Interpretacja indywidualna z dnia 8 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-2.4011.822.2025.3.HJ
Przychody uzyskane z tytułu świadczenia manualnych usług testowania programów informatycznych, zgodnie z klasyfikacją PKWiU 62.02.30.0, mogą być opodatkowane zryczałtowanym podatkiem dochodowym według stawki 8,5%, o ile faktycznie nie obejmują usług doradztwa komputerowego lub z oprogramowaniem, na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanych stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
9 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek o wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie określenia stawki ryczałtu. Uzupełnił go Pan – w odpowiedzi na wezwania – pismami złożonymi 2 listopada 2025 r. oraz 20 listopada 2025 r.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego
Prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą, opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Na podstawie umowy o świadczenie usług wykonuje Pan czynności testera manualnego. W umowie jasno określono Pana obowiązki, które obejmują:
·tworzenie i utrzymywanie dokumentacji testowej (przypadki testowe, checklisty, przebiegi testów) na potrzeby testowania,
·wykonywanie różnych rodzajów testów, w tym testów lokalizacyjnych i zgodności z regulacjami,
·współpracę z programistami, projektantami oraz właścicielami produktów w celu poprawy jakości oprogramowania,
·tworzenie raportów o błędach,
·analizę wyników testów, problemów lub defektów,
·sporządzanie szczegółowych raportów z testów.
Świadczone przez Pana usługi dotyczą klienta będącego firmą z siedzibą w Wielkiej Brytanii (UK).
W ramach wykonywanej działalności nie tworzy, ani nie rozwija Pan oprogramowania, nie modyfikuje kodu źródłowego, ani nie świadczy żadnych innych czynności typowych dla usług programistycznych, ani doradztwa programistycznego.
Pana praca polega wyłącznie na testowaniu manualnym, dokumentowaniu przebiegu testów oraz raportowaniu wyników.
W uzupełnieniu wniosku wskazał Pan, że działalność gospodarczą prowadzi od 2 września 2025 r. Od tego samego dnia stosuje Pan opodatkowanie ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Złożył Pan oświadczenie o wyborze opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w ustawowym terminie, za pośrednictwem CEIDG-1, które zostało przekazane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego.
Wniosek dotyczy roku podatkowego 2025 oraz lat następnych.
Świadczone przez Pana usługi są sklasyfikowane pod kodem PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Czynności, które Pan wykonuje obejmują testowanie funkcjonalne gotowych systemów informatycznych, sporządzanie dokumentacji z testów oraz przekazywanie wyników użytkownikom i zespołom technicznym. Usługi mają charakter wsparcia technicznego w zakresie działania i poprawności działania systemów IT – nie polegają na tworzeniu, modyfikowaniu, ani rozwijaniu oprogramowania.
Prowadzi (i będzie Pan prowadził) ewidencję przychodów w sposób umożliwiający jednoznaczne określenie przychodu z każdego rodzaju działalności opodatkowanej różnymi stawkami (jeżeli zaistnieje taka sytuacja).
Świadczone usługi opodatkowuje Pan stawką ryczałtu 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o ryczałcie.
Usługi wykonywane przez Pana nie są usługami:
·związanymi z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0),
·związanymi z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1),
·objętymi grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2),
·związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02),
·w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0),
·związanymi z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Czynności te mają charakter wsparcia technicznego istniejących systemów IT poprzez wykonywanie testów manualnych i raportowanie wyników, co mieści się w klasyfikacji PKWiU 62.02.30.0
Prowadzona przez Pana działalność jest działalnością usługową w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o ryczałcie. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia z art. 8 ustawy o ryczałcie. Nie świadczy Pan usług, które wyłączają możliwość stosowania ryczałtu. Pana przychód w roku podatkowym poprzedzającym rok będący przedmiotem wniosku nie przekroczył limitu, o którym mowa w art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy.
Pytanie
Czy przychody uzyskiwane przez Pana z tytułu świadczenia wyżej opisanych usług testera manualnego, mogą być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, o której mowa w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne?
Pana stanowisko w sprawie
Świadczone przez Pana usługi kwalifikuje Pan zgodnie z PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Zgodnie z opisem PKWiU obejmują one wsparcie techniczne, testowanie oprogramowania oraz dokumentowanie przebiegu procesów.
Opisane usługi testera manualnego stanowią działalność usługową w rozumieniu ustawy o ryczałcie i nie są tożsame z usługami programistycznymi, ani innymi usługami związanymi z doradztwem lub tworzeniem oprogramowania, dla których przewidziano stawkę 12%.
Podkreśla Pan, że usługi nie obejmują tworzenia, modyfikacji ani wdrażania kodu źródłowego, ani żadnych innych czynności typowych dla usług programistycznych lub doradztwa programistycznego.
Pana obowiązki koncentrują się wyłącznie na testowaniu funkcjonalności aplikacji, sporządzaniu dokumentacji testowej, raportowaniu wyników i współpracy z zespołem projektowym w celu poprawy jakości oprogramowania. Zarazem jest to jedyny rodzaj Pana działalności.
W związku z tym uważa Pan, że przychody z tytułu świadczenia opisanych powyżej usług powinny być opodatkowane ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stanowisko Wnioskodawcy znajduje potwierdzenie w praktyce organów podatkowych, przykładowo w interpretacji indywidualnej Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 18 czerwca 2025 r. Nr 0115-KDST2-2.4011.258.2025.3.PS, uznano że przychody z usług testowania manualnego sklasyfikowanych według PKWiU 62.02.30.0 mogą być opodatkowane ryczałtem według stawki 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
pozarolnicza działalność gospodarcza – pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o:
działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Natomiast, zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
działalność usługowa – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ww. ustawy:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e i 1f, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
Zauważyć należy, że wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyskanych w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą, zależy wyłącznie od faktycznego rodzaju świadczonych w ramach tej działalności usług. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Wobec tego, dla zastosowania właściwej stawki ryczałtu do przychodów uzyskanych z prowadzonej przez podatnika działalności gospodarczej konieczne jest każdorazowe przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.
Polska Klasyfikacja Wyrobów i Usług, wprowadzona rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), pod pojęciem usług rozumie:
- wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarczych prowadzących działalność o charakterze produkcyjnym, nietworzące bezpośrednio nowych dóbr materialnych – usługi na rzecz produkcji;
- wszelkie czynności świadczone na rzecz jednostek gospodarki narodowej oraz na rzecz ludności, przeznaczone dla celów konsumpcji indywidualnej, zbiorowej i ogólnospołecznej.
Zgodnie z zasadami metodycznymi Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług, każdą usługę należy zaliczać do odpowiedniego grupowania zgodnie z jej charakterem, niezależnie od symbolu PKD, pod którym został zaklasyfikowany w krajowym rejestrze urzędowym podmiotów gospodarki narodowej REGON podmiot gospodarczy wykonujący usługę.
Stawki ryczałtu zostały określone w art. 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
- 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1);
- 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu – o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
W przedstawionym we wniosku opisie sprawy wskazał Pan, że prowadzi Pan jednoosobową działalność gospodarczą, opodatkowaną w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Na podstawie umowy o świadczenie usług wykonuje Pan czynności testera manualnego. W umowie jasno określono Pana obowiązki, które obejmują:
•tworzenie i utrzymywanie dokumentacji testowej (przypadki testowe, checklisty, przebiegi testów) na potrzeby testowania,
•wykonywanie różnych rodzajów testów, w tym testów lokalizacyjnych i zgodności z regulacjami,
•współpracę z programistami, projektantami oraz właścicielami produktów w celu poprawy jakości oprogramowania,
•tworzenie raportów o błędach,
•analizę wyników testów, problemów lub defektów,
•sporządzanie szczegółowych raportów z testów.
Świadczone przez Pana usługi są sklasyfikowane pod kodem PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego.
Czynności, które Pan wykonuje obejmują testowanie funkcjonalne gotowych systemów informatycznych, sporządzanie dokumentacji z testów oraz przekazywanie wyników użytkownikom i zespołom technicznym. Usługi mają charakter wsparcia technicznego w zakresie działania i poprawności działania systemów IT – nie polegają na tworzeniu, modyfikowaniu, ani rozwijaniu oprogramowania.
Pana praca polega wyłącznie na testowaniu manualnym, dokumentowaniu przebiegu testów oraz raportowaniu wyników.
Świadczone usługi opodatkowuje Pan stawką ryczałtu 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o ryczałcie.
Złożył Pan oświadczenie o wyborze opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych w ustawowym terminie.
Prowadzi (i będzie Pan prowadził) ewidencję przychodów w sposób umożliwiający jednoznaczne określenie przychodu z każdego rodzaju działalności opodatkowanej różnymi stawkami (jeżeli zaistnieje taka sytuacja).
Usługi wykonywane przez Pana nie są usługami:
- związanymi z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0),
- związanymi z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1),
- objętymi grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2),
- związanymi z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02),
- w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0),
- związanymi z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1).
Prowadzona przez Pana działalność jest działalnością usługową w rozumieniu art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o ryczałcie. Do wykonywanej działalności nie mają zastosowania wyłączenia z art. 8 ustawy o ryczałcie. Nie świadczy Pan usług, które wyłączają możliwość stosowania ryczałtu. Pana przychód w roku podatkowym poprzedzającym rok będący przedmiotem wniosku nie przekroczył limitu, o którym mowa w art. 6 ust. 4 pkt 1 ww. ustawy.
Przenosząc powołane przepisy na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że dla przychodów osiąganych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej z tytułu świadczenia opisanych usług, mieszczących się w grupowaniu PKWiU 62.02.30.0 – Usługi pomocy technicznej w zakresie technologii informatycznych i sprzętu komputerowego, które – jak wynika z okoliczności przedstawionych we wniosku – nie stanowią usług związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania oraz sprzętu komputerowego, zastosowanie ma stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastrzec należy, że ww. stawka znajdzie zastosowanie, wyłącznie w sytuacji, jeżeli w ramach opisanych ww. usług faktycznie nie uzyskuje Pan przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), dla których ustawodawca przewidział stawkę ryczałtu w wysokości 12%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) powołanej ustawy.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia oraz zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja dotyczy tylko sprawy będącej przedmiotem wniosku w kontekście zadanego pytania i własnego stanowiska, natomiast nie rozstrzyga innych kwestii wynikających z opisu, które nie były przedmiotem pytania i własnego stanowiska w sprawie.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji dokonałem wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Przedmiotem interpretacji wydanej na podstawie art. 14b ustawy z 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.) jest sam przepis prawa. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawione we wniosku stan faktyczny i zdarzenie przyszłe są zgodne ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego nie przeprowadzam postępowania dowodowego, lecz opieram się jedynie na opisie stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego przedstawionych we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
·Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
·Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 ustawy Ordynacja podatkowa.
