Interpretacja indywidualna z dnia 27 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.583.2025.1.DG
Brak możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z zakupów związanych z realizacją projektu, którego efekty nie generują sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT, jest uzasadniony brakiem związku z czynnościami opodatkowanymi.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
1 października 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „(…)”. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca - (dalej Instytut) jest czynnym, zarejestrowanym podatnikiem podatku od towarów i usług.
Instytut istnieje od (...). W 2010 r. otrzymał status Państwowego Instytutu Badawczego. Instytut dysponuje wysoko wykwalifikowaną kadrą pracowników posiadających wiedzę w zakresie objętym wnioskiem, tj.:(...).
Przedmiotem działania Instytutu jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinach: nauk ścisłych i przyrodniczych, nauk inżynieryjno-technicznych oraz nauk rolniczych, przystosowywanie wyników tych badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki oraz udział we wdrażaniu wyników tych badań i prac, a w szczególności:
1)upowszechnianie wyników prowadzonych przez Instytut badań naukowych i prac rozwojowych, w tym poprzez działalność wydawniczą i sprzedaż wydawnictw Instytutu;
2)wykonywanie badań i analiz technicznych;
3)opracowywanie opinii i ekspertyz w zakresie prowadzonych przez Instytut badań naukowych i prac rozwojowych;
4)działalność kartograficzna, opracowywanie map tematycznych, w tym również w oparciu o prowadzone przez Instytut badania naukowe;
5)działalność bibliotek innych niż publiczne;
6)gromadzenie, przetwarzanie i udostępnianie danych w zakresie prowadzonej działalności, w tym prowadzenie i rozwój baz danych;
7)działalność wspierająca administrację rządową w zakresie realizacji zobowiązań wynikających z członkostwa w Unii Europejskiej i z podpisanych i ratyfikowanych przez Rzeczpospolitą Polską umów dotyczących ochrony środowiska;
8)działalność wspierająca administrację publiczną w zakresie ochrony środowiska;
9)prowadzenie działalności edukacyjnej i popularyzatorskiej m.in. poprzez organizowanie szkoleń, seminariów, konferencji, sympozjów.
Instytut jako państwowa jednostka organizacyjna, która prowadzi badania naukowe i prace rozwojowe posiada osobowość prawną, nabytą z chwilą wpisania do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego, przez co jest podmiotem praw i obowiązków oraz może dokonywać czynności prawnych we własnym imieniu.
Działania wykonywane przez Instytut wynikają z kompetencji określonych w następujących aktach prawnych:
- ustawy z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (Dz. U. z 2024 r. poz. 534 ze zm.),
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 13 września 2010 r. w sprawie nadania Instytutowi w (…) statusu państwowego instytutu badawczego (Dz. U. Nr 172 poz. 1165),
- zatwierdzonego przez Ministra Klimatu i Środowiska Statutu Instytutu -Państwowego Instytutu Badawczego.
Instytut działa pod nadzorem Ministra (…) (Obwieszczenie Ministra (…) z 11 marca 2024 r. w sprawie wykazu jednostek organizacyjnych podległych Ministrowi (…) lub przez niego nadzorowanych, M.P. z 2024 r. poz. 210).
Ponadto Instytut funkcjonuje w oparciu o zasady określone w ustawie z dnia 11 września 2019 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 ze zm.).
Aktualnie Wnioskodawca będzie realizował przedsięwzięcie pod nazwą: „(…)” ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, w ramach którego wymagana jest interpretacja organu podatkowego dla tego przedsięwzięcia.
Wnioskodawca nie może posłużyć się interpretacją wydaną na rzecz innych projektów m.in.:
1.Baza wiedzy o zmianach klimatu (interpretacja indywidualna Dyrektora KIS znak 0114-KDIP1-1.4012.155.2017.1.DG, pismo z 22 czerwca 2017 r.),
2.System dostarczania i wymiany informacji w celu strategicznego wspierania wdrażania polityki klimatycznoenergetycznej (…) (interpretacja indywidualna Dyrektora KIS znak 0114-KDIP1-2.4012.582.2017.1.RD, pismo z 30 listopada 2017 r.),
3.Wyznaczenie wskaźnika emisji gazów cieplarnianych... (interpretacja indywidualna Dyrektora KIS znak 0114-KDIP4-2.4012.467.2021.1.WH, pismo z 21 lipca 2021 r.),
4.Ścieżki transformacji ciepłownictwa w Polsce w związku z celami wynikającymi z (...). (interpretacja indywidualna Dyrektora KIS znak 0114-KDIP4-1.4012.393.2021.1.SK, pismo z 21 lipca 2021 r.),
5.Wsparcie Ministra Klimatu i Środowiska w realizacji polityki klimatycznej... (interpretacja indywidualna Dyrektora KIS znak 0114-KDIP4-2.4012.434.2021.1.MB, pismo z 13 sierpnia 2021 r.),
6.Wyszukiwarka (...) utworzenie bazy programów wspierających działania na rzecz klimatu i ochrony środowiska (interpretacja indywidualna Dyrektora KIS znak 0114-KDIP4-3.4012.424.2021.1.DM, pismo z 12 sierpnia 2021 r.),
7.Wykonanie zintegrowanego planu zarządzania dla Obiektu Światowego Dziedzictwa Puszcza (…) (interpretacja indywidualna Dyrektora KIS znak 0114-KDIP4-1.4012.554.2021.1.PS, pismo z 15 września 2021 r.).
Wnioskodawca będzie realizował przedsięwzięcie pod nazwą: „(…)”.(...) Proponowane wielopoziomowe podejście do inwentaryzacji strumieni gazów cieplarnianych umożliwi przejście z podstawowego poziomu szczegółowości szacowania emisji - (...), który opiera się na domyślnych założeniach dla wybranych sektorów i zakłada stałe praktyki zarządzania, czyniąc go zbyt zgrubnym, na wyższy poziom szczegółowości (...). Ponadto projekt zapewni interaktywne narzędzie wspierające weryfikację strumieni gazów cieplarnianych w kontekście wdrażania rolnictwa węglowego.
W szczególności projekt zakłada:
1)Opracowanie kompleksowego, scentralizowanego systemu informacji przestrzennej do monitorowania użytkowania gruntów i zmian w użytkowaniu gruntów w skali kraju, opartego na danych przestrzennych krajowych i europejskich, dostosowanego do potrzeb sektora LULUCF.
2)Weryfikacja i integracja istniejących zbiorów danych przestrzennych w celu stworzenia ciągłej warstwy gleb organicznych oraz opracowanie danych dotyczących intensywności użytkowania i stopnia odwodnienia terenów łąkowych na glebach organicznych w oparciu o dane in situ, teledetekcję satelitarną oraz dane przestrzenne krajowe i europejskie (np.: (...)).
3)Opracowanie i określenie współczynników emisji dla gleb organicznych, w tym zebranie informacji na temat krajowych historycznych i obecnych przepływów gazów cieplarnianych w glebach organicznych, wykonanie cyklu pomiarów emisji gazów cieplarnianych/strumieni węgla w glebach organicznych użytkowanych rolniczo.
4)Modelowanie przepływu gazów cieplarnianych w glebach organicznych w skali kraju wraz z analizą niepewności.
5)Opracowanie interaktywnego narzędzia wspierającego weryfikację strumieni gazów cieplarnianych w kontekście wdrażania rolnictwa węglowego dostosowanego do potrzeb i wymagań szerokiego grona interesariuszy. Narzędzie będzie udostępniane nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym podmiotom za pośrednictwem strony internetowej.
Projekt będzie realizowany w konsorcjum: Instytut (…) - Państwowy Instytut Badawczy (lider), Instytut (…), Uniwersytet (…), Uniwersytet Przyrodniczy w (…) oraz Instytut (…) - Państwowy Instytut Badawczy.
Projekt będzie realizowany w ramach programu (...) na podstawie umowy z Komisją Europejską oraz w oparciu o dofinansowanie z NFOŚiGW.
W ramach realizacji projektu w budżecie Instytutu przewidziano następujące kategorie kosztów bezpośrednich: koszty wynagrodzeń osobowych, koszty podróży, koszty inwestycyjne (stacja robocza, serwery), koszty usług (tj. publikacje, opłaty konferencyjne, organizacja spotkań, tłumaczenia, usługi promocyjne, subskrypcja programu do analiz przestrzennych). Wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT.
Jednocześnie, zgodnie z wytycznymi, w ramach prowadzonej rachunkowości, Instytut wyodrębni wszystkie zakupy związane z projektem.
W ramach realizacji projektu w budżecie przewidziano następujące kategorie kosztów bezpośrednich: koszty wynagrodzeń osobowych, koszty podróży, koszty inwestycyjne (stacja robocza, serwery), koszty usług (tj. publikacje, opłaty konferencyjne, organizacja spotkań, tłumaczenia, usługi promocyjne, subskrypcja programu do analiz przestrzennych). Wyniki projektu, przedstawione będą m.in. w postaci raportów, publikacji naukowych, ulotek informacyjnych, artykułów popularnonaukowych, postów informacyjnych publikowanych na stronie internetowej i/lub w mediach społecznościowych oraz wystąpień na konferencjach, warsztatach, spotkaniach projektowych, targach rolniczych. Opracowane w ramach projektu interaktywne narzędzie wspierające weryfikację strumieni gazów cieplarnianych w kontekście wdrażania rolnictwa węglowego będzie udostępniane nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym podmiotom za pośrednictwem strony internetowej.
Wyniki prac będą udostępniane bezpłatnie, ponadto z tytułu wykonanej pracy nie będą pobierane żadne dodatkowe opłaty. Wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT.
Pytanie
Czy Instytut nie będzie miał prawa odliczenia VAT od zakupów, w związku z tym, że projekt nie będzie generował sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT?
Państwa stanowisko w sprawie
Stosownie do art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2024 r. poz. 361 ze zm.), zwanej dalej ustawą, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Natomiast w myśl art. 86 ust. 2 pkt 1 lit. a ustawy, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu nabycia towarów i usług.
Z cytowanych wyżej przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi. Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Brak związku wydatków poniesionych w ramach realizacji Projektu przesądza zatem o braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Stanowisko wnioskodawcy potwierdza wydana interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej znak 0114-KDIP1-1.4012.155.2017.1.DG dla Instytutu w ramach projektu "(…)", pismo z 22 czerwca 2017 r. W interpretacji stwierdzono prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy: w związku z nabyciem towarów i usług wykorzystywanych do realizacji projektu ze względu na brak związku ponoszonych wydatków z działalnością opodatkowaną Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia podatku naliczonego.
Stanowisko wnioskodawcy potwierdza również wydana interpretacja indywidualna Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej znak 0114-KDIP1-2.4012.582.2017.1.RD dla Instytutu w ramach projektu "(…)", pismo z 30 listopada 2017 r.
W interpretacji stwierdzono prawidłowość stanowiska Wnioskodawcy: w związku z nabyciem towarów i usług wykorzystywanych do realizacji projektu ze względu na brak związku ponoszonych wydatków z działalnością opodatkowaną Wnioskodawca nie będzie miał możliwości odliczenia podatku naliczonego.
Również w licznych interpretacjach Dyrektora KIS wydanych dla Instytutu w roku 2021-2025 potwierdzają stanowisko wnioskodawcy.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej ustawą. W świetle tego przepisu:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Na mocy art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usług.
Z powołanych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Zasada ta wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy, oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Na mocy art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.
W myśl art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Na podstawie art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z treści wniosku wynika, że są Państwo zarejestrowanym czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Będą Państwo realizowali przedsięwzięcie pod nazwą: „(…)” ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Głównym celem projektu jest poprawa jakości szacowania strumieni gazów cieplarnianych z gleb organicznych użytkowanych rolniczo oraz ocena poziomu niepewności poprzez opracowanie i wdrożenie kompleksowej, scentralizowanej platformy do monitorowania zmian użytkowania gruntów w oparciu o dane przestrzenne, opracowanie współczynników emisji oraz modelowanie. Zgodnie z wytycznymi, w ramach prowadzonej rachunkowości, wyodrębnią Państwo wszystkie zakupy związane z projektem. Opracowane w ramach projektu interaktywne narzędzie wspierające weryfikację strumieni gazów cieplarnianych w kontekście wdrażania rolnictwa węglowego będzie udostępniane nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym podmiotom za pośrednictwem strony internetowej. Wyniki prac będą udostępniane bezpłatnie, ponadto z tytułu wykonanej pracy nie będą pobierane żadne dodatkowe opłaty. Wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy będzie Państwu przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: (…)”.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy jest uwarunkowane tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zasada ta wyłącza tym samym możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które są wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu. Oznacza to, że podstawowym warunkiem, który uprawnia do odliczenia podatku naliczonego, jest związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą generującą podatek należny.
W analizowanej sprawie związek taki nie wystąpi. Jak Państwo wskazali, wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT.
Zatem, nie będzie przysługiwać Państwu prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacjąprojektu pn.: „(…)”.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
