznych gmin, którzy na co dzień odczuwają skutki zmian klimatycznych, tj. (...). Dzięki realizacji tego poddziałania mieszkańcom poprawi się komfort życia, (...).
(…) przy A. obejmuje teren, który zostanie przekształcony w przestrzeń dostosowaną do potrzeb mieszkańców (…), a przede wszystkim młodzieży, która będzie głównym odbiorcą efektów tego poddziałania.
W ramach powyższego poddziałania planowane są (…).
Zagospodarowana przestrzeń stanie się miejscem integracji społecznej, edukacji i rekreacji. Planowane elementy będą ogólnodostępne i bezpłatne dla mieszkańców.
Nie będą Państwo oferować żadnych usług ani towarów w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Wydatki związane z realizacją Projektu będą dokumentowane wystawianymi przez dostawców i wykonawców fakturami.
Efekty Projektu będą przez Państwa wykorzystywane tylko i wyłącznie do czynności niepodlegających podatkowi od towarów i usług. Powstała w ramach działania przestrzeń będzie ogólnodostępna i udostępniona dla wszystkich zainteresowanych nieodpłatnie.
Mają Państwo wątpliwości, odnośnie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją działania „(…)” w ramach (…) Programu Rozwoju Miast.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W związku z realizacją Projektu warunki uprawniające do obniżenia kwot podatku należnego o kwoty podatku naliczonego nie będą spełnione, ponieważ nabywane w ramach Projektu towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Z okoliczności sprawy wynika, że efekty Projektu będą przez Państwa wykorzystywane tylko i wyłącznie do czynności niepodlegających podatkowi od towarów i usług. Powstała w ramach działania przestrzeń będzie ogólnodostępna i udostępniona dla wszystkich zainteresowanych nieodpłatnie.
W analizowanej sprawie nie zostanie spełniona podstawowa przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, jaką jest związek nabywanych towarów i usług z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Zatem nie będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją działania „(…)” w ramach (…) Programu Rozwoju Miast.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pojęcie „kosztu kwalifikowalnego” nie jest pojęciem podatkowym i organy podatkowe nie są właściwe do rozstrzygania wątpliwości podatników dotyczących możliwości zaliczania wartości podatku od towarów i usług do kosztów kwalifikowalnych. Kwestię tę rozstrzygają przepisy regulujące zasady korzystania ze środków pomocowych. Zasady i przepisy podatkowe przywołane w uzasadnieniu niniejszej interpretacji mogą być jedynie pomocne Państwu przy dokonywaniu oceny, czy podatek VAT w tej sytuacji powinien być kosztem kwalifikowalnym. W związku z powyższym nie zajęto stanowiska w tej sprawie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
