Interpretacja indywidualna z dnia 3 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP3-1.4011.795.2025.2.PT
Interpretacja indywidualna - stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
26 września 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 23 września 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej, który dotyczy możliwości opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5% przychodów. Uzupełnił go Pan - w odpowiedzi na wezwania - pismem z 4 listopada 2025 r. (data wpływu). Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
A.A. (dalej jako "Wnioskodawca" lub "Podatnik") prowadzi pozarolniczą działalność gospodarczą od 15 listopada 2024 r. pod firmą B. Aktualnie Podatnik korzysta z opodatkowania działalności ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych. Do wykonywanej działalności Podatnika nie znajdują zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 Ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej Ustawa ryczałtowa). W ocenie Podatnika, prowadzona przez niego działalność spełnia wszystkie cechy działalności usługowej opisanej w art. 4 ust. 1 pkt. 1 Ustawy ryczałtowej. Dodatkowo, działalność ta nie spełnia cech działalności gastronomicznej, działalności usługowej w zakresie handlu, działalności wytwórczej ani sprzedaży towarów.
Na chwilę obecną w profilu CEIDG Podatnika widnieją następujące kody PKD zaktualizowane zgodnie z klasyfikacją 2025 roku: 70.20.Z, 62.10.B, 62.20.B. Kodem przeważającym jest kod PKD 70.20.Z (Doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i pozostałe doradztwo w zakresie zarządzania). W przypadku, gdyby Wnioskodawca świadczył inne usługi o innym charakterze, Wnioskodawca dokona odpowiedniego podziału takich usług i opodatkuje je właściwą stawką podatku.
Wnioskodawca nie świadczył usług na rzecz jego aktualnych beneficjentów w ramach stosunku pracy w przeszłości. Ponadto, Podatnik nie uzyskiwał z działalności żadnych przychodów ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy. Przychody Podatnika dotychczas nie przekroczyły kwoty 2 000 000 EUR, tak samo jak zakładana wysokość przychodów w 2025 i 2026 roku nie powinna przekroczyć 2 000 000 EUR. Podatnik posiada na terytorium Polski nieograniczony obowiązek podatkowy w rozumieniu art. 3 ust. 1 w zw. z ust. 1a Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej Ustawa o PIT). Wnioskodawca obecnie rozlicza się w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i planuje zostać przy takiej formie rozliczenia się.
Podatnik prowadzi działalność w zakresie zarządzania projektami (tzw. project management services), zdaniem podatnika mieszczące się w grupowaniu PKWiU 70.22.20.0. W ramach tej działalności Podatnik, jako Project manager, świadczy następujące usługi:
1.Planowanie i koordynacja projektów.
Rozwój oraz wdrażanie kompleksowych planów projektowych, w tym harmonogramów działań, budżetów oraz określenie kluczowych etapów realizacji. Koordynacja zasobów kadrowych, technicznych oraz finansowych, bieżący nadzór nad realizacją projektów, reagowanie na zmiany wymagań klienta oraz czynników zewnętrznych. Regularne raportowanie postępów do klientów.
2.Planowanie zasobów projektowych.
Analiza oraz identyfikacja potrzebnych zasobów, w tym określenie ilości i rodzaju specjalistów (programistów, projektantów, analityków), narzędzi pracy (oprogramowanie, licencje, środowiska projektowe) oraz środków finansowych. Tworzenie harmonogramów dostępności i obciążenia zasobów oraz wskazywanie miejsc realizacji prac (zdalnie lub stacjonarnie).
3.Zarządzanie ryzykiem i zapewnienie satysfakcji klienta.
Identyfikacja, analiza oraz minimalizowanie potencjalnych ryzyk projektowych (kadrowych, technicznych, budżetowych). Tworzenie mapy ryzyk wraz z planami prewencyjnymi i naprawczymi. Regularne konsultacje z klientami w celu zarządzania oczekiwaniami oraz zapewnienia przejrzystości procesów.
4.Monitorowanie wskaźników efektywności (KPI).
Ustalanie oraz analiza kluczowych wskaźników efektywności projektów (m.in. terminowość realizacji, zgodność z budżetem, jakość wykonanych zadań). Informowanie zespołów o istotnych czynnikach wpływających na realizację strategii projektowej poprzez spotkania, raporty oraz analizy wyników.
5.Ocena zgodności realizacji projektów ze specyfikacją.
Szczegółowa ocena wyników prac zespołów projektowych pod kątem zgodności z określonymi specyfikacjami technicznymi oraz wymaganiami funkcjonalnymi. Organizacja testów wewnętrznych oraz sesji odbiorczych z klientem (…), raportowanie zidentyfikowanych odstępstw.
6.Zarządzanie zespołem projektowym.
Precyzyjne przydzielanie zadań oraz określanie zakresów odpowiedzialności poszczególnych członków zespołu (programiści, inżynierowie, projektanci UX/UI, analitycy danych). Koordynowanie pracy zespołu za pomocą narzędzi takich jak (…), (…), (…), monitorowanie postępu realizacji zadań oraz zapewnienie efektywnej współpracy pomiędzy specjalistami.
7.Analiza raportów projektowych i dostosowywanie harmonogramów.
Przegląd oraz ocena bieżących raportów projektowych, identyfikacja opóźnień, przekroczeń budżetowych lub innych problemów wydajnościowych. Korekta planów projektowych, harmonogramów oraz priorytetów w celu realizacji założeń projektu zgodnie z ustalonymi celami i ograniczeniami.
8.Tworzenie i wdrażanie standardów dokumentacji projektowej.
Opracowanie oraz wdrożenie ujednoliconych standardów i procedur raportowania oraz prowadzenia dokumentacji projektowej (plany projektowe, specyfikacje techniczne, kryteria akceptacji, raporty z testów). Zapewnienie odpowiedniego przechowywania, aktualizacji oraz transparentności dokumentacji, umożliwiając jej łatwy audyt przez klienta i zespół projektowy.
Uzupełnienie
Usługi, które świadczy Wnioskodawca w ramach prowadzonej działalności gospodarczej nie są/ nie będą związane z usługami ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów.
Oprócz opisanej działalności gospodarczej Wnioskodawca nie uzyskuje innych dochodów podlegających opodatkowaniu.
Jeżeli zaistnieje taka sytuacja Wnioskodawca będzie prowadził ewidencję przychodów, w której będzie w stanie określić przychód z każdego rodzaju działalności opodatkowany różnymi stawkami.
Pytanie
Czy usługi realizowane w zakresie zarządzania projektami (tzw. project management services), opisane w pkt 1-8 oraz mieszczące się w grupowaniu PKWiU 70.22.20.0, powinny być opodatkowane stawką ryczałtu 8,5%?
Pana stanowisko w sprawie
Zgodnie z art. 2 ust. 1 pkt 1 Ustawy ryczałtowej, osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą mogą wybrać opłacanie zryczałtowanego podatku dochodowego w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych. Przychody te są określone w art. 14 Ustawy o PIT, a stawki ryczałtu zależą od rodzaju działalności, z której Podatnik uzyskuje przychody, co zostało wprost wskazane w art. 12 ust. 1 Ustawy ryczałtowej.
Zdaniem Podatnika, czynności opisane w pkt 18 mieszczą się w grupowaniu PKWiU 70.22.20.0 (Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych), ponieważ polegają na kompleksowym zarządzaniu projektami, obejmującym w szczególności: planowanie i koordynację projektów poprzez opracowywanie harmonogramów, budżetów oraz nadzór nad realizacją poszczególnych etapów; identyfikację i planowanie niezbędnych zasobów kadrowych, technicznych i finansowych; zarządzanie ryzykiem projektowym oraz utrzymywanie wysokiego poziomu satysfakcji klienta; monitorowanie kluczowych wskaźników efektywności (KPI) i podejmowanie działań korygujących; weryfikację zgodności realizacji projektów ze specyfikacją techniczną i funkcjonalną zarządzanie zespołem projektowym oraz przypisywanie zadań z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi; analizę raportów projektowych w celu dostosowywania harmonogramów i priorytetów; a także opracowywanie i wdrażanie standardów dokumentacji projektowej, zapewniających spójność, transparentność oraz możliwość audytu przebiegu projektu, projektowej, zapewniających spójność, transparentność oraz możliwość audytu przebiegu projektu.
Usługi świadczone przez Podatnika w ramach zarządzania projektami (tzw. project management services) polegają na całościowym prowadzeniu projektów, w tym ich planowaniu i nadzorowaniu, a nie na doradzaniu w zakresie ich realizacji. Nie powinny być zatem traktowane jako czynności związane z doradztwem. Do tego należy przyjąć, że choć dział 70 PKWiU został wprost wymieniony przy stawce 15%, to wzmianka "ex", umieszczona w treści art. 12 ust. 1 pkt. 2 lit. m Ustawy ryczałtowej, wskazuje na fakt, iż tylko czynności wymienione (czyli, działalność firm centralnych i usługi doradztwa związanego z zarządzaniem) są objęte stawką 15%, a pozostałe usługi - stawką 8,5% (podobną linię decyzyjną można zauważyć w pismach Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej, np.: 0113-KDIPT2-1.4011.944.2023.2.DJD z dnia 5 marca 2024 r., 0113-KDIPT2-1.4011.205.2024.2.HJ z 10 maja 2024 r„ 0112-KDSL1-2.4011.346.2024.2.PS z dnia 9 sierpnia 2024 r„ 0114-KDIP3-2.4011.83.2025.2.BM z dnia 9 kwietnia 2025 r., 0112-KDSL1-1.4011.75.2025.3.JB z dnia 16 kwietnia 2025 r.). W związku z powyższym, usługi opisane w pkt 1-8 są usługami zarządzania projektami (project management), które należy uznać za czynności zarządzania i konsekwentnie poddać ryczałtu 8,5%.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Stosownie do art. 1 pkt 1 ustawy z 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Zgodnie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
działalność usługowa - pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r. poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r. poz. 2554 oraz z 2020 r. poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
W myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenia oznaczają:
pozarolnicza działalność gospodarcza - pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej - oznacza to działalność zarobkową:
a)wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b)polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c)polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
- prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z treścią art. 5b ust. 1 tej ustawy:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1)odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2)są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonych przez zlecającego te czynności;
3)wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Na mocy art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e - 1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 pkt 1 tej ustawy:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a)uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b)uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania.
Zgodnie z art. 8 tej ustawy:
1.Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1)opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2)korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3)osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a)prowadzenia aptek,
b)(uchylona)
c)działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d)(uchylona)
e)(uchylona)
f)działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4)wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5)podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a)samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b)w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków,
c)samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
- jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
2.Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1)wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2)wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
- w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
3.Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
4.(uchylony)
5.(uchylony)
6.(uchylony)
7.(uchylony)
Należy wskazać, że warunkiem skorzystania ze zryczałtowanej formy opodatkowania jest złożenie oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stosownie do art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku - według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Stawki ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zostały określone w art. 12 ustawy i zależą od tego, z jakiego rodzaju działalności podatnik uzyskuje przychody. Dla rozróżnienia rodzajów tych działalności, ustawodawca posłużył się m.in. grupowaniami Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU), wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (t. j. Dz. U. z 2015 r. poz. 1676). Zatem istotne jest przypisanie rodzaju wykonywanych czynności do określonego grupowania PKWiU.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 2 lit. m), art. 12 ust. 1 pkt 2b lit. b) oraz art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi:
- 15% przychodów ze świadczenia usług firm centralnych (head office); usług doradztwa związanych z zarządzaniem (PKWiU ex dział 70), z wyjątkiem usług doradztwa związanych z zarządzaniem rynkiem rybnym (PKWiU 70.22.16.), innych niż świadczone w ramach wolnych zawodów;
- 12% przychodów ze świadczenia usług związanych z doradztwem w zakresie sprzętu komputerowego (PKWiU 62.02.10.0), związanych z oprogramowaniem (PKWiU ex 62.01.1), objętych grupowaniem „Oryginały oprogramowania komputerowego” (PKWiU 62.01.2), związanych z doradztwem w zakresie oprogramowania (PKWiU ex 62.02), w zakresie instalowania oprogramowania (PKWiU ex 62.09.20.0), związanych z zarządzaniem siecią i systemami informatycznymi (PKWiU 62.03.1);
- 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
W tym miejscu wyjaśnić należy, że ilekroć w ustawie używa się oznaczenia „ex” przy symbolu danego grupowania PKWiU oznacza to, że zakres wyrobów lub usług jest węższy niż określony w tym grupowaniu - o czym stanowi art. 4 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Oznaczenie „ex” dotyczy zatem tylko określonej usługi z danego grupowania. Umieszczenie tego dopisku przy konkretnym symbolu statystycznym ma na celu zawężenie stosowania przepisu tylko do tej nazwy grupowania.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że prowadzi Pan działalność gospodarczą w zakresie zarządzania projektami (tzw. project management services). Wykonywane przez Pana usługi mieszczą się w grupowaniu PKWiU 70.22.20.0.
W ramach tej działalności jako Project manager świadczy Pan następujące usługi obejmujące:
1.Planowanie i koordynację projektów.
2.Planowanie zasobów projektowych.
3.Zarządzanie ryzykiem i zapewnienie satysfakcji klienta.
4.Monitorowanie wskaźników efektywności (KPI).
5.Ocena zgodności realizacji projektów ze specyfikacją.
6.Zarządzanie zespołem projektowym.
7.Analiza raportów projektowych i dostosowywanie harmonogramów.
8.Tworzenie i wdrażanie standardów dokumentacji projektowej.
Przenosząc powołane przepisy na grunt niniejszej sprawy stwierdzić należy, że dla przychodów osiąganych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej z tytułu świadczenia opisanych usług mieszczących się w grupowaniu PKWiU jest 70.22.20.0 „Pozostałe usługi zarządzania projektami, z wyłączeniem projektów budowlanych”, i które - jak wynika z okoliczności przedstawionych w opisie sprawy - nie stanowią usług doradztwa związanych z zarządzaniem, zastosowanie ma stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych w wysokości 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stawka ta ma zastosowanie wyłącznie, jeśli spełnione są warunki do zastosowania tej formy opodatkowania, o których mowa w cytowanych przepisach o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego, który Pan przedstawił i stanu prawnego, który obowiązywał w dacie zaistnienia zdarzenia.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji. Przyporządkowanie do wskazanej klasyfikacji zostało podane jako element opisu stanu faktycznego.
Interpretacja indywidualna wywołuje skutki prawnopodatkowe tylko wtedy, gdy rzeczywisty stan faktyczny/zdarzenie przyszłe sprawy będącej przedmiotem interpretacji pokrywał się będzie ze stanem faktycznym/zdarzeniem przyszłym podanym przez Pana w złożonym wniosku. W związku z powyższym, w przypadku zmiany któregokolwiek elementu przedstawionego we wniosku opisu sprawy, udzielona interpretacja traci swoją aktualność.
Przy wydawaniu niniejszej interpretacji tutejszy organ dokonał wyłącznie analizy okoliczności podanych we wniosku. Rolą postępowania w sprawie wydania indywidualnej interpretacji przepisów prawa podatkowego nie jest bowiem ustalanie, czy przedstawiony we wniosku opis stanu faktycznego/zdarzenia przyszłego jest zgodny ze stanem rzeczywistym. W ramach postępowania o wydanie interpretacji przepisów prawa podatkowego organ nie przeprowadza postępowania dowodowego, lecz opiera się jedynie na stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym przedstawionym we wniosku. Ustalenie stanu rzeczywistego stanowi domenę ewentualnego postępowania podatkowego. To na podatniku ciąży obowiązek udowodnienia w toku tego postępowania okoliczności faktycznych, z których wywodzi on dla siebie korzystne skutki prawne.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. - Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli: Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego oraz zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w (…).
Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.); dalej jako „PPSA”.
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA).
Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA),
albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego.
Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § Ordynacji podatkowej.
