Interpretacja indywidualna z dnia 12 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.492.2025.2.NC
Przychody z usług projektowych związanych z funkcjonalnym projektowaniem i analityką UI/UX w ramach PKWiU 62.01.11.0 mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym przy stawce 12%, o ile spełnione będą ustawowe warunki formalne oraz wykluczenia z określonych działalności.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
15 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu dla świadczonych usług. Uzupełnił go Pan pismem z 14 października 2025 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, zarejestrowaną w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod głównym kodem PKD 62.10.B. Obecnie opodatkowuje swoje przychody na zasadach ogólnych (skala podatkowa) i jest zarejestrowanym, czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług (VAT).
W ramach prowadzonej działalności Wnioskodawca świadczy usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 62.01.11.0 – „Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych”. Usługi są świadczone na rzecz kontrahenta rozwijającego platformę (...).
Zakres świadczonych usług, stanowiących integralny element procesu tworzenia i rozwoju oprogramowania, obejmuje:
a)Projektowanie systemów interfejsu użytkownika (UI) i doświadczenia użytkownika (UX): dostarczanie projektów interfejsów oraz struktur podstron dla serwisu internetowego Zleceniodawcy, tworzenie interaktywnych prototypów (hi-fi) i makiet, rozwój i utrzymanie cyfrowego systemu projektowego (Design System) w środowisku (...) oraz projektowanie i rozwój uniwersalnych szablonów (...), stanowiących integralną część produktu Zleceniodawcy, w tym definiowanie ich struktury, komponentów i logiki działania.
b)Analitykę i optymalizację na potrzeby rozwoju oprogramowania: analizę danych dotyczących zachowań użytkowników w celu identyfikacji barier w funkcjonalności oprogramowania oraz opracowywanie rekomendacji i projektów rozwiązań mających na celu optymalizację jego działania.
c)Świadczenie usług projektowych o charakterze doradczo-wdrożeniowym: prowadzenie konsultacji dla zespołów deweloperskich w zakresie adaptacji projektów do ograniczeń technologicznych oraz weryfikacja zgodności wdrożonych rozwiązań z projektem (nadzór autorski).
d)Działalność badawczo-rozwojową (R&D) w obszarze projektowania (...): opracowywanie analiz (benchmarków) aktualnych trendów i rozwiązań w projektowaniu interfejsów oraz UX, a także dostarczanie rekomendacji i koncepcji nowych rozwiązań projektowych wspierających rozwój produktu cyfrowego Zleceniodawcy.
Wnioskodawca pragnie podkreślić, że nie świadczy usług programistycznych. W szczególności, w ramach opisanych usług, nie tworzy kodu źródłowego, nie dokonuje technicznej implementacji funkcjonalności, ani nie posługuje się językami programowania (takimi jak np. (...)). Działania Wnioskodawcy koncentrują się wyłącznie na fazie projektowej, analitycznej oraz doradczej, a rezultaty jego pracy (projekty, prototypy, specyfikacje) stanowią podstawę do dalszych prac dla zespołów deweloperskich.
Wnioskodawca rozważa, począwszy od przyszłego roku podatkowego, zmianę formy opodatkowania na zryczałtowany podatek dochodowy od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Uzupełnienie wniosku
Wnioskodawca złoży oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych we właściwym terminie, zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Wnioskodawca będzie prowadził dokumentację podatkową w formie ewidencji przychodów.
Przychody Wnioskodawcy z działalności gospodarczej w roku poprzedzającym rok podatkowy, w którym zamierza skorzystać z opodatkowania ryczałtem, nie przekroczą limitu 2 000 000 euro, o którym mowa w art. 6 ust. 4 ustawy.
Do wykonywanej przez Wnioskodawcę działalności nie będą miały zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym. W szczególności Wnioskodawca oświadcza, że nie zachodzi wyłączenie, o którym mowa w art. 8 ust. 2 tejże ustawy, ponieważ zakres czynności wykonywanych w ramach umowy B2B nie odpowiada czynnościom wykonywanym uprzednio w ramach stosunku pracy. W ramach umowy o pracę Wnioskodawca zajmował się projektowaniem graficznych materiałów (...) (takich jak (...)), natomiast w ramach działalności gospodarczej świadczy usługi projektowania funkcjonalnych i strukturalnych elementów produktu cyfrowego, co stanowi odmienny rodzaj i charakter świadczeń, które są również klasyfikowane pod innym głównym kodem Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD).
Wnioskodawca potwierdził, że jest akcjonariuszem podmiotu, na rzecz którego będzie świadczył usługi. Wnioskodawca doprecyzował, że posiada mniejszościowy pakiet (...) akcji o łącznej wartości rynkowej ok. (...) zł. Posiadany pakiet nie daje Wnioskodawcy żadnych uprawnień zarządczych, ani realnego wpływu na działalność spółki.
Wnioskodawca nie uzyskuje i nie będzie uzyskiwał przychodów na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem, kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze.
Wnioskodawca może potencjalnie uzyskać inny dochód podlegający opodatkowaniu z tytułu ewentualnej dywidendy od posiadanych akcji, o których mowa powyżej.
Pytanie
Czy przychody, które będą uzyskiwane przez Wnioskodawcę w przyszłych latach podatkowych z tytułu świadczenia usług opisanych w zdarzeniu przyszłym (sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 62.01.11.0), w przypadku wyboru przez niego opodatkowania w formie ryczałtu, będą mogły być opodatkowane stawką 12%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, przychody ze świadczenia opisanych usług będą mogły być opodatkowane 12% stawką ryczałtu.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, stawkę 12% stosuje się do przychodów ze świadczenia usług związanych z oprogramowaniem (ex PKWiU 62.01.1).
Usługi, które Wnioskodawca będzie świadczył, sklasyfikowane pod PKWiU 62.01.11.0, mieszczą się w definicji usług związanych z oprogramowaniem. Czynności takie jak projektowanie interfejsów (UI), doświadczeń użytkownika (UX), tworzenie Design Systemów i prototypowanie są integralną i niezbędną częścią cyklu życia i procesu rozwoju oprogramowania (Software Development Lifecycle). Mimo że Wnioskodawca nie pisze kodu, jego praca bezpośrednio kształtuje architekturę, funkcjonalność i logikę działania produktu cyfrowego. Dla celów potwierdzenia powyższego stanowiska Wnioskodawca wskazuje, że analogiczne rozstrzygnięcia zostały przedstawione m.in. w następujących interpretacjach indywidualnych Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej:
-0115-KDST2-1.4011.271.2025.3.MD,
-0114-KDIP3-1.4011.964.2024.3.MZ,
-0115-KDST2-1.4011.551.2023.2.JP.
W związku z powyższym, zastosowanie stawki 12% do przychodów z opisanych usług będzie prawidłowe.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z postanowieniami art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 tej ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zauważyć należy, że wysokość stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostały określone w art. 12 ustawy i zależy od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
-12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1);
Z powyższego wynika, że opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 12% podlegają m.in. usługi związane z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1).
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Z informacji przedstawionych w treści wniosku wynika, że prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą, w ramach której świadczy usługi sklasyfikowane pod symbolem PKWiU 62.01.11.0 – „Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych”. Zakres świadczonych przez Pana usług, stanowiących integralny element procesu tworzenia i rozwoju oprogramowania, obejmuje: projektowanie systemów interfejsu użytkownika (UI) i doświadczenia użytkownika (UX); analitykę i optymalizację na potrzeby rozwoju oprogramowania; świadczenie usług projektowych o charakterze doradczo-wdrożeniowym; działalność badawczo-rozwojową (R&D) w obszarze projektowania produktów (...). Nie świadczy Pan usług programistycznych, w szczególności w ramach opisanych usług nie tworzy Pan kodu źródłowego, nie dokonuje technicznej implementacji funkcjonalności, ani nie posługuje się językami programowania (takimi jak np. (...)). Pana działania koncentrują się wyłącznie na fazie projektowej, analitycznej oraz doradczej, a rezultaty Pana pracy (projekty, prototypy, specyfikacje) stanowią podstawę do dalszych prac dla zespołów deweloperskich.
Pana wątpliwości dotyczą stawki ryczałtu dla przychodów uzyskanych z tytułu opisanych usług, mieszczących się w grupowaniu PKWiU 62.01.11.0, które planuje Pan świadczyć w przyszłych latach podatkowych w przypadku wyboru opodatkowania w formie ryczałtu.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz treść wniosku stwierdzić należy, że w opisanym zdarzeniu przyszłym, po skutecznym wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, dla przychodów z tytułu świadczenia usług, które mieszczą się w grupowaniu PKWiU 62.01.11.0 „Usługi związane z projektowaniem i rozwojem technologii informatycznych” i które będą związane z oprogramowaniem, zastosowanie znajdzie 12% stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określona w art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Ponadto, w odniesieniu do wskazanych przez Pana interpretacji indywidualnych stwierdzić należy, że zostały one wydane w indywidualnych sprawach i nie mogą one mieć zastosowania w sprawie będącej przedmiotem Pana wniosku.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
