Interpretacja indywidualna z dnia 20 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL1-1.4012.719.2025.1.MG
Instytutowi nie przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem towarów i usług na potrzeby projektu dofinansowanego, gdyż materiały nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych VAT. Brak związku zakupów z czynnościami generującymi podatek należny wyklucza możliwość obniżenia podatku należnego, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
24 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 24 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej w podatku od towarów i usług w zakresie braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących realizacji projektu pn. „(…)”.
Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Instytut A (dalej: „Instytut” lub „Wnioskodawca”) jest państwową osobą prawną (rejestr instytutów naukowych (...)).
Zgodnie z obowiązującym statutem Instytutu podstawowym przedmiotem działalności Instytutu jest m.in.:
1)prowadzenie badań naukowych w zakresie nauk (...).
Poza działalnością podstawową Instytut może:
1)świadczyć usługi badawcze, ekspertyzy, analizy oraz udostępniać infrastrukturę badawczą.
Instytut jest czynnym podatnikiem VAT, a w ramach działalności statutowej Wnioskodawca prowadzi działalność:
- opodatkowaną VAT polegającą na odpłatnym świadczeniu usług badawczych, ekspertyz, analiz oraz udostępnianiu infrastruktury badawczej. Usługi te są dokumentowane fakturami najczęściej ze stawką 23%;
- niepodlegającą opodatkowaniu VAT lub korzystającą ze zwolnienia finansowaną ze środków publicznych, krajowych i unijnych (np. granty NCN, NCBiR, dotacje celowe, subwencje), które to projekty realizowane są na podstawie umów lub decyzji administracyjnych, a za które nie otrzymujemy odpłatności od beneficjentów końcowych.
W wyniku pozytywnego rozpatrzenia wniosku nr 1 o dofinansowanie realizacji Przedsięwzięcia pod nazwą „(...)” w formie dotacji ze środków Europejskich, w związku z tym Instytut wnioskuje do Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej o dofinansowanie w formie dotacji przedsięwzięcia realizowanego w ramach współfinansowania programu LIFE ze środków krajowych.
Zgodnie z postanowieniami tej umowy beneficjent zobowiązany jest przed dokonaniem pierwszej płatności przez NFOŚiG przedłożyć interpretację indywidualną, o której mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, potwierdzającą brak możliwości odliczenia podatku VAT albo ograniczone prawo do odliczenia VAT, w związku z realizacją przedsięwzięcia, które jest finansowane w całości lub części ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach zawartej umowy o dofinansowanie.
Obecnie Instytut będzie realizował projekt pn. „(…)”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz ubiega się o współfinansowanie ze środków krajowych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Projekt (...) będzie realizowany w ramach programu LIFE na podstawie umowy z Komisją Europejską oraz w oparciu i dofinasowanie z NFOŚiGW. Finansowanie ze środków Unii Europejskiej stanowi 60% wydatków kwalifikowanych. Dalsze 35% kosztów kwalifikowanych projektu będzie stanowić współfinansowanie ze środków krajowych NFOŚiGW, środki własne wyniosą 5%. Środki dofinansowania mają na celu pokrycie części kosztów poniesionych w związku z realizowanym projektem, który jest wypełnianiem jego misji statutowej. W ramach refundacji z NFOŚiGW przewidziano następujące kategorie kosztów bezpośrednich: koszty wynagrodzeń osobowych, koszty podróży, koszty inwestycyjne (stacja robocza, serwery), koszty usług (tj. publikacje, opłaty konferencyjne, organizacja spotkań, tłumaczenia, usługi promocyjne, subskrypcja programu do analiz przestrzennych).
W przypadku, gdy nabywane towary i usługi będą opodatkowane przez sprzedawcę/usługodawcę podatkiem od towarów i usług dokumentowane będą fakturami, w których jako nabywcę wpisywano Instytut.
Realizowane przez naukowców reprezentujących Instytut działania w projekcie pn. „(…)” są związane, między innymi z: przygotowaniem wyników w postaci raportów, publikacji naukowych, ulotek informacyjnych, artykułów popularnonaukowych, postów informacyjnych publikowanych na stronie internetowej i/lub w mediach społecznościowych oraz wystąpień na konferencjach, warsztatach, spotkaniach projektowych, targach rolniczych. Opracowane w ramach projektu interaktywne narzędzie wspierające weryfikację strumieni gazów cieplarnianych w kontekście wdrażania rolnictwa węglowego będzie udostępniane nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym podmiotom za pośrednictwem strony internetowej.
Celem Projektu (...) jest poprawa jakości (...).
Cele szczegółowe:
1. Opracowanie kompleksowego, scentralizowanego systemu informacji (...).
2. Weryfikacja i integracja istniejących zbiorów (...).
3. Opracowanie i określenie (...).
4. Modelowanie (...).
5. Opracowanie interaktywnego narzędzia (...).
Wyniki prac będą udostępniane bezpłatnie, ponadto z tytułu wykonanej pracy nie będą pobierane żadne dodatkowe opłaty. Wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT.
Zatem, efekty realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Pytanie
Czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących realizacji Projektu „(...)” dofinansowanego ze środków krajowych NFOŚiG?
Państwa stanowisko w sprawie
W Państwa ocenie, skoro nabywane w ramach realizacji projektu pn. „(…)” towary i usługi nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług, to nie będzie przysługiwało Państwu prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, w zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z powyższych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje zarejestrowany, czynny podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych. Warunkiem umożliwiającym podatnikowi skorzystanie z prawa do odliczenia podatku naliczonego jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi.
Przedstawiona powyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z usługami i towarami, które nie są w ogóle wykorzystywane do czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku od towarów i usług oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto podkreślić należy, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy o VAT. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
I tak, na podstawie art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy o VAT:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy: transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Zgodnie natomiast z art. 88 ust. 4 ustawy o VAT, obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7ustawy.
Należy również podkreślić, że prawo do odliczenia podatku naliczonego, jako integralna część systemu VAT, w zasadzie nie może być ograniczane, ani pod względem czasu, ani też pod względem zakresu przedmiotowego. Nie jest to bowiem wyjątkowy przywilej podatnika, lecz jego fundamentalne prawo. Możliwość wykonania tego prawa powinna być zapewniona niezwłocznie i względem wszystkich kwot podatku, które zostały pobrane (naliczone) od transakcji związanych z zakupami. Decydujące znaczenie dla oceny istnienia prawa do odliczenia ma zamierzony (deklarowany) związek podatku naliczonego z czynnościami opodatkowanymi.
Jak wynika z powołanych powyżej przepisów prawa, rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W przedmiotowej sprawie związek taki nie występuje, ponieważ nabywane w ramach realizacji projektu pn. „(...)” towary i usługi będą wykorzystywane do czynności niepodlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Państwa stanowisko znajduje swoje oparcie również w indywidualnych interpretacjach wydawanych przez Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej m.in. w interpretacji z 25 lipca 2025 r. (sygn. akt 0112-KDIL1-3.4012.501.2025.ŁW).
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Podstawowe zasady dotyczące odliczania podatku naliczonego zostały sformułowane w art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”. W myśl tego przepisu:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15 ustawy, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Zgodnie z art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z cytowanego wyżej art. 86 ust. 1 ustawy wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Przedstawiona wyżej zasada wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystywania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ponadto należy zauważyć, że ustawodawca zapewnił podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego zarówno przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, w świetle którego:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wskazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
W oparciu o art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z powyższą regulacją z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Zatem, aby podmiot mógł skorzystać z prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony związany z dokonanym nabyciem towarów i usług, w pierwszej kolejności powinien spełnić przesłanki umożliwiające uznanie go – dla tej czynności – za podatnika podatku od towarów i usług, działającego w ramach prowadzonej działalności gospodarczej.
Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
W myśl art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z treści powołanych przepisów art. 15 ust. 1 i ust. 2 ustawy wynika, że za podatnika podatku od towarów i usług będzie uznany tylko taki podmiot, który dokonuje czynności zmierzających do wykorzystania nabytych towarów i usług do celów działalności gospodarczej w rozumieniu art. 15 ust. 2 ustawy.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo czynnym podatnikiem VAT. Obecnie będą Państwo realizować projekt pn „(...)”. Projekt jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej oraz ubiegają się Państwo o współfinansowanie ze środków krajowych Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Państwa działania w ww. projekcie są związane, między innymi z: przygotowaniem wyników w postaci raportów, publikacji naukowych, ulotek informacyjnych, artykułów popularnonaukowych, postów informacyjnych publikowanych na stronie internetowej i/lub w mediach społecznościowych oraz wystąpień na konferencjach, warsztatach, spotkaniach projektowych, targach rolniczych. Opracowane w ramach projektu (...) będzie udostępniane nieodpłatnie wszystkim zainteresowanym podmiotom za pośrednictwem strony internetowej. Wyniki prac będą udostępniane przez Państwa bezpłatnie. Ponadto z tytułu wykonanej pracy nie będą Państwo pobierać żadnych dodatkowych opłat. Wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć Państwu sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT. Zatem, efekty realizacji projektu nie będą wykorzystywane przez Państwa do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
Państwa wątpliwości dotyczą ustalenia, czy będzie Państwu przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących realizacji projektu pn. „(...)”.
Zgodnie z powołanymi wyżej przepisami, odliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ustawy uwarunkowane jest tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT w ramach działalności gospodarczej do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług.
Podstawowym warunkiem, którego spełnienie należy analizować w aspekcie prawa do odliczenia podatku VAT jest związek dokonywanych nabyć towarów i usług ze sprzedażą uprawniającą do dokonywania takiego odliczenia, czyli sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunek uprawniający do odliczenia nie będzie spełniony. Jak bowiem Państwo wskazali w opisie sprawy, wyniki prac będą udostępniane przez Państwa bezpłatnie. Ponadto z tytułu wykonanej pracy nie będą Państwo pobierać żadnych dodatkowych opłat. Wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć Państwu sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT. Efekty realizacji projektu nie będą wykorzystywane przez Państwa do czynności opodatkowanych podatkiem VAT.
W związku z powyższym, ze względu na niespełnienie podstawowej pozytywnej przesłanki, warunkującej prawo do odliczenia podatku naliczonego, jaką jest związek zakupów z wykonywanymi czynnościami opodatkowanymi podatkiem od towarów i usług, nie będą mieli Państwo – na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy – prawa do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją przedmiotowego projektu.
Podsumowanie
Nie będzie Państwu przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług służących realizacji projektu pn. „(...)” dofinansowanego ze środków krajowych NFOŚiG.
Tym samym, Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Zgodnie z art. 14b § 3 ustawy Ordynacja podatkowa:
Składający wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej obowiązany jest do wyczerpującego przedstawienia zaistniałego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego oraz do przedstawienia własnego stanowiska w sprawie oceny prawnej tego stanu faktycznego albo zdarzenia przyszłego.
Jestem ściśle związany z przedstawionym we wniosku opisem zdarzenia przyszłego. Państwo ponoszą ryzyko związane z ewentualnym błędnym lub nieprecyzyjnym przedstawieniem we wniosku opisu zdarzenia przyszłego. Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie z opisem zdarzenia przyszłego podanym przez Państwa w złożonym wniosku. Niniejszą interpretację wydano w szczególności w oparciu o informację, że: „Wyniki prac będą udostępniane bezpłatnie, ponadto z tytułu wykonanej pracy nie będą pobierane żadne dodatkowe opłaty. Wytworzone w ramach projektu materiały nie będą służyć sprzedaży opodatkowanej podatkiem VAT. Zatem, efekty realizacji projektu nie będą wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT”. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona odpowiedź traci swą aktualność.
Ta interpretacja została wydana na podstawie przedstawionego we wniosku opisu zdarzenia przyszłego co oznacza, że w przypadku gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej, kontroli celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
· Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
