Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.823.2025.2.HJ
Przychody z usług technicznych zaklasyfikowanych jako PKWiU 62.02.30.0, niezawierających elementów doradczych, mogą być opodatkowane zryczałtowaną stawką 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismami złożonymi 5 listopada 2025 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Wnioskodawca prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W ramach tej działalności świadczy między innymi usługi wsparcia technicznego w zakresie systemów informatycznych i sprzętu komputerowego.
Zakres świadczonych usług dotyczących wsparcia technicznego obejmuje w szczególności:
1.Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i wymaganej dostępności istniejących systemów informatycznych, co polega m.in. na:
·ręcznym sprawdzaniu dostępności i funkcjonalności systemów,
·bieżącym monitorowaniu pracy systemów i reagowaniu na zgłoszone przez użytkowników problemy,
·eliminowaniu usterek w celu przywrócenia prawidłowego działania systemu.
2.Diagnozowanie i rozwiązywanie zgłoszeń dotyczących sprzętu i systemów IT, tj.:
·analiza zgłoszonych problemów ze sprzętem komputerowym oraz systemami IT,
·podejmowanie działań naprawczych zmierzających do ich usunięcia.
3.Wsparcie techniczne działu IT w zakresie wdrażania nowych rozwiązań oraz modyfikacji istniejących systemów informatycznych, polegające m.in. na:
·realizowaniu zadań zleconych przez dział IT lub użytkowników końcowych,
·wprowadzaniu zmian zgodnie z wymaganiami wynikającymi z wdrożenia nowych funkcjonalności.
4.Wsparcie techniczne działu IT w zakresie cyberbezpieczeństwa, polegające na:
·realizowaniu czynności związanych z poprawą poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych,
·wdrażaniu rozwiązań mających na celu zabezpieczenie systemów przed nowymi zagrożeniami informatycznymi.
Wszystkie powyższe czynności mają charakter techniczny i wykonywane są na podstawie zapotrzebowania działu IT lub zgłaszane bezpośrednio przez użytkowników systemów. Czynności te nie mają charakteru doradztwa informatycznego, ani projektowania systemów informatycznych.
Usługi nie obejmują tworzenia, rozwijania ani modyfikacji oprogramowania i ograniczają się do zarządzania i wsparcia w zarządzaniu infrastrukturą techniczną opartą na gotowych rozwiązaniach zgodnie z wytycznymi i ograniczeniami dostarczonymi przez producentów rozwiązań.
Wnioskodawca uzyskał z Głównego Urzędu Statystycznego informację, że świadczone usługi należy zaklasyfikować do ugrupowania PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Wnioskodawca obecnie rozlicza uzyskane przychody z tytułu ww. usług zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 12%.
W uzupełnieniu wniosku, Wnioskodawca wskazał, że prowadzi działalność gospodarczą od 1 kwietnia 2025 r. i od początku prowadzenia działalności stosuje opodatkowanie ryczałtem ewidencjonowanym. Wnioskodawca złożył oświadczenie naczelnikowi urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Wnioskodawca prowadzi ewidencję przychodów, w której jest w stanie określić przychód z każdego rodzaju działalności opodatkowany różnymi stawkami.
Usługi, będące przedmiotem wniosku zgodnie z pismem Głównego Urzędu Statystycznego mieszczą się w zakresie PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Ponadto w ramach prowadzonej działalności, Wnioskodawca świadczy również usługi w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0) oraz związane z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1), jednakże nie są one przedmiotem wniosku.
Wnioskodawca nie świadczy usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02).
Prowadzona przez Wnioskodawcę działalność gospodarcza w zakresie usług będących przedmiotem wniosku jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ww. ustawy. Działalność jest prowadzona od 1 kwietnia 2025 r., przychód w roku podatkowym poprzedzającym rok podatkowy nie przekroczył limitu określonego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o ryczałcie.
Przedmiotem wniosku jest zaistniały stan faktyczny oraz zdarzenia przyszłe związane wyłącznie ze świadczeniem usług pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.30.0). Wnioskodawca posiada obecnie zawarte z kontrahentami umowy dotyczące pomocy technicznej, umowy obowiązują od dnia rozpoczęcia działalności i mają swoją kontynuację do końca br., a także planowane jest zawarcie kolejnych tego typu umów oraz przedłużenie obecnych.
Przedmiotem zapytania jest rok 2025 i lata przyszłe.
Pytanie
Czy Wnioskodawca, świadcząc usługi polegające na:
·zapewnianiu prawidłowego funkcjonowania i dostępności systemów informatycznych,
·diagnozowaniu i rozwiązywaniu zgłoszeń dotyczących sprzętu i systemów IT,
·wsparciu technicznym w zakresie wdrażania i modyfikacji systemów informatycznych,
·wsparciu technicznym w zakresie cyberbezpieczeństwa,
które zgodnie z odpowiedzią Głównego Urzędu Statystycznego zostały zaklasyfikowane do grupowania PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego, może opodatkować przychody z tytułu świadczenia tych usług zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
Zdaniem Wnioskodawcy, przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług sklasyfikowanych pod numerem PKWiU 62.02.30.0, polegających na wsparciu technicznym użytkowników i działu IT, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy z 20 listopada 1998 r. (t. j. Dz.U. z 2025 r., poz. 843).
Zgodnie z tym przepisem, stawkę 8,5% stosuje się do przychodów z działalności usługowej, o ile nie zostały one wymienione wśród czynności wyłączonych lub objętych wyższymi stawkami ryczałtu (np. 15% – dla usług doradztwa czy projektowania systemów informatycznych).
Wnioskodawca nie świadczy usług doradczych, nie projektuje systemów informatycznych, ani nie wykonuje usług programistycznych. Zakres działalności obejmuje wyłącznie czynności techniczne polegające na zapewnieniu ciągłości działania systemów, wsparciu użytkowników oraz realizacji zleceń i zgłoszeń – zgodnie z klasyfikacją GUS jako usługi pomocy technicznej w zakresie IT i sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.30.0).
Stanowisko to znajduje potwierdzenie m.in. w indywidualnej interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 11 lutego 2025 r. Nr 0115-KDST2-1.4011.667.2024.2.NC, w której organ podatkowy uznał, że usługi o analogicznym charakterze, klasyfikowane pod tym samym numerem PKWiU, mogą być opodatkowane ryczałtem według stawki 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Natomiast, zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Zauważyć należy, że wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU, przy czym klasyfikacji tej do określonego symbolu PKWiU dokonuje sam podatnik. Kwestii tej nie regulują przepisy prawa podatkowego, a tylko te przepisy, zgodnie z art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.), mogą być przedmiotem interpretacji indywidualnej.
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), pod pojęciem usług rozumie:
- wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;
- wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.
Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.
Stawki ryczałtu zostały określone w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
- 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1);
- 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
W przedstawionym we wniosku opisie sprawy wskazał Pan, że prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. W ramach tej działalności świadczy między innymi usługi wsparcia technicznego w zakresie systemów informatycznych i sprzętu komputerowego.
Zakres świadczonych usług dotyczących wsparcia technicznego obejmuje w szczególności:
1.Zapewnienie prawidłowego funkcjonowania i wymaganej dostępności istniejących systemów informatycznych, co polega m.in. na:
·ręcznym sprawdzaniu dostępności i funkcjonalności systemów,
·bieżącym monitorowaniu pracy systemów i reagowaniu na zgłoszone przez użytkowników problemy,
·eliminowaniu usterek w celu przywrócenia prawidłowego działania systemu.
2.Diagnozowanie i rozwiązywanie zgłoszeń dotyczących sprzętu i systemów IT, tj.:
·analiza zgłoszonych problemów ze sprzętem komputerowym oraz systemami IT,
·podejmowanie działań naprawczych zmierzających do ich usunięcia.
3.Wsparcie techniczne działu IT w zakresie wdrażania nowych rozwiązań oraz modyfikacji istniejących systemów informatycznych, polegające m.in. na:
·realizowaniu zadań zleconych przez dział IT lub użytkowników końcowych,
·wprowadzaniu zmian zgodnie z wymaganiami wynikającymi z wdrożenia nowych funkcjonalności.
4.Wsparcie techniczne działu IT w zakresie cyberbezpieczeństwa, polegające na:
·realizowaniu czynności związanych z poprawą poziomu bezpieczeństwa systemów informatycznych,
·wdrażaniu rozwiązań mających na celu zabezpieczenie systemów przed nowymi zagrożeniami informatycznymi.
Wszystkie powyższe czynności mają charakter techniczny i wykonywane są na podstawie zapotrzebowania działu IT lub zgłaszane bezpośrednio przez użytkowników systemów. Czynności te nie mają charakteru doradztwa informatycznego, ani projektowania systemów informatycznych.
Usługi nie obejmują tworzenia, rozwijania ani modyfikacji oprogramowania i ograniczają się do zarządzania i wsparcia w zarządzaniu infrastrukturą techniczną opartą na gotowych rozwiązaniach zgodnie z wytycznymi i ograniczeniami dostarczonymi przez producentów rozwiązań.
Uzyskał Pan informację z Głównego Urzędu Statystycznego, że świadczone usługi należy zaklasyfikować do ugrupowania PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Prowadzi Pan działalność gospodarczą od 1 kwietnia 2025 r. i od początku prowadzenia działalności stosuje opodatkowanie ryczałtem ewidencjonowanym. Złożył oświadczenie naczelnikowi urzędu skarbowego o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Prowadzi Pan ewidencję przychodów, w której jest w stanie określić przychód z każdego rodzaju działalności opodatkowany różnymi stawkami.
Nie świadczy Pan usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02).
Prowadzona działalność gospodarcza w zakresie usług będących przedmiotem wniosku jest działalnością usługową w myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ww. ustawy. Przychód w roku podatkowym poprzedzającym rok podatkowy nie przekroczył limitu określonego w art. 6 ust. 4 pkt 1 ustawy o ryczałcie.
Przenosząc powołane przepisy na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że dla przychodów osiąganych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej z tytułu świadczenia opisanych usług, mieszczących się w grupowaniu PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego, które – jak wynika z okoliczności przedstawionych we wniosku – nie stanowią usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania oraz sprzętu komputerowego, zastosowanie ma stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastrzec należy, że ww. stawka znajdzie zastosowanie, wyłącznie w sytuacji, jeżeli w ramach opisanych ww. usług faktycznie nie uzyskuje Pan przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), dla których ustawodawca przewidział stawkę ryczałtu w wysokości 12%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) powołanej ustawy.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości klasyfikacji świadczonych usług do odpowiedniego grupowania PKWiU. Ponadto należy podkreślić, że w przypadku wskazania przez Pana nieprawidłowych grupowań PKWiU udzielona odpowiedź w drodze interpretacji indywidualnej nie będzie dawała Panu waloru ochronnego, o którym mowa w art. 14k – 14n ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.).
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy Ordynacja podatkowa jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku stan faktyczny i zdarzenie przyszłe są zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionych we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego.
Należy zastrzec, że interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku w kontekście zadanego pytania i własnego stanowiska, tj. możliwości opodatkowania 8,5% stawką ryczałtu ewidencjonowanego przychodów ze świadczonych usług, gdyż było to przedmiotem wniosku. Inne kwestie zawarte w opisie nie podlegały ocenie.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
