Interpretacja indywidualna z dnia 18 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-2.4011.525.2025.2.RS
Przychody uzyskane z działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług doradczych, sklasyfikowanych jako PKWiU 74.90.20.0, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, o ile działalność ta nie obejmuje usług architektonicznych czy inżynierskich, wymagających wyższej stawki podatkowej. Klasyfikacja wnioskodawcy zgodna z powyższymi standardami warunkuje poprawne zastosowanie takiej formy opodatkowania.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
18 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie możliwości opodatkowania uzyskiwanych przychodów z tytułu świadczonych usług w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%. Wniosek został uzupełniony 25 października 2025 r. (data wpływu).
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Planuje Pan prowadzić działalność gospodarczą w postaci zarządzania projektami inwestycyjnymi w branży (...). Zamierza Pan prowadzić narady koordynacyjne z wykonawcą, nadzór nad procesem projektowania (...), nadzór nad budową (...), weryfikacje i odbiór jakości budowanej (...). Będzie Pan współpracować ze spółkami, świadcząc usługi doradcze sklasyfikowane pod kodem PKWiU 74.90.20.0 za stałe wynagrodzenie, udokumentowane fakturami. Do wykonywanej działalności nie będą miały zastosowania wyłącznie zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Pana działalność nie mieści się w definicji tzw. wolnego zawodu, o którym mowa w art. 4 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy. Nie świadczy Pan usług finansowych i ubezpieczeniowych.
Przedstawia Pan szczegółowy plan usług, które planuje realizować. Zarządzanie projektami zgodnie z metodyką (...). Zamierza Pan specjalizować się w projektach z branży (...), zgodnie z podejściem (...), w którym projekt definiowany jest jako „środowisko zarządzania stworzone w celu dostarczenia jednego lub więcej produktów biznesowych, zgodnie z określonymi wymaganiami biznesowymi”.
Prowadzenie narad koordynacyjnych z wykonawcą: W tej roli będzie Pan występować jako konsultant specjalista, który pełni funkcję łącznika pomiędzy inwestorem (Pana klientem) a wykonawcą robót lub projektantem. Będzie prowadzić Pan dziennik zadań oraz rejestr korespondencji, co ułatwi późniejsze rozliczenie projektu.
Nadzór nad procesami projektowania, budowy oraz odbioru (...). Pana zadaniem jako konsultanta będzie dbanie o to, aby projekt techniczny spełniał wszystkie standardy i normy. Następnie będzie Pan czuwać nad realizacją projektu w terenie, kontrolować proces budowy oraz przeprowadzać odbiory robót i dokumentacji powykonawczej.
Ogólnie rzecz biorąc, świadczy Pan usługi konsultingu inżynierskiego, doradzając firmom (...), jak efektywnie realizować projekty budowlane, aby były możliwie jak najtańsze i najszybsze. Pana usługi mają charakter doradczy i nie wymagają posiadania uprawnień budowlanych. Nie pełni Pan także funkcji kierownika budowy ani robót.
Uzupełnienie
Pana usługi są realizowane w ramach PKWiU 74.90.20.0. Zakresy PKWiU 71.12.11.0 oraz 71.12.20.0 nie są wykonywane, ponieważ Pana praca realizowana jest w ramach poszczególnych projektów i nie jest realizowana w zakresie przejmowania odpowiedzialności, ponieważ nie świadczy Pan usług kierownika budowy w branży (...).
• Narady koordynacyjne z wykonawcą – są to cykliczne spotkania z wykonawcą czyli firmą zatrudnioną do realizacji projektu przez zleceniodawcę lub też pracownikami zleceniodawcy wyznaczonymi w ramach zespołu projektowego. Zadanie to jest realizowane w oparciu o metodykę (...) i w ramach tej czynności sporządzane są notatki, korekty harmonogramów i identyfikowane są zagrożenia, co pozwala na weryfikację, czy projekt jest realizowany zgodnie z pierwotnymi założeniami. Zleceniodawca w ten sposób otrzymuje komplet informacji pozwalających mu na weryfikacje zagrożeń i opóźnień.
• Nadzór nad procesem projektowania (...) – odbywa się on na podstawie wyżej opisanych narad koordynacyjnych z wykonawcą lub zespołem projektowym zleceniodawcy i polega na analizie przedstawionych przez nich dokumentów oraz informacji. W ramach tego zadania realizowane są weryfikacje dokumentów cząstkowych składających się na część projektową oraz porównanie postępów prac z harmonogramami na podstawie metodyki zarządzania projektami (...). Nie jest to nadzór nad projektowaniem w oparciu o uprawnienia do projektowania (...). Efektem tych prac jest między innymi komplet informacji o przebiegu i odstępstwach w części o składowej projektu jakim jest projektowanie (...).
• Nadzór nad budową (...) – sytuacja analogiczna jak w przypadku nadzoru nad procesem projektowania (...), z tym że nadzór odbywa się na innej części składowej projektu w ujęciu metodyki (...). W tym przypadku również nie jest to nadzór nad budową w oparciu o uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi.
• Weryfikacja i odbiór jakości (...) – są to czynności takie jak weryfikacja dokumentów wytworzonych w ramach procesu projektowego, porównanie harmonogramu z fazy początkowej projektu do tego jaki jest po wykonaniu wszystkich prac i sprawdzenie, czy produkt końcowy jakim jest (...) odpowiada produktowi jaki był zaplanowany w ramach startu projektu w oparciu o metodykę (...). W ramach tej czynności zleceniodawca otrzymuje informację o wszelkich odstępstwach od planów oraz wnioski dla kolejnych realizowanych projektów.
Pytanie
Czy Pana działalność gospodarcza będzie mogła być opodatkowana ryczałtem 8,5%?
Pana stanowisko w sprawie
Uważa Pan, że jego działalność może być opodatkowana ryczałtem 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym, w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, użyte w ustawie
Określenie „działalność usługowa” oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 tej ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Natomiast zgodnie z treścią art. 6 ust. 4 pkt 2 cytowanej ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 tej ustawy:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Ponadto w art. 8 ust. 2 ww. ustawy wskazano:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostały określone w art. 12 ust. 1 ustawy i zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2a lit. b oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
- 14% architektonicznych i inżynierskich; usług badań i analiz technicznych (PKWiU 71);
- 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Z przedstawionego opisu sprawy wynika, że zamierza Pan świadczyć usługi zarządzania projektami inwestycyjnymi w branży (...) polegające na:
·prowadzeniu narad koordynacyjnych z wykonawcą – występuje Pan jako konsultant specjalista, który pełni funkcję łącznika pomiędzy inwestorem (klientem), a wykonawcą robót lub projektantem; będzie Pan prowadzić dziennik zadań oraz rejestr korespondencji, co ułatwi późniejsze rozliczenie projektu; są to cykliczne spotkania z wykonawcą, zleceniodawca w ten sposób otrzymuje komplet informacji pozwalających mu na weryfikacje zagrożeń i opóźnień;
·nadzorze nad procesem projektowania (...) – odbywa się on na podstawie wyżej opisanych narad koordynacyjnych z wykonawcą lub zespołem projektowym zleceniodawcy i polega na analizie przedstawionych przez nich dokumentów oraz informacji; w ramach tego zadania realizowane są weryfikacje dokumentów cząstkowych składających się na część projektową oraz porównanie postępów prac z harmonogramami; nie jest to nadzór nad projektowaniem w oparciu o uprawnienia do projektowania (...);
·nadzorze nad budową (...) – sytuacja analogiczna jak w przypadku nadzoru nad procesem projektowania (...) z tym że nadzór odbywa się na innej części składowej projektu; w tym przypadku również nie jest to nadzór nad budową w oparciu o uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi;
·weryfikacji i odbiorze jakości (...) – są to czynności takie jak weryfikacja dokumentów wytworzonych w ramach procesu projektowego, porównanie harmonogramu z fazy początkowej projektu do tego jaki jest po wykonaniu wszystkich prac i sprawdzenie czy produkt końcowy jakim jest (...) odpowiada produktowi jaki był zaplanowany w ramach startu projektu.
W zakresie nadzoru nad procesami projektowania, budowy oraz odbioru (...), zadaniem Pana jako konsultanta, będzie dbanie o to, aby projekt techniczny spełniał wszystkie standardy i normy. Następnie będzie Pan czuwać nad realizacją projektu w terenie, kontrolować proces budowy oraz przeprowadzać odbiory robót i dokumentacji powykonawczej.
Wskazał Pan, że świadczy usługi konsultingu inżynierskiego, doradzając firmom telekomunikacyjnym, jak efektywnie realizować projekty budowlane, aby były możliwie jak najtańsze i najszybsze. Pana usługi mają charakter doradczy i nie wymagają posiadania uprawnień budowlanych. Nie pełni Pan także funkcji kierownika budowy ani robót.
Będzie Pan współpracował ze spółkami, świadcząc usługi doradcze mieszczące się w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0 „Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana”.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy oraz okoliczności przedstawione we wniosku stwierdzić należy, że jeśli faktycznie będzie Pan uzyskiwał przychody z tytułu świadczenia usług, mieszczących się w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0 „Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane”, to właściwą stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych będzie stawka 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastrzec jednak należy, że ww. stawka ryczałtu nie znajdzie zastosowania w przypadku przychodów z tytułu świadczenia usług architektonicznych i inżynierskich (PKWiU dział 71), dla których właściwa stawka podatku to 14%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2a lit. b ww. ustawy.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
·Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
·Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU.
·Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym (opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego) podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
·Niniejszą interpretację wydano w oparciu o opis stanu faktycznego przedstawionego we wniosku. Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny (zdarzenie przyszłe) jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/ zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpreacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi – t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm. (dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a, art. 14b § 1 ustawy z 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa.
