Jakie oświadczenia związane z rodzicielstwem powinien otrzymać pracodawca
PROBLEM
Pytanie dotyczy dokumentacji pracowniczej w części B. Są dwa oświadczenia związane z uprawnieniami pracowników dot. rodzicielstwa: 1) dla rodziców dzieci do lat 14 chcących korzystać z opieki 2 dni; 2) oświadczenie dla rodzica/opiekuna wychowującego dziecko do lat 8. Pierwsze oświadczenie pracownik składa wówczas, kiedy decyduje się korzystać z 2 dni opieki na dziecko. Pracownik nie ma obowiązku przy zatrudnieniu informować, że ma dzieci. Reasumując, w aktach osobowych nie ma obowiązku, aby każdy pracownik miał wypełnione ww. oświadczenie. Czy te same zasady złożenia oświadczenia dotyczą drugiego oświadczenia? Czy ten dokument musi mieć każdy pracownik (z informacją czy chce, czy nie chce korzystać z ww. uprawnień związanych z rodzicielstwem) i znajdować się w aktach w części B?
