Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.862.2025.2.HJ
Przychody uzyskiwane z działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu technicznych usług wsparcia i administracji infrastrukturą IT mogą być opodatkowane ryczałtem według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, o ile usługi nie mają charakteru doradczego.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznegow zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
10 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem złożonym 12 października 2025 r. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą o przeważającym kodzie PKD 62.20.B – Pozostała działalność związana z doradztwem w zakresie informatyki oraz zarządzaniem urządzeniami informatycznymi oraz dodatkowym kodzie PKD 62.90.Z – Pozostała działalność usługowa w zakresie technologii informatycznych i komputerowych.
W praktyce działalność ta obejmuje wyłącznie:
·bieżące wsparcie techniczne (helpdesk),
·obsługę i administrację systemami IT,
·utrzymanie infrastruktury,
·reagowanie na incydenty zgłaszane przez użytkowników,
·wykonywanie prostych prac serwisowych i administracyjnych.
Świadczone czynności mają charakter techniczno-wykonawczy. Nie polegają na opracowywaniu opinii, analiz, strategii ani rekomendacji biznesowych.
W ramach współpracy, Wnioskodawca występuje jako IT Specialist i odpowiada za bieżące utrzymanie systemów informatycznych. Nie wykonuje usług doradczych ani konsultingowych w rozumieniu art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej i przepisów ustawy o VAT.
W uzupełnieniu wniosku Wnioskodawca wskazał, że działalność gospodarcza jest prowadzona od 8 września 2025 r. Od tego samego dnia stosuje opodatkowanie przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Wnioskodawca złożył oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wraz z wnioskiem o wpis do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG-1), co jest równoznaczne ze złożeniem oświadczenia naczelnikowi urzędu skarbowego.
Wniosek dotyczy roku podatkowego 2025 oraz lat następnych, o ile zakres działalności nie ulegnie zmianie.
Świadczone usługi, Wnioskodawca klasyfikuje pod kodem PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Świadczone usługi mają charakter administracyjno-techniczny i polegają głównie na administracji oraz utrzymaniu istniejącej infrastruktury informatycznej klienta. Czynności te obejmują:
•pomoc techniczna (Help Desk) dla użytkowników: udzielanie wsparcia i rozwiązywanie bieżących problemów zgłaszanych przez użytkowników końcowych (np. problemów z dostępem, konfiguracją stanowisk pracy, obsługą istniejących aplikacji);
•administracja infrastrukturą serwerową i systemami: nadzór nad prawidłowym i nieprzerwanym działaniem istniejących serwerów i systemów operacyjnych;
•zarządzanie kontami użytkowników: tworzenie, modyfikowanie, blokowanie i usuwanie kont dostępowych do środowiska IT klienta (np. Active Directory, konta pocztowe);
•utrzymanie i konserwacja sprzętu komputerowego: zarządzanie sprzętem, dbanie o jego sprawność (nie obejmuje napraw serwisowych).
Charakter usług: usługi mają charakter utrzymaniowy (maintenance). Nie są związane z tworzeniem, rozbudową ani modyfikacją oprogramowania, ani z czynnościami doradczymi w zakresie architektury IT czy wyboru rozwiązań informatycznych. Wszystkie opisane czynności są sklasyfikowane pod wskazanym powyżej symbolem PKWiU.
Wnioskodawca prowadzi (i będzie prowadził) ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodu z każdego rodzaju działalności opodatkowanego różnymi stawkami (jeżeli zaistnieje taka sytuacja), zgodnie z art. 15 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Usługi świadczone w ramach prowadzonej działalności gospodarczej Wnioskodawca opodatkowuje stawką 8,5%.
Świadczone przez Wnioskodawcę usługi nie są żadną z usług wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ww. ustawy:
•nie są związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0),
•nie są związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), ani objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2),
•nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02),
•nie są w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), a jedynie utrzymaniem istniejącego środowiska,
•nie są związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1), lecz są usługami obsługi technicznej i administracji.
Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Do wykonywanej działalności nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 tej ustawy.
Działalność gospodarcza została rozpoczęta w trakcie roku podatkowego 2025, zatem w roku podatkowym poprzedzającym rok 2025 (tj. w 2024 r.) przychód z tej działalności nie przekroczył limitu, o którym mowa w art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy.
Pytanie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)
Czy w zaistniałym stanie faktycznym przychody uzyskiwane przez Wnioskodawcę w ramach działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług technicznego wsparcia i administracji istniejącą infrastrukturą informatyczną (sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.02.30.0) podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie (ostatecznie sformułowane w uzupełnieniu wniosku)
Wnioskodawca uważa, że przychody z opisanej działalności gospodarczej podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Podstawa zastosowania stawki 8,5%: zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, stawka ryczałtu w wysokości 8,5% ma zastosowanie do przychodów z działalności usługowej, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Świadczone przez Wnioskodawcę usługi mają charakter pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.30.0), co zgodnie z wyjaśnieniami do PKWiU oznacza usługi mające na celu rozwiązanie problemów klienta w zakresie technologii informatycznych.
Usługi nie mają charakteru doradczego, lecz techniczny, polegają bowiem na praktycznym rozwiązywaniu problemów użytkowników oraz utrzymaniu i obsłudze istniejących systemów informatycznych, co jest zgodne z charakterystyką PKWiU 62.02.30.0.
Działalność nie obejmuje czynności wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ww. ustawy, które podlegają stawce ryczałtu w wysokości 12%. Świadczone usługi nie są związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1), ani innymi wymienionymi w tym przepisie usługami.
Wnioskodawca spełnia wszystkie warunki określone w art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy oraz nie dotyczą Wnioskodawcy wyłączenia z art. 8 ustawy o ryczałcie.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Natomiast, zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Zauważyć należy, że wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU, przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), pod pojęciem usług rozumie:
•wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;
•wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.
Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.
Stawki ryczałtu zostały określone w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
- 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1);
- 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
W przedstawionym we wniosku opisie sprawy wskazał Pan, że prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą od 8 września 2025 r. Od tego samego dnia stosuje opodatkowanie przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Świadczone usługi, klasyfikuje Pan pod kodem PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Świadczone usługi mają charakter administracyjno-techniczny i polegają głównie na administracji oraz utrzymaniu istniejącej infrastruktury informatycznej klienta. Czynności te obejmują:
•pomoc techniczna (Help Desk) dla użytkowników: udzielanie wsparcia i rozwiązywanie bieżących problemów zgłaszanych przez użytkowników końcowych (np. problemów z dostępem, konfiguracją stanowisk pracy, obsługą istniejących aplikacji);
•administracja infrastrukturą serwerową i systemami: nadzór nad prawidłowym i nieprzerwanym działaniem istniejących serwerów i systemów operacyjnych;
•zarządzanie kontami użytkowników: tworzenie, modyfikowanie, blokowanie i usuwanie kont dostępowych do środowiska IT klienta (np. Active Directory, konta pocztowe);
•utrzymanie i konserwacja sprzętu komputerowego: zarządzanie sprzętem, dbanie o jego sprawność (nie obejmuje napraw serwisowych).
Usługi mają charakter utrzymaniowy (maintenance). Nie są związane z tworzeniem, rozbudową ani modyfikacją oprogramowania, ani z czynnościami doradczymi w zakresie architektury IT czy wyboru rozwiązań informatycznych. Wszystkie opisane czynności są sklasyfikowane pod wskazanym powyżej symbolem PKWiU.
Świadczone przez Pana usługi nie są żadną z usług wymienionych w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ww. ustawy:
•nie są związane z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0),
•nie są związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), ani objęte grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2),
•nie są związane z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02),
•nie są w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), a jedynie utrzymaniem istniejącego środowiska,
•nie są związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1), lecz są usługami obsługi technicznej i administracji.
Prowadzona działalność gospodarcza jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Do wykonywanej działalności nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 tej ustawy. W roku podatkowym poprzedzającym rok 2025 (tj. w 2024 r.) przychód z tej działalności nie przekroczył limitu, o którym mowa w art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy.
Prowadzi Pan (i będzie prowadził) ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodu z każdego rodzaju działalności opodatkowanego różnymi stawkami (jeżeli zaistnieje taka sytuacja), zgodnie z art. 15 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Przenosząc powołane przepisy na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że przychody uzyskiwane przez Pana w ramach działalności gospodarczej polegającej na świadczeniu usług technicznego wsparcia i administracji istniejącą infrastrukturą informatyczną sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 62.02.30.0, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastrzec należy, że ww. stawka znajdzie zastosowanie, wyłącznie w sytuacji, jeżeli w ramach opisanych ww. usług faktycznie nie uzyskuje Pan przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), dla których ustawodawca przewidział stawkę ryczałtu w wysokości 12%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości klasyfikacji świadczonych usług do odpowiedniego grupowania PKWiU. Ponadto należy podkreślić, że w przypadku wskazania przez Pana nieprawidłowych grupowań PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Panu waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.).
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonano wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku stan faktyczny i zdarzenie przyszłe są zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego Organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionych we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne. Organ nie prowadzi postępowania dowodowego, ograniczając się do analizy okoliczności podanych we wniosku. W stosunku do tych okoliczności wyraża swoje stanowisko, które zawsze musi być jednak ustosunkowaniem się do poglądu (stanowiska) prezentowanego w danej sprawie przez wnioskodawcę. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, o ile rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem stanu faktycznego podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu opisu sprawy przedstawionego we wniosku, udzielona odpowiedź traci swoją aktualność.
Należy zastrzec, że interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku w kontekście zadanego pytania i własnego stanowiska, tj. możliwości opodatkowania 8,5% stawką ryczałtu ewidencjonowanego przychodów ze świadczonych usług, gdyż było to przedmiotem wniosku. Inne kwestie zawarte w opisie nie podlegały ocenie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
