Interpretacja indywidualna z dnia 6 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT2.4011.512.2025.2.ŁS
Warunkiem zastosowania ulgi dla seniora jest nieotrzymanie emerytury na moment uzyskania przychodu. Zwolnienie obejmuje wyłącznie przychody po osiągnięciu wieku emerytalnego, które podlegają ubezpieczeniom społecznym, do wysokości 85 528 zł rocznie.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowna Pani,
stwierdzam, że Pani stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
5 września 2025 r. wpłynął Pani wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełniła go Pani – na wezwanie organu – pismem z 9 października 2025 r. (wpływ). Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
(...) września 2025 r. osiągnie Pani wiek emerytalny. Wniosek do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o emeryturę ma Pani zamiar złożyć od (...) października 2025 r. Przez cały wrzesień ma Pani zamiar prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą i nie pobierać emerytury. W 2025 r. po ukończeniu 60 roku życia uzyska Pani dochody wyłącznie z działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem liniowym.
Uzupełnienie stanu faktycznego
Po ukończeniu 60 roku życia, tj. po (...) września 2025 r., uzyskuje Pani przychody z działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem liniowym od (...) września 2025 r. i do chwili obecnej.
Po osiągnięciu 60 roku życia podlega Pani ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu uzyskiwania przychodów z działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem liniowym do dnia wydania Pani decyzji o przyznaniu emerytury.
Podstawą prawną przyznania emerytury z działalności gospodarczej jest ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
Nie będzie Pani pobierała emerytury na podstawie ustawy z 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników. Nie będzie Pani pobierała emerytury na podstawie ustawy z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin. Nie będzie Pani pobierała emerytury na podstawie ustawy z 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin. Nie będzie Pani pobierała emerytury na podstawie ustawy z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych do dnia przyznania Pani emerytury, o którą wniosek złożyła (...) października 2025 r.
Data wypłaty pierwszej emerytury nie jest Pani znana, ponieważ Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku i termin będzie znany, gdy otrzyma Pani decyzję w tej sprawie.
W 2025 r. nie pobierała Pani żadnych świadczeń wymienionych poniżej:
a)renty rodzinnej, o której mowa w ustawie z 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
b)renty rodzinnej, o której mowa w ustawie z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz. U. z 2024 r. poz. 242 i 1243),
c)renty rodzinnej, o której mowa w ustawie z 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz. U. z 2024 r. poz. 1121, 1243, 1562 i 1871),
d)renty rodzinnej, o której mowa w ustawie z 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1631 i 1674),
e)świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4a ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.),
f)uposażenia przysługującego w stanie spoczynku lub uposażenia rodzinnego, o których mowa w ustawie z 27 lipca 2001 r. – Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz. U. z 2024 r. poz. 334 i 1907),
g)świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ustawie z 8 lutego 2023 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia.
Pytanie
Czy jeśli we wrześniu będzie Pani nadal prowadziła działalność gospodarczą i opłaci Pani za ten miesiąc składki społeczne a na emeryturę przejdzie Pani od (...) października 2025 r., to będzie Pani mogła skorzystać z całej ulgi dla seniora w wysokości 85 528 zł w zeznaniu rocznym za 2025 r.?
Pani stanowisko w sprawie
Pani zdaniem, w dostępnych publikacjach, w tym na stronie www.podatki.gov.pl nie przedstawiono żadnych ograniczeń do skorzystania z ulgi dla seniora, z tego powodu, że Pani aktywność zawodowa po ukończeniu 60 roku życia będzie trwała nie cały miesiąc i będzie Pani mogła skorzystać z całej kwoty ulgi 85 528 zł.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawiła Pani we wniosku, jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegają wszelkiego rodzaju dochody, z wyjątkiem dochodów wymienionych w art. 21, 52, 52a i 52c oraz dochodów, od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
Powołany przepis wyraża tzw. zasadę powszechności opodatkowania. Regułą jest, że każdy dochód osiągnięty przez osobę fizyczną podlega opodatkowaniu, wyjątkiem zaś jest sytuacja, gdy dochód opodatkowaniu nie podlega. Wyjątki od omawianej zasady dotyczą:
dochodów, które zostały wprost wymienione przez ustawodawcę w art. 21, 52, 52a i 52c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych jako zwolnione z podatku
oraz
dochodów, od których zaniechano poboru podatku na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej.
Ogólne pojęcie przychodu zostało wyjaśnione w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zgodnie z tym przepisem:
Przychodami, z zastrzeżeniem art. 14-15, art. 17 ust. 1 pkt 6, 9, 10 w zakresie realizacji praw wynikających z pochodnych instrumentów finansowych, pkt 11, art. 19, art. 25b, art. 30ca, art. 30da i art. 30f, są otrzymane lub postawione do dyspozycji podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.
Przy czym, ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych wyraźnie rozróżnia źródła przychodów oraz sposób opodatkowania dochodów z poszczególnych źródeł.
Na podstawie art. 10 ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Źródłem przychodów jest pozarolnicza działalność gospodarcza.
Zgodnie zaś z art. 9a ust. 1 i 2 ww. ustawy:
1.Dochody osiągnięte przez podatników ze źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, są opodatkowane na zasadach określonych w art. 27, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3, chyba że podatnicy złożą właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzone na piśmie oświadczenie o zastosowaniu opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych określonego w ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym.
2.Podatnicy mogą wybrać sposób opodatkowania dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej na zasadach określonych w art. 30c. W tym przypadku są obowiązani do złożenia właściwemu naczelnikowi urzędu skarbowego sporządzonego na piśmie oświadczenia o wyborze tego sposobu opodatkowania do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym został osiągnięty pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód został osiągnięty w grudniu tego roku podatkowego.
Stosownie do art. 14 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za przychód z działalności, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 3, uważa się kwoty należne, choćby nie zostały faktycznie otrzymane, po wyłączeniu wartości zwróconych towarów, udzielonych bonifikat i skont. U podatników dokonujących sprzedaży towarów i usług opodatkowanych podatkiem od towarów i usług za przychód z tej sprzedaży uważa się przychód pomniejszony o należny podatek od towarów i usług.
Natomiast art. 30c ust. 1 ww. ustawy wskazuje, że:
Podatek dochodowy od dochodów z pozarolniczej działalności gospodarczej lub działów specjalnych produkcji rolnej uzyskanych przez podatników, o których mowa w art. 9a ust. 2 lub 7, z zastrzeżeniem art. 29 i art. 30, wynosi 19% podstawy obliczenia podatku.
Z kolei w art. 21 omawianej ustawy ustawodawca sformułował katalog zwolnień podatkowych. W katalogu tym, w art. 21 ust. 1 pkt 154 ww. ustawy, przewidziano zwolnienie zgodnie z którym:
Wolne od podatku dochodowego są przychody ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z umów zlecenia, o których mowa w art. 13 pkt 8, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa, oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej, do których mają zastosowanie zasady opodatkowania określone w art. 27, art. 30c albo art. 30ca albo ustawie o zryczałtowanym podatku dochodowym w zakresie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, otrzymane przez podatnika po ukończeniu 60. roku życia w przypadku kobiety i 65. roku życia w przypadku mężczyzny, do wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł pod warunkiem, że podatnik podlega z tytułu uzyskania tych przychodów ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z dnia 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych oraz podatnik, mimo nabycia uprawnienia, nie otrzymuje:
a)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 20 grudnia 1990 r. o ubezpieczeniu społecznym rolników,
b)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 10 grudnia 1993 r. o zaopatrzeniu emerytalnym żołnierzy zawodowych oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 242 i 1243),
c)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 18 lutego 1994 r. o zaopatrzeniu emerytalnym funkcjonariuszy Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Służby Kontrwywiadu Wojskowego, Służby Wywiadu Wojskowego, Centralnego Biura Antykorupcyjnego, Straży Granicznej, Straży Marszałkowskiej, Służby Ochrony Państwa, Państwowej Straży Pożarnej, Służby Celno-Skarbowej i Służby Więziennej oraz ich rodzin (Dz.U. z 2024 r. poz. 1121, 1243, 1562 i 1871),
d)emerytury lub renty rodzinnej, o których mowa w ustawie z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych (Dz.U. z 2024 r. poz. 1631 i 1674),
e)świadczenia, o którym mowa w art. 30 ust. 1 pkt 4a,
f)uposażenia przysługującego w stanie spoczynku lub uposażenia rodzinnego, o których mowa w ustawie z dnia 27 lipca 2001 r. - Prawo o ustroju sądów powszechnych (Dz.U. z 2024 r. poz. 334 i 1907),
g)świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ustawie z dnia 8 lutego 2023 r. o świadczeniu pieniężnym przysługującym członkom rodziny funkcjonariuszy lub żołnierzy zawodowych, których śmierć nastąpiła w związku ze służbą albo podjęciem poza służbą czynności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia.
Stosownie zaś do art. 21 ust. 39 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Przy obliczaniu kwoty przychodów podlegających zwolnieniu od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie uwzględnia się przychodów podlegających opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym na podstawie niniejszej ustawy, zwolnionych od podatku dochodowego oraz od których na podstawie przepisów Ordynacji podatkowej zaniechano poboru podatku.
W myśl art. 21 ust. 44 komentowanej ustawy:
Suma przychodów zwolnionych od podatku na podstawie ust. 1 pkt 148 i 152-154 nie może w roku podatkowym przekroczyć kwoty 85 528 zł.
W ramach „Polskiego Ładu” wprowadzono przepisy dla osób, które pomimo osiągnięcia powszechnego wieku emerytalnego nadal pozostają aktywne zawodowo i nie pobierają świadczeń emerytalno-rentowych, zwane potocznie „ulgą dla pracujących seniorów”. Ulga ta zapisana została we wspomnianym wcześniej art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Ze zwolnienia tego mogą korzystać kobiety po ukończeniu 60. roku życia oraz mężczyźni po ukończeniu 65. roku życia, pod warunkiem, że nie pobierają – mimo nabycia prawa – świadczeń emerytalno-rentowych – wymienionych w lit. a-g omawianego przepisu – oraz podlegają ubezpieczeniom społecznym z tytułu uzyskania objętych zwolnieniem przychodów.
Należy zatem wskazać, iż przychody osiągnięte przed osiągnięciem wieku określonego w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy – odpowiednio 60 lat w przypadku kobiet oraz 65 lat w przypadku mężczyzn – nie korzystają ze zwolnienia.
Analizowany przepis art. 21 ust. 1 pkt 154 cytowanej ustawy przewiduje zwolnienie z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych przychodów osiągniętych przez te osoby ze stosunku służbowego, stosunku pracy, pracy nakładczej, spółdzielczego stosunku pracy, z umów zlecenia zawieranych w ramach działalności wykonywanej osobiście, z zasiłku macierzyńskiego, o którym mowa w ustawie z dnia 25 czerwca 1999 r. o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa oraz z pozarolniczej działalności gospodarczej opodatkowanej według skali podatkowej, podatkiem liniowym lub ryczałtem ewidencjonowanym albo rozliczanych w ramach tzw. IP Box-a.
Zwolnienie to jest limitowane, dotyczy bowiem przychodów w wysokości nieprzekraczającej w roku podatkowym kwoty 85 528 zł.
Z art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika także, że zwolnione z podatku są przychody otrzymane przez podatnika, który mimo nabycia uprawnienia (prawa) do emerytury, tej emerytury nie otrzymuje. Tym samym, warunek „nieotrzymywania emerytury” jako warunek do zastosowania ww. zwolnienia podatkowego powinien być spełniony na moment otrzymania przychodu.
Zatem, przedmiotowym zwolnieniem mogą być objęte przychody podatnika – kobiety po ukończeniu 60. roku życia, uzyskane m.in. z pozarolniczej działalności gospodarczej, pod warunkiem, że:
·podatnik, mimo nabycia uprawnienia, nie otrzymuje żadnego świadczenia emerytalnego lub świadczenia systemowo zastępującego takie świadczenie,
·przychody z tytułu działalności gospodarczej podlegają ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych.
Ocena skutków podatkowych Pani sytuacji
Z analizy Pani opisu sprawy wynika, że (...) września 2025 r. osiągnie Pani wiek emerytalny. W 2025 r. po ukończeniu 60 roku życia uzyska Pani dochody wyłącznie z działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem liniowym. Wniosek do ZUS o emeryturę ma Pani zamiar złożyć od (...) października 2025 r. Przez cały wrzesień ma Pani zamiar prowadzić jednoosobową działalność gospodarczą i nie pobierać emerytury. Data wypłaty pierwszej emerytury nie jest Pani znana, ponieważ ZUS ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku i termin będzie znany, gdy otrzyma Pani decyzję w tej sprawie. Po osiągnięciu 60 roku życia podlega Pani ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z 13 października 1998 r. o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu uzyskiwania przychodów z działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem liniowym do dnia wydania Pani decyzji o przyznaniu emerytury. Podstawą prawną przyznania emerytury z działalności gospodarczej jest ustawa z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i Funduszu Ubezpieczeń Społecznych. W 2025 r. nie pobierała Pani i nie będzie Pani pobierała innych świadczeń wymienionych w lit. a-g art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, oprócz wspomnianej emerytury na podstawie ustawy z dnia 17 grudnia 1998 r. o emeryturach i Funduszu Ubezpieczeń Społecznych.
Powzięła Pani wątpliwość, czy jeśli we wrześniu będzie Pani nadal prowadziła działalność gospodarczą i opłaci Pani za ten miesiąc składki społeczne a na emeryturę przejdzie Pani od (...) października 2025 r., to będzie Pani mogła skorzystać z całej ulgi dla seniora w wysokości 85 528 zł w zeznaniu rocznym za 2025 r.
W konsekwencji stwierdzam, że zwolnieniem, o którym mowa w art. 21 ust. 1 pkt 154 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, mogą zostać objęte wyłącznie przychody uzyskane po ukończeniu przez Panią 60 roku życia, tj. od dnia (...) września 2025 r., z tytułu wykonywanej przez Panią jednoosobowej działalności gospodarczej, do których zastosowanie mają zasady opodatkowania określone w art. 30c ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, ponieważ wskazała Pani, że w tym okresie nie otrzymywała Pani żadnego świadczenia emerytalnego lub świadczenia systemowo zastępującego takie świadczenie, o których mowa w lit. a-g art. 21 ust. 1 pkt 154 ww. ustawy, oraz po osiąganiu 60 roku życia podlega Pani ubezpieczeniom społecznym w rozumieniu ustawy z 13 października 1998 r. ugla o systemie ubezpieczeń społecznych.
Sam fakt złożenia wniosku o przyznanie emerytury nie pozbawia jeszcze prawa do skorzystania z ulgi. Momentem istotnym w tym zakresie jest bowiem uzyskanie (wypłata) świadczenia emerytalnego bądź innego świadczenia systemowo zastępującego takie świadczenie, o których mowa w lit. a-g art. 21 ust. 1 pkt 154 ww. ustawy.
Zatem, w przedstawionej sytuacji nie będzie Pani przysługiwało prawo do zastosowania zwolnienia z opodatkowania w odniesieniu do przychodów uzyskanych w całym roku podatkowym 2025, w wysokości całej ulgi 85 528 zł.
W zeznaniu podatkowym za rok 2025 ma Pani prawo do uwzględnienia ulgi dla seniora, wyłącznie w odniesieniu do przychodu z prowadzenia jednoosobowej działalności gospodarczej opodatkowanej podatkiem liniowym, z tytułu którego podlegała ubezpieczeniom społecznym, do wysokości nieprzekraczającej kwoty 85 528 zł, uzyskanego w okresie od dnia (...) września 2025 r. (czyli od dnia ukończenia 60 roku życia) do dnia otrzymania pierwszej emerytury.
Wobec tego Pani stanowisko musiałem uznać za nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, który Pani przedstawiła i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pani sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pani do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pani prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
