Interpretacja indywidualna z dnia 28 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.565.2025.1.AAR
Podmiot realizujący projekt finansowany ze środków publicznych, bez celu komercyjnego i nie generujący przychodów, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od zakupów związanych z tym projektem, gdy nie ma związku tych zakupów z czynnościami opodatkowanymi.
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w podatku od towarów i usług jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
29 września 2025 r. wpłynął Państwa wniosek z 26 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy kwestii braku prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pn.: „(...)”. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Instytut jest instytutem badawczym działającym w oparciu o ustawę z dnia 30 kwietnia 2010 r. o instytutach badawczych (tekst jednolity Dz. U. z 2024 r. poz. 534). Instytut prowadzi pełną rachunkowość w oparciu o ustawę o rachunkowości oraz jest czynnym podatnikiem VAT.
1.Przedmiotem podstawowej działalności Instytutu jest:
- prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych,
- przystosowywanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki,
- wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk technicznych (PKD 72.19.Z) oraz nauk społecznych i humanistycznych (PKD 72.20.Z); jak również prowadzenie prac dotyczących monitoringu i zapobiegania skutkom zjawisk i wydarzeń, mogących stwarzać zagrożenie publiczne związane z działalnością przemysłu (PKD 74.90.Z).
2.Do zakresu działania Instytutu należy:
‒prowadzenie badań naukowych, prac rozwojowych, wdrożeniowych i innowacyjnych dotyczących:
- (…)
‒przystosowywanie wyników prowadzonych badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki, w szczególności poprzez:
- (…)
‒doskonalenie metod badań naukowych i prac rozwojowych.
3.W związku z prowadzoną działalnością podstawową Instytut realizuje następujące zadania:
- upowszechnia wyniki badań naukowych i prac rozwojowych (PKD 82.30.Z),
- wykonuje badania i analizy (PKD 71.20.B) oraz opracowuje opinie i ekspertyzy niemające charakteru badań naukowych i prac rozwojowych związane z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi (PKD 74.90.Z),
- opracowuje oceny, dotyczące stanu i rozwoju poszczególnych dziedzin nauki i techniki oraz sektorów gospodarki, które wykorzystują wyniki badań naukowych i prac rozwojowych (PKD 72.19.Z), oraz aktywnie działa na rzecz wykorzystywania w kraju osiągnięć światowej nauki i techniki (PKD 74.90.Z),
- dzierżawi i prowadzi sprzedaż własności intelektualnej, za którą pobierane są opłaty licencyjne i tantiemy (PKD 77.40.Z),
- prowadzi badania w zakresie jakości i bezpieczeństwa użytkowania wyrobów przemysłu (PKD 74.90.Z),
- wykonuje prace w zakresie inżynierii i związane z nimi doradztwo techniczne (PKD 71.12.Z),
- prowadzi działalność normalizacyjną (PKD 69.10.Z), certyfikacyjną i aprobacyjną oraz prowadzi ocenę zgodności jako jednostka notyfikowana (PKD 71.20.B),
- prowadzi i rozwija bazy danych związane z przedmiotem działania Instytutu (PKD 63.11.Z),
- prowadzi działalność w zakresie informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej (PKD 91.01.A), wynalazczości oraz ochrony własności przemysłowej i intelektualnej (PKD 69.10.Z), a także wspierającej innowacyjność przedsiębiorstw,
- wdraża krajowe programy operacyjne w przemyśle (PKD 84.13.Z),
- wytwarza, w związku z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi, aparaturę, urządzenia, materiały i inne wyroby (PKD 26.51.Z, PKD 26.70.Z), wykonuje kalibrację aparatury (PKD 71.20.B) oraz prowadzi walidację metod badawczych i pomiarowych,
- prowadzi działalność wydawniczą, związaną z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi oraz sprzedaż publikacji (PKD 58.11.Z, PKD 58.14.Z).
4.Instytut prowadzi studia podyplomowe i doktoranckie związane z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi (PKD 85.59.B) oraz nadaje stopnie naukowe, zgodnie z posiadanymi uprawnieniami.
5.Instytut prowadzi inne formy kształcenia, w tym: seminaria, szkolenia i kursy dokształcające (PKD 85.59.B).
6.Instytut organizuje konferencje, kongresy i sympozja (PKD 85.59.B) oraz spotkania promocyjne i wystawy (PKD 82.30.Z).
7.Instytut prowadzi działalność inną niż wymieniona w pkt 2-6, która obejmuje:
- opracowywanie opinii i ekspertyz niemających charakteru badań naukowych i prac rozwojowych niezwiązanych bezpośrednio z prowadzonymi badaniami naukowymi i pracami rozwojowymi (PKD 70.22.Z),
- naprawę i serwis przyrządów pomiarowych, badawczych i kontrolnych (PKD 33.13.Z).
Działalność, o której mowa w pkt 7, jest wyodrębniona pod względem finansowym i rachunkowym z działalności określonej w pkt 2-6.
8.Instytut osiąga następujące rodzaje przychodów:
‒przychody nie podlegające ustawie o VAT:
- subwencja na działalność statutową,
- dotacja na realizację zadań szczególnie ważnych dla planowania i realizacji polityki państwa,
- środki na finansowanie realizowanych projektów badawczych otrzymywane z Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Narodowego Centrum Badań i Rozwoju, Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, Komisji Europejskiej,
‒przychody opodatkowane podatkiem VAT:
- prace badawcze i usługowe na zlecenie konkretnych odbiorców w tym: usługi inżynierskie, doradcze, usługi badań i analiz technicznych,
‒przychody zwolnione z VAT:
- usługi w zakresie edukacji zwolnione z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 26 ustawy oraz par. 3 ust. 1 pkt 13 rozporządzenia z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień (t.j. Dz. U. 2023 r. poz. 955).
9.W stosunku do podatku VAT zawartego w fakturach dotyczących towarów i usług nabywanych do działalności opisanej wyżej, Instytut postępuje według następujących zasad:
- dokonuje jego odliczenia - jeżeli zakup towarów i usług dotyczy działalności opodatkowanej podatkiem VAT,
- nie dokonuje jego odliczenia - jeżeli zakup towarów i usług dotyczy działalności zwolnionej z VAT lub nieobjętej przepisami ustawy o VAT,
- dokonuje jego częściowego odliczenia według proporcji ustalonej zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy, jeżeli zakup towarów i usług dotyczy działalności opodatkowanej i zwolnionej z VAT,
- dokonuje jego częściowego odliczenia według proporcji ustalonej zgodnie z art. 86 ust. 2a-2h, jeżeli zakup towarów i usług dotyczy jednocześnie działalności opodatkowanej, zwolnionej i nieobjętej przepisami ustawy o VAT lub opodatkowanej i nie objętej przepisami ustawy o VAT.
Instytut złożył wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia w formie dotacji w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) w ramach programu priorytetowego nr 2.4 „(...).”
9 września 2025 r. Zarząd NFOŚiGW podjął uchwałę w sprawie udzielenia dofinansowania i następnie Rada Nadzorcza Funduszu zatwierdziła wniosek Zarządu o udzielenie dofinansowania w formie dotacji na przedsięwzięcie pod nazwą: „(...)” realizowane przez Instytut.
Charakterystyka przedsięwzięcia zgodnie z celem programu priorytetowego dotyczyć będzie wykonywania prac badawczych (…).
Wdrożenie do praktyki (…).
Przedsięwzięcie prowadzone będzie w ramach działalności niebędącej działalnością gospodarczą Instytutu i nie ma charakteru komercyjnego. Celem badań prowadzonych w ramach przedsięwzięcia jest powiększenie zasobów wiedzy i lepsze zrozumienie zagadnień związanych z (…).
Rezultaty przedsięwzięcia (tzw. efekty rzeczowe) tj.:
1.Liczba sporządzonych opracowań metodycznych - 1 szt.:
‒(...);
2.Liczba sporządzonych opracowań naukowo-badawczych - 1 szt.:
‒(…)
3.Liczba sporządzonych raportów - 3 szt.:
‒(…)
4.Liczba sporządzonych dokumentacji - 2 szt.:
‒(…)
5.Liczba opracowanych modeli i procedur postępowania - 1 szt.:
‒(…)
będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych bez ograniczeń, na zasadzie niedyskryminacji i braku wyłączności.
Działalność niegospodarcza (podstawowa) prowadzona przez Instytut jest wydzielona finansowo od prowadzonej działalności gospodarczej, a dla wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia i otrzymanych środków stanowiących ich refundację, będzie prowadzona wyodrębniona ewidencja na kontach księgowych, zapewniająca wykorzystanie otrzymanego dofinansowania tylko i wyłącznie w działalności niegospodarczej.
Realizacja przedsięwzięcia nie wiąże się z generowaniem przychodów.
Nabywane w ramach przedsięwzięcia towary i usługi będą mieć związek tylko z prowadzonym przedsięwzięciem i nie mają bezpośredniego ani pośredniego związku z inną działalnością opodatkowaną podatkiem VAT. Podatek VAT, który będzie przedstawiany do refundacji w ramach przedsięwzięcia będzie dotyczył jedynie zakupu usług i produktów niezbędnych do jego realizacji oraz osiągnięcia docelowego efektu rzeczowego.
W ramach przedsięwzięcia zostało zaplanowane nabywanie towarów i usług, tj.:
1. związanych z budową stanowiska badawczego i obejmuje projekt i elementy składowe wraz z adaptacją i wykonaniem, m.in.:
‒(…)
2. Opieka techniczna stanowiska badawczego.
W ramach przedsięwzięcia planowany jest szereg wyjazdów służbowych (delegacji), niezbędnych do prawidłowej realizacji przedsięwzięcia.
Wśród dokumentów, do których Instytut został zobowiązany do dostarczenia wymienia się m.in. interpretację indywidualną, o której mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa, potwierdzająca brak możliwości odliczenia podatku VAT albo ograniczone prawo do odliczenia VAT, w związku z realizacją przedsięwzięcia, które jest finansowane w całości lub w części ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach zawartej umowy o dofinansowanie.
Pytanie
Mając na uwadze to, że Instytut nie zamierza wykorzystywać rezultatów ww. projektu do uzyskiwania przychodów z realizacji prac, których wyniki będą przedmiotem sprzedaży z odpłatnego świadczenia usług w zakresie ww. efektów rzeczowych przedsięwzięcia, czy Instytutowi będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT od nabywanych towarów i usług w realizowanym projekcie?
Państwa stanowisko w sprawie
Instytut nie będzie wykorzystywał rezultatów ww. przedsięwzięcia do działalności o charakterze gospodarczym, tzn. wyniki przedsięwzięcia nie będą przedmiotem sprzedaży z odpłatnego świadczenia usług i będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych bez ograniczeń, na zasadzie niedyskryminacji i braku wyłączności.
Przedsięwzięcie nie ma charakteru biznesowego, a z przeprowadzonej analizy finansowej wynika, że otrzymane w ww. projekcie dofinansowanie, nie generuje korzyści, co wynika z braku dochodów w projekcie.
W związku z powyższym w stosunku do poniesionych w projekcie wydatków, Instytutowi nie będzie przysługiwało prawo do odliczenia podatku VAT.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z przepisem art. 86 ust. 1 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 775 ze zm.), zwanej dalej „ustawą”:
W zakresie, w jakim towary i usługi są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, podatnikowi, o którym mowa w art. 15, przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, z zastrzeżeniem art. 114, art. 119 ust. 4, art. 120 ust. 17 i 19 oraz art. 124.
Stosownie do art. 86 ust. 2 pkt 1 ustawy:
Kwotę podatku naliczonego stanowi suma kwot podatku wynikających z faktur otrzymanych przez podatnika z tytułu:
a)nabycia towarów i usług,
b)dokonania całości lub części zapłaty przed nabyciem towaru lub wykonaniem usługi.
Z powołanych przepisów wynika, że prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przysługuje wówczas, gdy zostaną spełnione określone warunki, tzn. odliczenia tego dokonuje podatnik podatku od towarów i usług oraz gdy towary i usługi, z których nabyciem podatek został naliczony, są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, tzn. takich, których następstwem jest określenie podatku należnego.
Zasada ta wyklucza zatem możliwość dokonania obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które nie są wykorzystywane do wykonywania czynności opodatkowanych, czyli w przypadku ich wykorzystania do czynności zwolnionych od podatku VAT oraz niepodlegających temu podatkowi.
Ustawodawca przyznał podatnikowi prawo do odliczenia podatku naliczonego w całości lub w części, pod warunkiem spełnienia przez niego przesłanek pozytywnych, wynikających z art. 86 ust. 1 ustawy, oraz niezaistnienia przesłanek negatywnych, określonych w art. 88 ustawy. Przepis ten określa listę wyjątków, które pozbawiają podatnika prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego.
Jedno z takich ograniczeń zostało wskazane w art. 88 ust. 3a pkt 2 ustawy, zgodnie z którym:
Nie stanowią podstawy do obniżenia podatku należnego oraz zwrotu różnicy podatku lub zwrotu podatku naliczonego faktury i dokumenty celne w przypadku gdy transakcja udokumentowana fakturą nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Oznacza to, że podatnik nie może skorzystać z prawa do odliczenia w odniesieniu do podatku, który jest należny wyłącznie z tego względu, że został wykazany na fakturze w sytuacji, gdy transakcja nie podlega opodatkowaniu albo jest zwolniona od podatku.
Na mocy art. 88 ust. 4 ustawy:
Obniżenia kwoty lub zwrotu różnicy podatku należnego nie stosuje się również do podatników, którzy nie są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni, zgodnie z art. 96, z wyłączeniem przypadków, o których mowa w art. 86 ust. 2 pkt 7.
Zgodnie z ww. regulacją, z prawa do odliczenia podatku skorzystać mogą wyłącznie podatnicy, którzy są zarejestrowani jako podatnicy VAT czynni.
Na zakres prawa do odliczeń w sposób bezpośredni wpływa pojmowanie statusu danego podmiotu jako podatnika podatku od towarów i usług wykonującego czynności opodatkowane. Tylko podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego. Co do zasady, status podatnika związany jest z prowadzeniem przez dany podmiot działalności gospodarczej w rozumieniu ustawy.
Na mocy art. 15 ust. 1 ustawy:
Podatnikami są osoby prawne, jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej oraz osoby fizyczne, wykonujące samodzielnie działalność gospodarczą, o której mowa w ust. 2, bez względu na cel lub rezultat takiej działalności.
Stosownie do art. 15 ust. 2 ustawy:
Działalność gospodarcza obejmuje wszelką działalność producentów, handlowców lub usługodawców, w tym podmiotów pozyskujących zasoby naturalne oraz rolników, a także działalność osób wykonujących wolne zawody. Działalność gospodarcza obejmuje w szczególności czynności polegające na wykorzystywaniu towarów lub wartości niematerialnych i prawnych w sposób ciągły dla celów zarobkowych.
Z opisu sprawy wynika, że są Państwo czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług. Są Państwo instytutem badawczym działającym w oparciu o ustawę o instytutach badawczych. Przedmiotem Państwa podstawowej działalności jest prowadzenie badań naukowych i prac rozwojowych, przystosowywanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych do potrzeb praktyki, wdrażanie wyników badań naukowych i prac rozwojowych w dziedzinie nauk technicznych oraz nauk społecznych i humanistycznych, jak również prowadzenie prac dotyczących monitoringu i zapobiegania skutkom zjawisk i wydarzeń, mogących stwarzać zagrożenie publiczne związane z działalnością przemysłu.
Złożyli Państwo wniosek o dofinansowanie przedsięwzięcia w formie dotacji w Narodowym Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w ramach programu priorytetowego nr 2.4 „(...).” 9 września 2025 r. Zarząd NFOŚiGW podjął uchwałę w sprawie udzielenia dofinansowania i następnie Rada Nadzorcza Funduszu zatwierdziła wniosek Zarządu o udzielenie dofinansowania w formie dotacji na przedsięwzięcie pod nazwą: „(...)” realizowane przez Państwa.
Przedsięwzięcie będzie polegało na opracowaniu (…).
Przedsięwzięcie prowadzone będzie w ramach działalności niebędącej Państwa działalnością gospodarczą i nie ma charakteru komercyjnego. Celem badań prowadzonych w ramach przedsięwzięcia jest powiększenie zasobów wiedzy i lepsze zrozumienie zagadnień (…).
Rezultaty przedsięwzięcia (tzw. efekty rzeczowe) będą dostępne dla wszystkich zainteresowanych bez ograniczeń, na zasadzie niedyskryminacji i braku wyłączności. Realizacja przedsięwzięcia nie wiąże się z generowaniem przychodów.
Nabywane w ramach przedsięwzięcia towary i usługi będą mieć związek tylko z prowadzonym przedsięwzięciem i nie mają bezpośredniego ani pośredniego związku z inną działalnością opodatkowaną podatkiem VAT. Podatek VAT, który będzie przedstawiany do refundacji w ramach przedsięwzięcia będzie dotyczył jedynie zakupu usług i produktów niezbędnych do jego realizacji oraz osiągnięcia docelowego efektu rzeczowego.
Państwa wątpliwości w tej sprawie dotyczą możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego od towarów i usług nabywanych w związku z realizacją przedsięwzięcia pn.: „(...)”.
Rozliczenie podatku naliczonego na zasadach określonych w art. 86 ust. 1 ustawy jest uwarunkowane tym, aby nabywane towary i usługi były wykorzystywane przez zarejestrowanego, czynnego podatnika podatku VAT, w ramach działalności gospodarczej, do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem od towarów i usług. Zasada ta wyłącza tym samym możliwość odliczenia podatku naliczonego związanego z towarami i usługami, które są wykorzystywane do czynności zwolnionych od podatku lub niepodlegających opodatkowaniu. Oznacza to, że podstawowym warunkiem, który uprawnia do odliczenia podatku naliczonego, jest związek nabywanych towarów i usług ze sprzedażą generującą podatek należny.
W omawianej sprawie warunek uprawniający do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego nie zostanie spełniony, ponieważ - jak wynika z okoliczności sprawy - nabywane w ramach przedsięwzięcia towary i usługi będą mieć związek tylko z prowadzonym przedsięwzięciem i nie mają bezpośredniego ani pośredniego związku z inną działalnością opodatkowaną podatkiem VAT. Ponadto, przedsięwzięcie nie ma charakteru komercyjnego.
W konsekwencji, nie zostanie spełniona podstawowa pozytywna przesłanka warunkująca prawo do odliczenia podatku naliczonego, o której mowa w art. 86 ust. 1 ustawy, jaką jest związek ponoszonych wydatków z wykonywaniem czynności opodatkowanych.
Tym samym, nie będzie Państwu przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia pn.: „(...)”.
Państwa stanowisko jest prawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Państwo przedstawili i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja oparta jest na wynikającym z treści wniosku opisie zdarzenia przyszłego. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, wydana interpretacja traci swą aktualność. W konsekwencji, w przypadku, gdy w toku postępowania podatkowego, kontroli podatkowej bądź celno-skarbowej zostanie określony odmienny stan sprawy, interpretacja nie wywoła w tym zakresie skutków prawnych.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego lub zdarzenia przyszłego i zastosują się Państwo do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
