Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.483.2025.1.ED
Odsetki od terminowych lokat bankowych, będące wynikiem operacji finansowych, nie mogą być uznane za przychody pochodzące z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, co wyklucza możliwość korzystania z przedmiotowego zwolnienia na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, nawet gdy środki te są przeznaczone na cele związane z mieszkaniami.
Interpretacja indywidualna
– stanowisko nieprawidłowe
Szanowni Państwo,
stwierdzam, że Państwa stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego stanu faktycznego w podatku dochodowym od osób prawnych jest nieprawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
20 października 2025 r. za pośrednictwem Poczty Polskiej wpłynął Państwa wniosek z 7 października 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej dotyczący podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie ustalenia, czy odsetki od terminowych lokat bankowych utworzonych z opisanych we wniosku środków, stanowiących przychody z gospodarki zasobami mieszkaniowymi i przeznaczonych na realizację celów mieszkaniowych, korzystają ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 u.p.d.p.
Treść wniosku jest następująca:
Opis stanu faktycznego
Spółka X Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością została zawiązana (…) 2021 r. na podstawie art. 23 ust.1 pkt 1 ustawy z dnia 26 października 1995 r. o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego oraz na podstawie art. 7a ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2017 r. o Krajowym Zasobie Nieruchomości.
Przedmiotem działalności Spółki jest (...).
Zgodnie z umową spółki X Sp. z o.o. może:
1)nabywać lokale mieszkalne i budynki mieszkalne oraz niemieszkalne w celu rozbudowy, nadbudowy i przebudowy, w wynik której powstaną lokale mieszkalne,
2)przeprowadzać remonty i modernizację obiektów przeznaczonych na zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych na zasadach najmu,
3)wynajmować lokale użytkowe znajdujące się w budynkach Spółki,
4)sprawować na podstawie umów zlecenia zarząd nieruchomościami mieszkalnymi i niemieszkalnymi, które nie stanowią własności Spółki,
5)sprawować zarząd nieruchomościami wspólnymi stanowiącymi w ułamkowej części jej współwłasność,
6)prowadzić inną działalność związaną z budownictwem mieszkaniowym i infrastrukturą towarzyszącą, w tym budować lub nabywać budynki w celu sprzedaży znajdujących się w tych budynkach lokali mieszkalnych lub lokali o innym przeznaczeniu.
Zgodnie z treścią Umowy Spółki przedmiotem działalności spółki według Polskiej Klasyfikacji Działalności jest:
(...)
Wspólnicy wnieśli do Spółki aportem nieruchomości w postaci gruntów. Na wniesionych gruntach mają zostać wybudowane lokale mieszkalne. Zgodnie z Umową Spółki przydział lokali mieszkalnych poprzedza przeprowadzenie naboru dokonywane przez Gminę, na terenie której realizowana jest inwestycja. Szczegółowe kryteria i zasady naboru określi Rada Gminy w formie uchwały uwzględniając kryteria ustawowe.
W celu sfinansowania kosztów realizacji inwestycji Spółka może zawierać z osobami wyłonionymi w toku naboru umowy w sprawie partycypacji, o których mowa w art. 29 i 29a ustawy o niektórych formach wspierania budownictwa mieszkaniowego.
Osoby partycypujące, wyłonione w drodze naboru, mają możliwość wynajmowania lokali, ale również będą miały możliwość wykupienia mieszkań na własność.
Źródłem finansowania działalności Spółki są w szczególności:
1)wkłady Gminy na pokrycie kapitału podstawowego Spółki - środki te Gmina pozyskała specjalnie w tym celu,
2)wpłaty partycypacyjne przyszłych najemców mieszkań, dokonywane w kolejnych latach.
Zgromadzone środki pieniężne Spółka lokuje na terminowych lokatach bankowych do czasu ich wykorzystania na cele statutowe - tj. budowę oraz eksploatację zasobów mieszkaniowych. Od lokat bankowych naliczane są odsetki, które zasilają rachunek Spółki.
Pytanie
Czy odsetki od terminowych lokat bankowych utworzonych z opisanych wyżej środków, stanowiących przychody z gospodarki zasobami mieszkaniowymi i przeznaczonych na realizację celów mieszkaniowych, korzystają ze zwolnienia w podatku dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 44 u.p.d.p.?
Państwa stanowisko w sprawie
Zdaniem Spółki, odsetki od lokat bankowych tworzonych ze środków stanowiących przychody z gospodarki zasobami mieszkaniowymi i przeznaczonych na cele związane z budownictwem mieszkaniowym, korzystają ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Zgodnie z tym przepisem wolne od podatku są dochody spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, społecznych inicjatyw mieszkaniowych, towarzystw budownictwa społecznego oraz innych podmiotów prowadzących działalność w zakresie gospodarki zasobami mieszkaniowymi, uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi - w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów.
W ocenie Spółki:
- środki lokowane na lokatach bankowych pochodzą z przychodów uzyskanych z gospodarki zasobami mieszkaniowymi (wpłaty partycypacyjne, wkłady gminne na kapitał),
- celem ich zdeponowania jest zachowanie wartości pieniądza w okresie oczekiwania na realizację inwestycji mieszkaniowych,
- odsetki bankowe maja charakter uboczny i są ściśle związane z procesem gospodarowania zasobami mieszkaniowymi,
- przeznaczenie tych odsetek na cele mieszkaniowe powoduje, że spełnione są warunki do zastosowania zwolnienia podatkowego.
- lokowanie środków pieniężnych na lokatach terminowych jest częścią gospodarki finansowej, która mieści się w pojęciu gospodarowania zasobami mieszkaniowymi.
Stanowisko Spółki jest tożsame z poglądem wyrażonym w wyroku Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego we Wrocławiu z 15 lipca 2010 r. (sygn. akt I SA/Wr 497/10).
Sąd stwierdził, iż „w odniesieniu do użytego w art. 17 ust. 1 pkt 44 u.p.d.o.p. określenia „gospodarka”, w orzecznictwie sądów administracyjnych przyjmuje się, że pojęciu temu powinno być nadawane znaczenie słownikowe, tj. zgodne z definicją zawartą w słowniku języka polskiego. Stosownie zatem do definicji zawartej w Słowniku Języka Polskiego PWN pod pojęciem „gospodarka rozumie się „gospodarowanie, rozporządzanie, kierowanie czymś”. Pod pojęciem „gospodarować”-„rozporządzać, zarządzać czymś, kierować gospodarką przedsiębiorstwa, miasta itp.”; „rozporządzać”-„czynić coś, zgodnie z prawem, dysponować, zarządzać”; „kierować"-„zarządzać czymś”; „zarządzać”-„kierować czymś, administrować, sprawować zarząd”.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawili Państwo we wniosku jest nieprawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 278 ze zm., dalej: „ustawa o CIT”):
Przedmiotem opodatkowania podatkiem dochodowym jest dochód stanowiący sumę dochodu osiągniętego z zysków kapitałowych oraz dochodu osiągniętego z innych źródeł przychodów. W przypadkach, o których mowa w art. 21, art. 22 i art. 24b, przedmiotem opodatkowania jest przychód.
W myśl art. 7 ust. 2 ustawy o CIT:
Dochodem ze źródła przychodów, z zastrzeżeniem art. 11c, art. 11i, art. 24a, art. 24b, art. 24ca, art. 24d i art. 24f, jest nadwyżka sumy przychodów uzyskanych z tego źródła przychodów nad kosztami ich uzyskania, osiągnięta w roku podatkowym. Jeżeli koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą ze źródła przychodów.
W art. 12 ustawy o CIT, ustawodawca zamieścił otwarty katalog zdarzeń stanowiących przychód podatkowy, wskazując w pkt 1 ust. 1 ww. ustawy, że:
Przychodami, z zastrzeżeniem ust. 3 i 4 oraz art. 14, są w szczególności otrzymane pieniądze, wartości pieniężne, w tym również różnice kursowe.
Powyższe oznacza, że wszystkie środki pieniężne jakie wpływają na konto Spółki, bez względu na źródło ich pochodzenia, stanowią w rozumieniu ustawy podatkowej przychód. Natomiast, wszelkie koszty ponoszone przez Spółkę, mające związek z uzyskanym przychodem są kosztami uzyskania przychodów, w myśl art. 15 ust. 1 ustawy o CIT stanowiącego, że:
Kosztami uzyskania przychodów są koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów ze źródła przychodów lub w celu zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1 (…).
Z kolei zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT:
Wolne od podatku są dochody spółdzielni mieszkaniowych, wspólnot mieszkaniowych, społecznych inicjatyw mieszkaniowych, towarzystw budownictwa społecznego, samorządowych jednostek organizacyjnych prowadzących działalność w zakresie gospodarki mieszkaniowej oraz społecznych agencji najmu, o których mowa w art. 22a ust. 1 ustawy z dnia 26 października 1995 r. o społecznych formach rozwoju mieszkalnictwa (Dz.U. z 2024 r. poz. 1440 i 1635), uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi - w części przeznaczonej na cele związane z utrzymaniem tych zasobów, z wyłączeniem dochodów uzyskanych z innej działalności gospodarczej niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi.
Zatem, aby dochód podmiotów, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 44 ww. ustawy, korzystał ze zwolnienia przedmiotowego muszą być spełnione dwa warunki, a mianowicie:
-dochody muszą być uzyskane z gospodarki zasobami mieszkaniowymi,
-dochody te muszą być przeznaczone na utrzymanie tych zasobów mieszkaniowych.
Podkreślenia wymaga fakt, iż oba te warunki muszą być spełnione łącznie.
Z powołanego przepisu wynika więc, że istotny dla zwolnienia z podatku jest nie tylko cel, na jaki ma być przeznaczony dochód (jest to cel związany z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych), ale również źródło pochodzenia tego dochodu. Wobec tego, opodatkowaniu podatkiem dochodowym podlegać będzie dochód osiągnięty z innej działalności niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi.
Dochód powstały z tego tytułu, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, wolny będzie od podatku dochodowego, o ile przeznaczony zostanie na cele związane z utrzymaniem zasobów mieszkaniowych. Ze zwolnienia nie będą natomiast korzystały dochody podmiotów, o których mowa w tym przepisie otrzymane z innych źródeł niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi, nawet jeśli zostaną przeznaczone na utrzymanie tych zasobów.
Zwrócić należy również uwagę na treść art. 17 ust. 1b ustawy o CIT, zgodnie z którym:
Zwolnienie, o którym mowa w ust. 1, dotyczące podatników przeznaczających dochody na cele statutowe lub inne cele określone w tym przepisie, ma zastosowanie, jeżeli dochód jest przeznaczony i - bez względu na termin - wydatkowany na cele określone w tym przepisie, w tym także na nabycie środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych służących bezpośrednio realizacji tych celów oraz na opłacenie podatków niestanowiących kosztu uzyskania przychodów, z zastrzeżeniem ust. 1 pkt 5a.
Zatem, warunkiem wstępnym skorzystania ze zwolnienia na podstawie omawianej regulacji jest uzyskanie dochodu z gospodarki zasobami mieszkaniowymi, rozumianego jako środki finansowe możliwe do wydatkowania na cele związane z utrzymaniem tych zasobów. Istotne jest więc najpierw zadeklarowanie tego dochodu, jako wolnego od podatku dochodowego, a następnie jego wydatkowanie – bez względu na termin tego wydatkowania – na wskazane cele. Innymi słowy, jest to zwolnienie z warunkiem rozwiązującym w dacie wydatkowania dochodu na inne cele.
Ustawa o podatku dochodowym nie zawiera definicji „gospodarki zasobami mieszkaniowymi” oraz „zasobów mieszkaniowych”. Odnosząc się do znaczenia tych pojęć funkcjonującego w języku powszechnym, należy przyjąć, że „gospodarka” – w kontekście omawianego przypadku – oznacza dysponowanie i zarządzanie czymś, „zasób” to m.in. pewna nagromadzona ilość czegoś, natomiast „mieszkanie” to pomieszczenie, w którym się mieszka (Słownik języka polskiego, Wydawnictwo Naukowe PWN 1996, pod red. M. Szymczaka). Przymiotnik „mieszkaniowy”, „mieszkaniowe” określa zatem rzeczy związane z mieszkaniem, odnoszące się do mieszkania.
Zatem, termin „zasoby mieszkaniowe” dotyczy obiektów mieszkalnych, przeznaczonych do zaspokajania potrzeb mieszkaniowych. Wobec powyższego, gospodarka zasobami mieszkaniowymi obejmuje zarządzanie i dysponowanie zgromadzonym zbiorem rzeczy, służących celom mieszkaniowym lub związanych z zamieszkiwaniem. Jej istota sprowadza się do działań służących prawidłowej eksploatacji tych zasobów i utrzymaniu substancji mieszkaniowej w stanie niepogorszonym.
Aby dokonać prawidłowej wykładni art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, należy odwołać się do definicji zasobów mieszkaniowych, zgodnie z którą przez pojęcie „zasoby mieszkaniowe” należy rozumieć:
1.budynki mieszkalne wraz z wyposażeniem technicznym oraz przynależnymi do nich pomieszczeniami, w szczególności: dźwigi osobowe i towarowe, aparaty do wymiany ciepła, kotłownie i hydrofornie wbudowane, klatki schodowe, strychy, piwnice, komórki, garaże;
2.pomieszczenia znajdujące się w budynku mieszkalnym lub poza nim, związane z administrowaniem i zapewnieniem bezawaryjnego funkcjonowania osiedlowych budynków mieszkalnych, tj.: budynki (pomieszczenia) administracji osiedlowej, kotłownie i hydrofornie wolnostojące, osiedlowe warsztaty (zakłady) konserwacyjno-remontowe;
3.urządzenia i uzbrojenie terenów, na których znajdują się ww. budynki: zbiorniki – doły gnilne, szamba, rurociągi i przewody sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, gazowej i ciepłowniczej, sieci elektroenergetyczne i telekomunikacyjne, budowle inżynieryjne (studnie itp.), budowle komunikacyjne (np. drogi osiedlowe, ulice, chodniki), inne budowle i urządzenia związane z ukształtowaniem i zagospodarowaniem terenu, mające wpływ na prawidłowe funkcjonowanie osiedlowych budynków mieszkalnych (np. latarnie oświetleniowe, ogrodzenia, parkingi, trawniki, kontenery na śmieci);
4.grunty i prawa wieczystego użytkowania gruntów, na których posadowione są budynki mieszkalne.
Co do zasady, związane z ww. budowlami (lokalami mieszkalnymi i pomieszczeniami), obiektami i urządzeniami przychody (np. opłaty, czynsze, a w przedmiotowej sytuacji wpłaty partycypacyjne, czy wkłady gminne na kapitał) oraz sfinansowane z nich koszty stanowią przychody i koszty gospodarki zasobami mieszkaniowymi. Stanowią one jednocześnie przychody i koszty podatkowe w rozumieniu ustawy o CIT (art. 12 ust. 1 pkt 1 oraz art. 15 ust. 1, z uwzględnieniem art. 16 ust. 1 ustawy o CIT).
Jednakże, podkreślenia wymaga fakt, że dochód powstały z tego tytułu, w myśl art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, jest wolny od podatku dochodowego, o ile uzyskany jest ze źródła przychodów jakim jest gospodarka zasobami mieszkaniowymi i przeznaczony na cele związane z utrzymaniem tych zasobów.
Ze zwolnienia nie będą natomiast korzystały dochody m.in. społecznych inicjatyw mieszkaniowych otrzymane z innych źródeł niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi, nawet jeśli zostaną przeznaczone na utrzymanie tych zasobów, nie spełniony bowiem będzie jeden z kumulatywnych warunków wskazanych w cytowanym art. 17 ust. 1 pkt 44 ww. ustawy.
Z opisu stanu faktycznego wynika, że przedmiotem działalności Spółki (...) zgodnie z przepisami ustawy o społecznej inicjatywie mieszkaniowej. Wspólnicy wnieśli do Spółki aportem nieruchomości w postaci gruntów. Na wniesionych gruntach mają zostać wybudowane lokale mieszkalne. Zgodnie z Umową Spółki przydział lokali mieszkalnych poprzedza przeprowadzenie naboru dokonywane przez Gminę, na terenie której realizowana jest inwestycja. Szczegółowe kryteria i zasady naboru określi Rada Gminy w formie uchwały uwzględniając kryteria ustawowe. W celu sfinansowania kosztów realizacji inwestycji Spółka może zawierać z osobami wyłonionymi w toku naboru umowy w sprawie partycypacji, o których mowa w art. 29 i 29a ustawy o niektórych formach wspierania budownictwa mieszkaniowego. Osoby partycypujące, wyłonione w drodze naboru, mają możliwość wynajmowania lokali, ale również będą miały możliwość wykupienia mieszkań na własność.
Źródłem finansowania działalności Spółki są w szczególności:
1)wkłady Gminy na pokrycie kapitału podstawowego Spółki - środki te Gmina pozyskała specjalnie w tym celu,
2)wpłaty partycypacyjne przyszłych najemców mieszkań, dokonywane w kolejnych latach.
Zgromadzone środki pieniężne Spółka lokuje na terminowych lokatach bankowych do czasu ich wykorzystania na cele statutowe - tj. budowę oraz eksploatację zasobów mieszkaniowych. Od lokat bankowych naliczane są odsetki, które zasilają rachunek Spółki.
Biorąc pod uwagę powyższe należy wskazać, że uzyskane z tytułu ww. odsetek dochody (nawet jeśli zostaną przeznaczone na cele statutowe, tj. budowę i eksploatację zasobów mieszkaniowych) nie korzystają ze zwolnienia przedmiotowego określonego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, bowiem nie można uznać, iż osiągnięte zostały z gospodarki zasobami mieszkaniowymi (nie został spełniony warunek, co do źródła ich pochodzenia).
Źródłem przedmiotowych odsetek jest działalność polegająca na operacjach finansowych lokowania środków majątkowych uzyskanych w związku planowanym powstaniem zasobów mieszkaniowych oraz ich późniejszą eksploatacją - w celu pomnożenia pochodzącego z tych środków kapitału. Powierzenie bankom środków pieniężnych powoduje, iż pozostają one do dyspozycji banku przez dłuższy czas i to w konsekwencji tej właśnie czynności wypłacane są odsetki. Nie można więc uznać, iż dochód powstały z tytułu odsetek od lokat terminowych pochodzi z gospodarki zasobami mieszkaniowymi.
Dochodami z prowadzenia gospodarki zasobami mieszkaniowymi są przychody uzyskane bezpośrednio z tytułu korzystania z zasobów mieszkaniowych, pomniejszone o koszty związane z utrzymaniem tych zasobów. Tylko taki dochód korzysta ze zwolnienia podatkowego, o jakim stanowi treść art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT. Wszelkie inne przychody skutkują po stronie podmiotów określonych w powołanym wyżej artykule, powstaniem obowiązku podatkowego na zasadach ogólnych. O zwolnieniu podatkowym nie mogą bowiem decydować okoliczności nie objęte treścią norm prawnych określających zasady zwolnienia.
Powyższy fakt wyklucza zatem zastosowanie w przedmiocie sprawy zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT. Bez znaczenia pozostaje w tej sytuacji także cel przeznaczenia uzyskanych środków, gdyż nie został spełniony warunek co do źródła ich pochodzenia.
Reasumując, odsetki od terminowych lokatach bankowych, na których Spółka lokuje zgromadzone środki pieniężne do czasu wykorzystania ich na cele statutowe, jako pochodzące z innych źródeł niż gospodarka zasobami mieszkaniowymi, nie korzystają ze zwolnienia określonego w art. 17 ust. 1 pkt 44 ustawy o CIT, a w konsekwencji będą podlegały opodatkowaniu zgodnie z art. 7 ust. 1 ustawy o CIT, bez względu na cel na jaki zostaną przeznaczone.
Tym samym, Państwa stanowisko jest nieprawidłowe.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy stanu faktycznego przedstawionego przez Państwa we wniosku i stanu prawnego, który obowiązuje w dacie zaistnienia zdarzenia.
Odnosząc się do przywołanego przez Państwa wyroku sądu administracyjnego stwierdzić należy, że orzeczenia sądowe nie są źródłem powszechnie obowiązującego prawa i są wiążące jedynie w sprawach, w których zapadły. Natomiast Organ, mimo że w ocenie indywidualnych spraw podatników posiłkują się wydanymi rozstrzygnięciami sądów i innych organów, to nie ma możliwości zastosowania ich wprost, ponieważ nie stanowią materialnego prawa podatkowego.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
- Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t.j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Państwa sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem stanu faktycznego. Z funkcji ochronnej będą mogli skorzystać Ci z Państwa, którzy zastosują się do interpretacji.
- Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeżeli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej stanowi element czynności będących przedmiotem decyzji wydanej:
1)z zastosowaniem art. 119a;
2)w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3)z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
- Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Mają Państwo prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego (…). Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t.j. Dz. U z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
- w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
- w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
