Interpretacja indywidualna z dnia 3 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDWP.4011.203.2025.1.ASZ
Dochody otrzymywane przez osobę fizyczną zatrudnioną w ramach programu WHO, finansowanego ze środków bezzwrotnej pomocy przez organizację międzynarodową, są zwolnione z opodatkowania dochodowego, o ile podatnik bezpośrednio realizuje cel programu zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób fizycznych jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
6 października 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
1.1. Wnioskodawczyni („Wnioskodawczyni”) ma miejsce zamieszkania w Polsce i podlega w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w podatku dochodowym od osób fizycznych („podatek PIT”).
1.2. Wnioskodawczyni jest zatrudniona przez Światową Organizacje Zdrowia WHO na stanowisku konsultanta w dziale (...) wspierając merytorycznie producentów wyrobów do diagnostyki medycznej w krajach rozwijających się głównie w Afryce i Azji. Wnioskodawczyni wykonuje pracę całkowicie zdalnie.
1.3. Światowa Organizacja Zdrowia WHO zapewnia specjalistyczną pomoc techniczną (...), aby pomóc producentom testów medycznych szczególnie z krajów rozwijających się osiągnąć zgodność z międzynarodowymi normami i standardami regulacyjnymi, tak aby mogli uzyskać wstępną kwalifikację WHO (...) dla priorytetowych wyrobów do diagnostyki (...) o zapewnionej jakości wymaganych przez Agencje Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ) i Państwa Członkowskie WHO.
Światowa Organizacja Zdrowia WHO jest jedną z Instytucji Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), która jest w całości finansowana z dobrowolnych składek.
1.4. Wnioskodawczyni jest bezpośrednio zatrudniona w Światowej Organizacji Zdrowia WHO w dziale (...) w której bezpośrednio Wnioskodawczyni pracuje wspierając producentów diagnostyki (...) głownie w krajach rozwijających się zapewniając uzupełniającą pomoc merytoryczną i techniczną związaną z programem prekwalifikacji WHO (...) producentom i laboratoriom kontroli jakości (...) aplikującym lub planującym aplikować do programów (...). W przypadku (...) diagnostyki (...) obejmuje to HIV/AIDS, malarię, gruźlicę, zapalenie wątroby typu C, choroby tropikalne, pasożytnicze i zdrowie reprodukcyjne; kluczowe choroby wieku dziecięcego i inne choroby przenoszone drogą biologiczną.
Praca dotyczy priorytetowych wyrobów do diagnostyki (...) o zapewnionej jakości wymaganych przez Agencje Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), ich partnerów i agencje zaopatrzeniowe obsługujące Państwa Członkowskie WHO do których należy również Polska.
Celem wstępnej kwalifikacji WHO diagnostyki (...) jest promowanie i ułatwianie dostępu do bezpiecznej, odpowiedniej i niedrogiej diagnostyki (...) dobrej jakości w sposób sprawiedliwy co oznacza by kraje rozwijające się i tzw. ubogie również miały szanse na właściwą diagnostykę i leczenie. Skupiamy się na diagnostyce (...) dla chorób priorytetowych, które są odpowiednie do stosowania w warunkach ograniczonych zasobów w krajach rozwijających się (...).
Wstępna kwalifikacja (...) obejmuje kompleksową ocenę poszczególnych (...) za pomocą procedur WHO, aby ustalić, czy produkt spełnia wymagania wstępnej kwalifikacji WHO. Program jest w całości realizacją statutowego programu ONZ i WHO w ramach ONZ bez żadnego pośredniego zlecenia.
1.5. Dodatkowo Wnioskodawczyni zajmuje się szkoleniami, które przeznaczone są dla producentów głównie z krajów rozwijających się w ramach programu (...) 2024 oraz wydanie tegoroczne 2025. W 2025 r. Wnioskodawczyni miała dwie sesje. Ponadto Wnioskodawczyni przygotowuje z zespołem publikacje o dostępności diagnostyki (...) w krajach rozwijających się i sytuacji producentów w tych krajach (...) - publikacja będzie złożona do czasopisma (...).
1.6. Wnioskodawczyni nie wykonuje żadnej innej pracy, nie prowadzi i nigdy nie prowadziła działalności gospodarczej, praca w WHO jest jedyną aktualną pracą Wnioskodawczyni.
1.7. Zgodnie z obecną umową (kontraktem) zawartą pomiędzy Wnioskodawczynią, a WHO płatność za pracę jest przekazywana Wnioskodawczyni bezpośrednio z funduszu Światowej Organizacji Zdrowia WHO z Genewy po zatwierdzeniu comiesięcznego raportu. Wnioskodawczyni realizuje bezpośrednio program WHO w ramach ONZ, bez udziału jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.
1.8. Program prekwalifikacji WHO (...) jest finansowany z bezzwrotnej pomocy. Program prekwalifikacji WHO (...) jest w całości finansowany z dobrowolnych składek. Wnioskodawczyni bezpośrednio realizuje cel Programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.
1.9. Wniosek o wydanie interpretacji dotyczy rozliczenia za 2025 r. oraz za 2024, w którym Wnioskodawczyni rozpoczęła pracę w tzw. okresie próbnym - półrocznym.
Pytanie
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawczyni, że w stanie faktycznym opisanym we wniosku, otrzymywane wynagrodzenie przez Wnioskodawczynię z WHO podlega zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT?
Pani stanowisko w sprawie
I. Zdaniem Wnioskodawczyni, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawczyni, że w stanie faktycznym opisanym we Wniosku, otrzymywane wynagrodzenie przez Wnioskodawczynię z WHO podlega zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT.
II. Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o PIT: „Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.”
Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT: „Wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem. ”
III. Zatem dochody podatnika korzystają z ww. zwolnienia w sytuacji, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki, tj.:
- dochody te pochodzą ze środków bezzwrotnej pomocy od podmiotów wskazanych w ww. przepisie (przekazanie tych środków może być dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy),
- podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.
Z art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT wynika, że warunkami niezbędnymi do uzyskania ww. zwolnienia jest uzyskanie przez podatnika dochodów od podmiotów wskazanych w tym przepisie, a ponadto cel programu finansowanego z tych środków musi być bezpośrednio realizowany przez tego podatnika. Wskazane przesłanki muszą być spełnione łącznie. Niespełnienie jednej z nich skutkuje niemożnością skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT.
IV. Przesłanka wskazana w lit. a) dotyczy źródła pochodzenia dochodów i jest spełniona wówczas, gdy środki pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, także wówczas gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.
Przy analizowaniu warunku określonego pod lit. a) przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT ważne jest, aby w danej sytuacji faktycznie zostało zachowane kryterium pochodzenia środków pieniężnych, co oznacza, że ze zwolnienia z podatku dochodowego korzystają dochody podatnika, które bezpośrednio zostały sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy.
Zdaniem Wnioskodawczyni, warunek określony w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. a) ustawy o PIT, tj. źródło pochodzenia otrzymanych środków, jest spełniony w odniesieniu do obecnie wykonywanej pracy na podstawie zawartej umowy z WHO.
W przypadku pracy wykonywanej przez Wnioskodawczynię program jest finansowany ze środków bezzwrotnej pomocy. WHO jest jedną z Instytucji Organizacji Narodów Zjednoczonych (ONZ), która udziela bezzwrotnej pomocy na realizację Programu, w którym Wnioskodawczyni uczestniczy. Wynagrodzenie pochodzi bezpośrednio z funduszu Światowej Organizacji Zdrowia WHO z Genewy.
V. Ponadto konieczne jest spełnienie również drugiej przesłanki niezbędnej do zastosowania zwolnienia, określonej w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o PIT. Przepis ten wymaga, by podatnik realizował cel programu bezpośrednio, przy czym zwracam uwagę na drugą część tego przepisu stanowiącego, że "zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem".
Oznacza to, że nie każda osoba realizująca (faktycznie) cel programu będzie korzystała z tego zwolnienia. O tym, kto bezpośrednio realizuje cel programu, decyduje nie tylko sama okoliczność wykonywania przez określony podmiot zadań przewidzianych w programie, ale również to, że możliwość wykonywania tych zadań, właśnie przez taki podmiot, została w tym programie przewidziana, a ponadto, że podmiot, który wykonuje przewidziane programem zadania, czyni to jakoby pierwotnie, ponieważ podstawa do jego umocowania i wypłacania mu środków finansowych wynika bezpośrednio z programu, a nie jedynie z woli stron umowy w oderwaniu od jego treści.
Podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy jest osoba, która wykonując czynności z tym programem związane, otrzymała na ten cel środki od podmiotu wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT.
Jak wskazano, Wnioskodawczyni realizuje zadania związane bezpośrednio z realizacją celu programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.
To oznacza, że w tej sprawie została również spełniona przesłanka wynikająca z art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b) ustawy o PIT.
VI. Tym samym, prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawczyni, że w stanie faktycznym opisanym we Wniosku, otrzymywane wynagrodzenie przez Wnioskodawczynię z WHO podlega zwolnieniu od opodatkowania podatkiem PIT na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o PIT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawową zasadą obowiązującą w przepisach ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jest zasada powszechności opodatkowania, która wyrażona została w art. 9 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.).
Zgodnie z jego treścią:
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Stosownie do art. 21 ust. 1 pkt 46 ww. ustawy:
Wolne od podatku dochodowego są dochody otrzymane przez podatnika, jeżeli:
a) pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, w tym również w przypadkach gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy oraz
b) podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy; zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca - bez względu na rodzaj umowy - wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem.
W świetle powyższego dochody podatnika korzystają z przedmiotowego zwolnienia w sytuacji, gdy spełnione są łącznie dwie przesłanki, tj.:
- dochody te pochodzą ze środków bezzwrotnej pomocy od podmiotów wskazanych w ww. przepisie (przekazanie tych środków może być dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy),
- podatnik bezpośrednio realizuje cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.
Z tego przepisu wynika, że warunkami niezbędnymi do uzyskania ww. zwolnienia jest uzyskanie przez podatnika dochodów od podmiotów wskazanych w tym przepisie, a ponadto cel programu finansowanego z tych środków musi być bezpośrednio realizowany przez tego podatnika. Wskazane przesłanki muszą być spełnione łącznie. Niespełnienie jednej z nich skutkuje niemożnością skorzystania ze zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Przesłanka wskazana w lit. a dotyczy źródła pochodzenia dochodów i jest spełniona wówczas, gdy środki pochodzą od rządów państw obcych, organizacji międzynarodowych lub międzynarodowych instytucji finansowych ze środków bezzwrotnej pomocy, w tym ze środków programów ramowych badań, rozwoju technicznego i prezentacji Unii Europejskiej i z programów NATO, przyznanych na podstawie jednostronnej deklaracji lub umów zawartych z tymi państwami, organizacjami lub instytucjami przez Radę Ministrów, właściwego ministra, agencje rządowe lub agencje wykonawcze, także wówczas gdy przekazanie tych środków jest dokonywane za pośrednictwem podmiotu upoważnionego do rozdzielania środków bezzwrotnej pomocy.
Przy analizowaniu warunku określonego pod lit. a) cyt. przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ważne jest, aby w danej sytuacji faktycznie zostało zachowane kryterium pochodzenia środków pieniężnych, co oznacza, że ze zwolnienia z podatku dochodowego korzystają dochody podatnika, które bezpośrednio zostały sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy.
Przy analizowaniu warunku określonego pod lit. a przepisu art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych ważne jest, aby w danej sytuacji faktycznie zostało zachowane kryterium pochodzenia środków pieniężnych, co oznacza, że ze zwolnienia od podatku dochodowego korzystają dochody podatnika, które bezpośrednio zostały sfinansowane ze środków bezzwrotnej pomocy oraz kryterium podmiotu.
Z opisu sprawy wynika, że została Pani zatrudniona przez Światową Organizację Zdrowia WHO w dziale (...), w której bezpośrednio Pani pracuje wspierając producentów diagnostyki (...) głównie w krajach rozwijających się zapewniając uzupełniającą pomoc merytoryczną i techniczną związaną z programem prekwalifikacji WHO (...) producentom i laboratoriom kontroli jakości (...) aplikującym lub planującym aplikować do programów (...). Nie wykonuje Pani żadnej innej pracy, nie prowadzi i nigdy nie prowadziła Pani działalności gospodarczej, praca w WHO jest Pani jedyną aktualną pracą. Płatność za pracę jest przekazywana Pani bezpośrednio z funduszu Światowej Organizacji Zdrowia WHO z Genewy po zatwierdzeniu comiesięcznego raportu. Realizuje Pani bezpośrednio program WHO w ramach ONZ, bez udziału jakiegokolwiek podmiotu trzeciego.
Na tle przedstawionego we wniosku zdarzenia stwierdzam, że w Pani sprawie warunek określony w lit. a tego przepisu, tj. źródła pochodzenia otrzymanych środków, został spełniony.
Ponadto konieczne jest spełnienie również drugiej przesłanki niezbędnej do zastosowania zwolnienia określonej w art. 21 ust. 1 pkt 46 lit. b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Przepis ten wymaga, by podatnik realizował cel programu bezpośrednio, przy czym zwracam uwagę na drugą część tego przepisu stanowiącego, że „zwolnienie nie ma zastosowania do dochodów osób fizycznych, którym podatnik bezpośrednio realizujący cel programu zleca – bez względu na rodzaj umowy – wykonanie określonych czynności w związku z realizowanym przez niego programem”.
Oznacza to, że nie każda osoba realizująca (faktycznie) cel programu będzie korzystała z tego zwolnienia. O tym, kto bezpośrednio realizuje cel programu decyduje nie tylko sama okoliczność wykonywania przez określony podmiot zadań przewidzianych w programie, ale również to, że możliwość wykonywania tych zadań, właśnie przez taki podmiot, została w tym programie przewidziana, a ponadto, że podmiot, który wykonuje przewidziane programem zadania, czyni to jakoby pierwotnie, ponieważ podstawa do jego umocowania i wypłacania mu środków finansowych wynika bezpośrednio z programu, a nie jedynie z woli stron umowy w oderwaniu od jego treści.
Podatnikiem bezpośrednio realizującym cel programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy jest osoba, która wykonując czynności z tym programem związane, otrzymała na ten cel środki od podmiotu wymienionego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
W opisie stanu faktycznego podała Pani, że płatność za pracę jest przekazywana bezpośrednio z funduszy Światowej Organizacji Zdrowia WHO. Realizuje Pani bezpośrednio program WHO w ramach ONZ, bez udziału jakiegokolwiek podmiotu trzeciego. Program prekwalifikacji WHO (...) jest finansowany z bezzwrotnej pomocy. Bezpośrednio realizuje Pani cel Programu finansowanego z bezzwrotnej pomocy.
Zatem, w Pani sprawie została również spełniona przesłanka wynikająca z lit. b art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Reasumując: na gruncie opisanego przez Panią zdarzenia, dochód otrzymany przez Panią z tytułu zawarcia umowy ze Światową Organizacją Zdrowia jest wolny od podatku dochodowego z racji spełnienia przesłanek uprawniających do skorzystania ze zwolnienia od podatku ukonstytuowanego w art. 21 ust. 1 pkt 46 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Zatem Pani stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (...). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”). Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
