Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDST2-1.4011.507.2025.2.JP
Przychody z kompleksowych usług doradztwa strategiczno-marketingowego, przyporządkowane do PKWiU 70.22.11.0, mogą być opodatkowane 15% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, pod warunkiem że świadczone usługi nie są połączone z niezależnymi usługami reklamowymi w rozumieniu PKWiU 73.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy zryczałtowanego podatku dochodowego od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne w zakresie stawki ryczałtu dla świadczonych usług. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwanie – pismem z 14 października 2024 r. (data wpływu).Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Jest Pan polskim rezydentem podatkowym, prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą (JDG) i zamierza rozliczać się z podatku dochodowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zawarł Pan umowę o świadczenie usług z kontrahentem z siedzibą w Niemczech („Zamawiający”), która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 r. Umowa ma charakter ramowy i została zawarta na czas nieokreślony.
Charakter współpracy:
Zgodnie z umową, będzie Pan świadczył usługi jako niezależny przedsiębiorca, ponosząc pełne ryzyko gospodarcze związane z prowadzoną działalnością. Współpraca nie ma cech stosunku pracy; działa Pan bez podporządkowania pracowniczego, bez narzuconych stałych godzin oraz stałego miejsca pracy. Samodzielnie decyduje Pan o czasie, miejscu oraz sposobie świadczenia usług, wykorzystując do tego własne narzędzia i oprogramowanie.
Miejsce świadczenia usług:
Strony w umowie potwierdziły, że Pana centrum aktywności zawodowej znajduje się w Polsce. Przeważająca część usług (co najmniej 60% czasu w każdym kwartale) będzie wykonywana z Pana siedziby w Polsce lub zdalnie z terytorium Polski. Umowa nie ustanawia stałego miejsca wykonywania działalności Pana w Niemczech, a ewentualne podróże służbowe mają charakter uzupełniający i są ściśle limitowane.
Zakres świadczonych usług:
Przedmiotem umowy jest świadczenie kompleksowych, specjalistycznych usług o charakterze doradczym. Usługi te obejmują w szczególności:
−dostarczanie analiz i rekomendacji w zakresie (...),
−doradztwo dotyczące organizacji i rozwoju kompetencji zespołów (...),
−doradztwo i przygotowywanie rekomendacji dotyczących planowania i realizacji kampanii reklamowych, sprzedażowych, promocyjnych i PR-owych,
−doradztwo w obszarze marketingu cyfrowego (digital), w tym rekomendacje dotyczące działań SEO, PPC, e-mail marketingu i mediów społecznościowych,
−opracowywanie propozycji działań w obszarze strategii (...) oraz budowania wizerunku marki,
−przygotowywanie rekomendacji dotyczących polityki cenowej i potencjalnych partnerów biznesowych.
Wszystkie wymienione usługi mają charakter doradczy i stanowią zobowiązanie starannego działania. Nie ponosi Pan odpowiedzialności operacyjnej za wdrożenie i wykonanie rekomendowanych działań.
Wynagrodzenie:
Za świadczone usługi otrzymuje Pan miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe, którego wysokość jest stała i niezależna od liczby godzin poświęconych na realizację zadań. Umowa przewiduje również dodatkowe wynagrodzenie zmienne (Success Fee), uzależnione od realizacji określonych celów biznesowych przez Zamawiającego.
Oświadcza Pan, że w ramach prowadzonej działalności nie świadczy usług wyłączonych z opodatkowania ryczałtem na podstawie art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Uzupełnienie
Oświadcza Pan, że oprócz przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej, która jest przedmiotem niniejszego wniosku, uzyskuje również inne dochody podlegające opodatkowaniu. Pochodzą one z następujących źródeł:
−najem prywatny nieruchomości (mieszkań),
−świadczenie pieniężne (odszkodowanie) z tytułu umowy o zakazie konkurencji, która dotyczy zakończonego w przeszłości stosunku pracy.
Są to źródła przychodów całkowicie odrębne i niezwiązane z prowadzoną działalnością gospodarczą w zakresie usług doradczych.
Oświadcza Pan, że usługi opisane we wniosku będą świadczone na rzecz podmiotu, w którym nie pełni żadnej funkcji zarządczej ani organowej, nie jest Pan też jego wspólnikiem, udziałowcem ani akcjonariuszem. Zgodnie z umową: „Wykonawca nie pełni żadnej funkcji organowej u Zamawiającej (...) i nie posiada prawa reprezentacji Zamawiającej”.
W ramach prowadzonej działalności gospodarczej prowadzi i będzie Pan prowadził ewidencję przychodów w sposób umożliwiający określenie przychodów z każdego rodzaju działalności, zgodnie z wymogami art. 12 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Wszystkie czynności będące przedmiotem wniosku są i będą świadczone na podstawie jednej umowy o świadczenie usług, zawartej z jednym kontrahentem.
Przedmiot umowy, na podstawie której świadczy Pan opisane czynności, został określony jako świadczenie kompleksowych, specjalistycznych usług o charakterze doradczym.
Wynagrodzenie w umowie zostało określone jako miesięczne wynagrodzenie ryczałtowe w stałej wysokości.
Na wystawianych fakturach usługa będzie określana jednolicie, np. jako: „Kompleksowa usługa doradztwa w zakresie zarządzania strategicznego za miesiąc [nazwa miesiąca] [rok] ─ PKWiU 70.22.11.0”.
W ramach jednej umowy świadczy Pan jedną, kompleksową i nierozerwalną usługę. Na usługę tę składa się szereg powiązanych ze sobą czynności analitycznych, doradczych i rekomendacyjnych. Celem świadczenia nie jest wykonanie odrębnych zadań (jak np. stworzenie pojedynczej reklamy czy analiza SEO w oderwaniu od reszty), lecz zapewnienie Zleceniodawcy spójnego i całościowego wsparcia w strategicznym zarządzaniu obszarem marketingu i sprzedaży. Poszczególne czynności opisane w Załączniku nr 2 do umowy są ze sobą ściśle powiązane i służą realizacji jednego celu gospodarczego. Ich rozdzielenie miałoby charakter sztuczny i wypaczyłoby sens ekonomiczny współpracy.
Opisana usługa, będąca przedmiotem umowy, jest przez Pana klasyfikowana pod symbolem PKWiU 70.22.11.0 – Usługi doradztwa w zakresie zarządzania strategicznego. W szczególności podkreśla Pan, że w ramach świadczonej usługi nie świadczy usług agencji reklamowej w rozumieniu działu 73 PKWiU. Pana działania nie obejmują zakupu powierzchni reklamowych, pośrednictwa w sprzedaży ani emisji reklam, czy też operacyjnego prowadzenia kont reklamowych klienta. Rekomendacje dotyczące kampanii marketingowych stanowią wyłącznie element doradztwa strategicznego, a nie samodzielną, wykonawczą usługę reklamową. W związku z powyższym, przychód z tytułu świadczenia opisanej, kompleksowej usługi doradczej podlega w całości opodatkowaniu 15% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Pytanie
Czy przychód osiągany przez Pana z tytułu świadczenia kompleksowych usług doradztwa strategiczno-marketingowego, opisanych w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym, podlega opodatkowaniu stawką 15% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m oraz „lit. g” ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, jako przychód z usług klasyfikowanych pod symbolami PKWiU 70.22 („Pozostałe usługi doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i Zarządzania”) oraz PKWiU 73.1 („Usługi reklamowe”)?
Pana stanowisko w sprawie
Pana zdaniem, przychody uzyskiwane z tytułu świadczenia usług opisanych w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym podlegają w całości opodatkowaniu stawką ryczałtu w wysokości 15%.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, stawkę 15% stosuje się do przychodów z usług firm centralnych (head offices); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyłączeniem usług firm centralnych (PKWiU 70.10).
Zakres usług świadczonych przez Pana, obejmujący m.in. doradztwo w zakresie strategii (...) rozwoju zespołów, polityki cenowej czy strategii (...), w sposób jednoznaczny wpisuje się w definicję usług doradztwa związanego z zarządzaniem, sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 70.22 („Pozostałe usługi doradztwa w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania”).
Jednocześnie, część usług świadczonych przez Pana, takich jak doradztwo i rekomendacje dotyczące „planowania kampanii reklamowych i PR-owych” oraz „marketingu cyfrowego” (SEO, PPC, media społecznościowe), należy zaklasyfikować do grupowania „PKWiU 73.1” („Usługi reklamowe”). Również dla usług mieszczących się w tym grupowaniu ustawodawca przewidział 15% stawkę ryczałtu.
Świadczone przez Pana usługi stanowią „kompleksowe i nierozerwalne świadczenie o charakterze doradczym”. Celem głównym jest strategiczne wsparcie Zamawiającego w obszarze marketingu i sprzedaży. Poszczególne czynności, choć mogą być klasyfikowane pod różnymi symbolami PKWiU (70.22 oraz 73.1), składają się na jedną, spójną usługę. Dla obu tych klasyfikacji ustawodawca przewidział tę samą, 15% stawkę ryczałtu.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 4 ust. 1 pkt 1 i pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
‒działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3;
‒pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 tej ustawy:
1.Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
2. Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
3. Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
4. – 7. (uchylony).
Jednocześnie należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostały określone w art. 12 ustawy i zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Zatem konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m) oraz art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. o) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi: 15% przychodów ze świadczenia usług:
─ firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów,
─ reklamowych; usług badania rynku i opinii publicznej (PKWiU dział 73),
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą, którą zamierza rozlicza w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Zawarł Pan umowę o świadczenie usług z kontrahentem z siedzibą w Niemczech („Zamawiający”), która wejdzie w życie 1 stycznia 2026 r. Umowa ma charakter ramowy i została zawarta na czas nieokreślony.
Przedmiotem umowy jest świadczenie kompleksowych, specjalistycznych usług o charakterze doradczym. Usługi te obejmują w szczególności:
−dostarczanie analiz i rekomendacji w zakresie (...),
−doradztwo dotyczące organizacji i rozwoju kompetencji zespołów marketingowych,
−doradztwo i przygotowywanie rekomendacji dotyczących planowania i realizacji kampanii reklamowych, sprzedażowych, promocyjnych i PR-owych,
−doradztwo w obszarze marketingu cyfrowego (digital), w tym rekomendacje dotyczące działań SEO, PPC, e-mail marketingu i mediów społecznościowych,
−opracowywanie propozycji działań w obszarze strategii CX/CRM oraz budowania wizerunku marki,
−przygotowywanie rekomendacji dotyczących polityki cenowej i potencjalnych partnerów biznesowych.
W uzupełnieniu wniosku doprecyzował Pan, że w ramach zawartej umowy świadczy jedną, kompleksową i nierozerwalną usługę. Na usługę tę składa się szereg powiązanych ze sobą czynności analitycznych, doradczych i rekomendacyjnych. Celem świadczenia nie jest wykonanie odrębnych zadań (jak np. stworzenie pojedynczej reklamy czy analiza SEO w oderwaniu od reszty), lecz zapewnienie Zleceniodawcy spójnego i całościowego wsparcia w strategicznym zarządzaniu obszarem marketingu i sprzedaży. Poszczególne czynności są ze sobą ściśle powiązane i służą realizacji jednego celu gospodarczego. Ich rozdzielenie miałoby charakter sztuczny i wypaczyłoby sens ekonomiczny współpracy.
Usługi będące przedmiotem ww. umowy, są przez Pana klasyfikowane pod symbolem PKWiU 70.22.11.0 – Usługi doradztwa w zakresie zarządzania strategicznego. Na wystawianych fakturach usługi będą określane jednolicie, np. jako: „Kompleksowa usługa doradztwa w zakresie zarządzania strategicznego za miesiąc [nazwa miesiąca] [rok] - PKWiU 70.22.11.0”.
Mając na uwadze przedstawiony opis sprawy oraz powołane przepisy prawa, stwierdzić należy, że skoro przedmiotem świadczenia jest kompleksowa usługa o charakterze doradczym, objęta w grupowaniem PKWiU 70.22.11.0 „Usługi doradztwa związane z zarządzaniem strategicznym”, to dla przychodów uzyskiwanych z tego tytułu zastosowanie znajdzie stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 15%, określona w art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, przy założeniu, że spełni Pan warunki formalne przewidziane dla tej formy opodatkowania.
Dodatkowo zauważyć trzeba, że – jak słusznie Pan wskazał – stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 15% ma zastosowanie również w odniesieniu do usług reklamowych objętych działem PKWiU 73, stosownie do powołanego art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. o) ww. ustawy, przy czym w okolicznościach niniejszej sprawy usługi te – jak wynika z doprecyzowanego opisu – nie są przedmiotem odrębnego świadczenia.
Zatem Pana stanowisko w zakresie zastosowania stawki ryczałtu w wysokości 15% dla przychodów, które uzyska z tytułu świadczenia opisanych usług jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego obowiązującego w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji. Przyporządkowanie do wskazanej klasyfikacji zostało podane jako element opisu zdarzenia przyszłego.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez wnioskodawcę w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku stan faktyczny jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/ zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.); dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
·w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
·w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
