Interpretacja indywidualna z dnia 10 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0112-KDIL2-2.4011.904.2025.2.MC
Przychody z działalności usługowej sklasyfikowanej pod PKWiU 74.90.20.0 podlegają opodatkowaniu stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Interpretacja indywidualna – stanowisko prawidłowe
Szanowny Panie,
stwierdzam, że Pana stanowisko w sprawie oceny skutków podatkowych opisanego zdarzenia przyszłego w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne jest prawidłowe.
Zakres wniosku o wydanie interpretacji indywidualnej
W dniu 21 listopada 2025 r. wpłynął Pana wniosek z 18 listopada 2025 r. o wydanie interpretacji indywidualnej. Uzupełnił go Pan pismem z 6 grudnia 2025 r. (wpływ 6 grudnia 2025 r.) – w odpowiedzi na wezwanie. Treść wniosku jest następująca:
Opis zdarzenia przyszłego
Dnia 5 czerwca 2025 r. otworzył Pan działalność gospodarczą na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i zarejestrował ją Pan w CEIDG.
Obecnie rozlicza się Pan na zasadach ogólnych (skala podatkowa), jednak od dnia 1 stycznia 2026 r. planuje Pan przejść na opodatkowanie przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
W ramach prowadzonej przez Pana działalności osobiście prowadzi Pan obsługę marketingu cyfrowego zleceniodawcy w zakresie działań o charakterze zarządczo-doradczym i operacyjnym, na podstawie zawartej umowy B2B. Świadczone przez Pana usługi obejmują różne działania w obszarze cyfrowego marketingu wielopoziomowego (multi level digital marketing):
1. Analiza pozycji rynkowej zleceniodawcy, jego otoczenia, klientów, konkurencji i możliwości rynkowej ekspansji.
2. Tworzenie strategii marketingu cyfrowego, formułowanie celów i planowanie działań marketingowych.
3. Opracowywanie planów działań oraz koordynowanie działań marketingu cyfrowego zleceniodawcy związanych z budową widoczności firmy w sieci – na podstawie obecnych działań w zakresie pozycjonowania (SEO) oraz danych pochodzących z systemów analitycznych dokonuje Pan analizy pozycji firmy w sieci na tle konkurencji, identyfikujePan luki i przewagi, które pozwalają na dalsze planowanie taktyk i działań SEO. Celem jest uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach na wybrane słowa kluczowe, a efektem – zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych klientów oraz wzrost sprzedaży.
4.Analiza wyników podejmowanych działań w sposób ciągły, formułowanie bieżących wniosków oraz przedstawianie nowych propozycji w celu stałego udoskonalania i poprawy prowadzonych działań marketingu cyfrowego oraz osiągania przez zleceniodawcę jego celów sprzedażowych.
Wynagrodzenie za wykonane usługi jest Panu wypłacane na podstawie faktur wystawianych przez Pana na koniec każdego miesiąca.Pana przychody z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej w 2026 r. nie będą przekraczać limitu 2 000 000 euro.
ŚwiadczyPan usługi na rzecz spółki prawa handlowego z siedzibą w USA, w której nie posiada Pan udziałów oraz nie zasiada Pan w jej organach (podmiot niepowiązany). Pana działalność spełnia definicję działalności usługowej, o której mowa w art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Świadczone przez Pana usługi w ramach prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej sklasyfikowane są w grupowaniu PKWiU 74.90.20 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane. Nie uzyskuje Pan przychodów podlegających opodatkowaniu z innych źródeł niż wskazane powyżej.
W ramach usług sklasyfikowanych pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 wykonuje Pan czynności tzw. cyfrowego marketingu wielopoziomowego, tj.:
1. Analiza rynku i konkurencji: analiza pozycji rynkowej zleceniodawcy, jego otoczenia, klientów, konkurencji i możliwości rynkowej ekspansji.
2. Planowanie strategii i działań marketingu cyfrowego: tworzenie strategii marketingu cyfrowego, formułowanie celów i planowanie działań marketingowych.
3. Poprawa widoczności w sieci (SEO): opracowywanie planów działań oraz koordynowanie działań marketingu cyfrowego zleceniodawcy związanych z budową widoczności firmy w sieci – na podstawie obecnych działań w zakresie pozycjonowania (SEO) oraz danych pochodzących z systemów analitycznych dokonuje Pan analizy pozycji firmy w sieci na tle konkurencji, identyfikuje Pan luki i przewagi, które pozwalają na dalsze planowanie taktyk i działań SEO. Celem jest uzyskanie wysokich pozycji w wyszukiwarkach na wybrane słowa kluczowe, a efektem – zwiększenie ruchu na stronie, pozyskanie nowych klientów oraz wzrost sprzedaży.
4. Stałe monitorowanie i ulepszanie działań: analiza wyników podejmowanych działań w sposób ciągły, formułowanie bieżących wniosków oraz przedstawianie nowych propozycji w celu stałego udoskonalania i poprawy prowadzonych działań marketingu cyfrowego oraz osiągania przez zleceniodawcę jego celów sprzedażowych.
EfektemPana działań jest podnoszenie wyników cyfrowego marketingu firm, które dzięki lepiej dobranym działaniom w kanałach cyfrowych docierają do nowych segmentów odbiorców oraz zwiększają sprzedaż.
Uzupełnienie
Podlega Pan w Polsce nieograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w rozumieniu art. 3 ust. 1 i 1a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Pana centrum interesów życiowych i gospodarczych znajduje się w Polsce, a także przebywa Pan na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej niż 183 dni w roku podatkowym.
Do wykonywanej przez Pana działalności gospodarczej w roku 2026 nie będą mieć zastosowania wyłączenia zawarte w art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Nie prowadzi Pan działalności, o której mowa w art. 8 ust. 1 pkt 3 i 4, ani nie uzyskuje Pan przychodów z tych rodzajów działalności.
W związku z tym nie wystąpi sytuacja, o której mowa w art. 8 ust. 3 ustawy, tj. utrata prawa do opodatkowania ryczałtem z dniem uzyskania przychodów z działalności wyłączonych.
W roku 2025 Pana przychody z działalności gospodarczej nie przekroczą kwoty 2 000 000 euro.
Pytanie
Czy właściwą stawką podatku zryczałtowanego dla Pana działalności gospodarczej, w ramach której świadczy Pan usługi cyfrowego marketingu wielopoziomowego opisane we wniosku w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0, jest stawka 8,5%?
Pana stanowisko w sprawie
W Pana ocenie – prawidłowe i uzasadnione jest opodatkowanie 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
ZakresPana usług w ramach tzw. cyfrowego marketingu wielopoziomowego, tj.: (1) analiza rynku i konkurencji, (2) planowanie strategii i działań marketingu cyfrowego, (3) poprawa widoczności w sieci (SEO), (4) stałe monitorowanie i ulepszanie działań – jest zakwalifikowany w grupowaniu 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.
Kod PKWiU 74.90.20.0 – obejmuje szeroki zakres działań profesjonalnych i technicznych, co sprawia, że Pana usługi najlepiej się w nie wpisują, tym bardziej, że zgodnie ze stanem faktycznym nie mieszczą się w innych bardziej szczegółowych kategoriach. W świetle powyższego profesjonalne usługi marketingu cyfrowego, które świadczy Pan dla firm, spełniają warunki opodatkowania stawką 8,5% ryczałtu, zgodnie z ustawą o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym od niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne, prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
Przy czym w myśl art. 4 ust. 1 pkt 12 tej ustawy użyte w ustawie określenie pozarolnicza działalność gospodarcza oznacza pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
ZakresPana opisanych usług w ramach tzw. cyfrowego marketingu wielopoziomowego, stosownie do treści art. 5a pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlega usługowej działalności zarobkowej.
Z kolei Pana działalność gospodarcza stanowi pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu art. 5b ust. 1 ww. ustawy.
Pana działalność stanowi pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu art. 5a pkt 6 oraz art. 5b ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne i obejmuje usługi mieszczące się w definicji działalności usługowej z art. 4 ust. 1 pkt 1 ww. ustawy (zgodnie z PKWiU).
Zgodnie z art. 6 ust. 1 tej ustawy przychody z takiej działalności mogą być opodatkowane ryczałtem. Spełnia Pan również warunek z art. 6 ust. 4 pkt 1, ponieważ Pana przychody w 2026 r. nie będą przekraczać limitu 2 000 000 euro. W związku z tym od 1 stycznia 2026 r. może Pan wybrać opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne przewiduje również wyłączenia z tej formy opodatkowania. Prowadzona przez Pana i opisana działalność nie podlega żadnemu z punktów wskazanych w art. 8 ust. 1 oraz art. 8 ust. 2 ww. ustawy.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
ProwadziPan działalność gospodarczą, koncentrując się na cyfrowym marketingu wielopoziomowym (multi level digital marketing): (1) analiza rynku i konkurencji, (2) planowanie strategii i działań marketingu cyfrowego, (3) poprawa widoczności w sieci (SEO), (4) stałe monitorowanie i ulepszanie działań.
Efektem Pana działań jest podnoszenie wyników marketingu cyfrowego firm, które docierają do nowych segmentów odbiorców oraz zwiększają sprzedaż poprzez lepiej dobrane działania w kanałach cyfrowych. Świadczone przez Pana usługi w ramach prowadzonej działalności gospodarczej sklasyfikowane są w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane.
Mając na względzie powołane wyżej przepisy, stwierdzić należy, że do przychodów uzyskanych z tytułu usług, mieszczących się w grupowaniu PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane, stawka ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne, gdyż przepisy tej ustawy nie przewidują innej stawki ryczałtu dla usług sklasyfikowanych w podanym grupowaniu.
Podobne stanowisko wyraził Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacjach indywidualnych z:
-27 stycznia 2025 r. Nr 0113-KDIPT2-1.4011.887.2024.2.RK,
-17 lutego 2025 r. Nr 0114-KDIP3-1.4011.958.2024.2.LS,
-4 kwietnia 2024 r. Nr 0115-KDST2-1.4011.71.2024.2.MD,
-24 czerwca 2024 r. Nr 0114-KDIP3-1.4011.403.2024.2.MZ,
-17 grudnia 2024 r. Nr 0112-KDSL1-2.4011.594.2024.2.AP.
Ocena stanowiska
Stanowisko, które przedstawił Pan we wniosku, jest prawidłowe.
Uzasadnienie interpretacji indywidualnej
Zgodnie z art. 1 pkt 1 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 843):
Ustawa reguluje opodatkowanie zryczałtowanym podatkiem dochodowym niektórych przychodów (dochodów) osiąganych przez osoby fizyczne prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą.
W myśl art. 2 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Osoby fizyczne oraz przedsiębiorstwa w spadku osiągające przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej mogą opłacać zryczałtowany podatek dochodowy w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Przy czym, stosownie do art. 4 ust. 1 pkt 12 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Przez pozarolniczą działalność gospodarczą należy rozumieć pozarolniczą działalność gospodarczą w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym.
Stosownie do art. 5a pkt 6 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 163 ze zm.):
Ilekroć w ustawie jest mowa o działalności gospodarczej albo pozarolniczej działalności gospodarczej – oznacza to działalność zarobkową:
a) wytwórczą, budowlaną, handlową, usługową,
b) polegającą na poszukiwaniu, rozpoznawaniu i wydobywaniu kopalin ze złóż,
c) polegającą na wykorzystywaniu rzeczy oraz wartości niematerialnych i prawnych
– prowadzoną we własnym imieniu bez względu na jej rezultat, w sposób zorganizowany i ciągły, z której uzyskane przychody nie są zaliczane do innych przychodów ze źródeł wymienionych w art. 10 ust. 1 pkt 1, 2 i 4-9.
Z kolei, zgodnie z art. 5b ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych:
Za pozarolniczą działalność gospodarczą nie uznaje się czynności, jeżeli łącznie spełnione są następujące warunki:
1) odpowiedzialność wobec osób trzecich za rezultat tych czynności oraz ich wykonywanie, z wyłączeniem odpowiedzialności za popełnienie czynów niedozwolonych, ponosi zlecający wykonanie tych czynności;
2) są one wykonywane pod kierownictwem oraz w miejscu i czasie wyznaczonym przez zlecającego te czynności;
3) wykonujący te czynności nie ponosi ryzyka gospodarczego związanego z prowadzoną działalnością.
Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Użyte w ustawie określenie działalność usługowa oznacza – pozarolniczą działalność gospodarczą, której przedmiotem są czynności zaliczone do usług zgodnie z Polską Klasyfikacją Wyrobów i Usług (PKWiU) wprowadzoną rozporządzeniem Rady Ministrów z 4 września 2015 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług (PKWiU) (Dz. U. poz. 1676, z 2017 r., poz. 2453, z 2018 r. poz. 2440, z 2019 r., poz. 2554 oraz z 2020 r., poz. 556), z zastrzeżeniem pkt 2 i 3.
Stosownie do art. 6 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych podlegają przychody osób fizycznych lub przedsiębiorstw w spadku z pozarolniczej działalności gospodarczej, o których mowa w art. 7a ust. 4 lub art. 14 ustawy o podatku dochodowym, z zastrzeżeniem ust. 1e-1g, w tym również gdy działalność ta jest prowadzona w formie spółki cywilnej osób fizycznych, spółki cywilnej osób fizycznych i przedsiębiorstwa w spadku lub spółki jawnej osób fizycznych, zwanych dalej „spółką”. Do przychodów przedsiębiorstwa w spadku nie stosuje się przepisu art. 12 ust. 10a.
W myśl art. 6 ust. 4 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Podatnicy opłacają w roku podatkowym ryczałt od przychodów ewidencjonowanych z działalności wymienionej w ust. 1, jeżeli:
1) w roku poprzedzającym rok podatkowy:
a) uzyskali przychody z tej działalności, prowadzonej wyłącznie samodzielnie, w wysokości nieprzekraczającej 2 000 000 euro, lub
b) uzyskali przychody wyłącznie z działalności prowadzonej w formie spółki, a suma przychodów wspólników spółki z tej działalności nie przekroczyła kwoty 2 000 000 euro,
2) rozpoczną wykonywanie działalności w roku podatkowym i nie korzystają z opodatkowania w formie karty podatkowej – bez względu na wysokość przychodów.
Zwracam też uwagę, że u osób prowadzących pozarolniczą działalność gospodarczą możliwość opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych uzależniona jest od niewystąpienia przesłanek negatywnych określonych w art. 8 ww. ustawy podatkowej.
Zgodnie z art. 8 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, z zastrzeżeniem art. 6 ust. 1b, nie stosuje się do podatników:
1) opłacających podatek w formie karty podatkowej na zasadach określonych w rozdziale 3;
2) korzystających, na podstawie odrębnych przepisów, z okresowego zwolnienia od podatku dochodowego;
3) osiągających w całości lub w części przychody z tytułu:
a) prowadzenia aptek,
b) uchylona,
c) działalności w zakresie kupna i sprzedaży wartości dewizowych,
d) uchylona,
e) uchylona,
f) działalności w zakresie handlu częściami i akcesoriami do pojazdów mechanicznych;
4) wytwarzających wyroby opodatkowane podatkiem akcyzowym, na podstawie odrębnych przepisów, z wyjątkiem wytwarzania energii elektrycznej z odnawialnych źródeł energii;
5) podejmujących wykonywanie działalności w roku podatkowym po zmianie działalności wykonywanej:
a) samodzielnie na działalność prowadzoną w formie spółki z małżonkiem,
b) w formie spółki z małżonkiem na działalność prowadzoną samodzielnie przez jednego lub każdego z małżonków, samodzielnie przez małżonka na działalność prowadzoną samodzielnie przez drugiego małżonka
– jeżeli małżonek lub małżonkowie przed zmianą opłacali z tytułu prowadzenia tej działalności podatek dochodowy na ogólnych zasadach;
6) (uchylony).
W myśl art. 8 ust. 2 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik prowadzący działalność samodzielnie lub w formie spółki, który wybrał opodatkowanie w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, uzyska z tej działalności przychody ze sprzedaży towarów handlowych lub wyrobów lub ze świadczenia usług na rzecz byłego lub obecnego pracodawcy, odpowiadających czynnościom, które podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników:
1) wykonywał w roku poprzedzającym rok podatkowy lub
2) wykonywał lub wykonuje w roku podatkowym
– w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy, podatnik ten traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych i, poczynając od dnia uzyskania tego przychodu do końca roku podatkowego, opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
Na podstawie art. 8 ust. 3 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Jeżeli podatnik w roku poprzedzającym rok podatkowy nie uzyskał przychodu z działalności, o której mowa w ust. 1 pkt 3 i 4, traci w roku podatkowym prawo do opodatkowania w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych z dniem uzyskania przychodów z tych rodzajów działalności i od tego dnia opłaca podatek dochodowy na ogólnych zasadach.
W artykule tym zawarto wyłączenia z opodatkowania ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych, jednak – jak Pan oświadczył – w odniesieniu do prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej nie będą występowały negatywne przesłanki wynikające z art. 8 cytowanej ustawy.
Stosownie natomiast do art. 9 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Sporządzone na piśmie oświadczenie o wyborze opodatkowania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych na dany rok podatkowy podatnik składa naczelnikowi urzędu skarbowego właściwemu według miejsca zamieszkania podatnika, a w przypadku przedsiębiorstwa w spadku – według ostatniego miejsca zamieszkania zmarłego przedsiębiorcy, do 20. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym osiągnął pierwszy przychód z tego tytułu w roku podatkowym, albo do końca roku podatkowego, jeżeli pierwszy taki przychód osiągnął w grudniu roku podatkowego.
Zgodnie z art. 9 ust. 1c ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Oświadczenia, o których mowa odpowiednio w ust. 1-1b, podatnik może złożyć na podstawie przepisów ustawy z dnia 6 marca 2018 r. o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej i Punkcie Informacji dla Przedsiębiorcy (Dz.U. z 2022 r. poz. 541), zwanej dalej „ustawą o CEIDG”.
Z kolei, wysokość stawek ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych została przez ustawodawcę ustalona w art. 12 ust. 1 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Stosownie do art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne:
Ryczałt od przychodów ewidencjonowanych wynosi 8,5% przychodów z działalności usługowej, w tym przychodów z działalności gastronomicznej w zakresie sprzedaży napojów o zawartości alkoholu powyżej 1,5%, z zastrzeżeniem pkt 1-4 oraz 6-8.
Z informacji przedstawionych we wniosku wynika, że świadczy Pan usługi na rzecz spółki prawa handlowego z siedzibą w USA, w której nie posiada Pan udziałów oraz nie zasiada Pan w jej organach (podmiot niepowiązany). Świadczone przez Pana usługi w ramach prowadzonej przez Pana działalności gospodarczej sklasyfikowane są w grupowaniu PKWiU 74.90.20 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane. Wskazał Pan też, jakie konkretnie czynności będzie Pan świadczyć w ramach tych usług.
Na podstawie opisu sprawy oraz powołanych przepisów wskazuję, że przychody z tytułu działalności usługowej sklasyfikowanej pod symbolem PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane, podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, określoną w art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Podsumowanie: uzyskiwane przez Pana przychody z tytułu świadczenia usług, sklasyfikowanych wg PKWiU 74.90.20.0 – Pozostałe usługi profesjonalne, techniczne i handlowe, gdzie indziej niesklasyfikowane, mogą być opodatkowane przy zastosowaniu stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Dodatkowe informacje
Informacja o zakresie rozstrzygnięcia
Interpretacja dotyczy zdarzenia przyszłego, które Pan przedstawił, i stanu prawnego, który obowiązuje w dniu wydania interpretacji.
Interpretacja została wydana przy założeniu, że poprawnie zakwalifikował Pan świadczone usługi do odpowiedniego grupowania PKWiU. Interpretacja nie rozstrzyga o prawidłowości tej klasyfikacji. Przyporządkowanie do wskazanej klasyfikacji zostało podane jako element opisu zdarzenia przyszłego.
W odniesieniu do powołanych przez Pana interpretacji stwierdzam, że zapadły one w indywidualnych sprawach i nie są wiążące dla organu wydającego tę interpretację.
Pouczenie o funkcji ochronnej interpretacji
· Funkcję ochronną interpretacji indywidualnych określają przepisy art. 14k-14nb ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. – Ordynacja podatkowa (t. j. Dz. U. z 2025 r. poz. 111 ze zm.). Interpretacja będzie mogła pełnić funkcję ochronną, jeśli Pana sytuacja będzie zgodna (tożsama) z opisem zdarzenia przyszłego i zastosuje się Pan do interpretacji.
· Zgodnie z art. 14na § 1 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n Ordynacji podatkowej nie stosuje się, jeśli stan faktyczny lub zdarzenie przyszłe będące przedmiotem interpretacji indywidualnej jest elementem czynności, które są przedmiotem decyzji wydanej:
1) z zastosowaniem art. 119a;
2) w związku z wystąpieniem nadużycia prawa, o którym mowa w art. 5 ust. 5 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług;
3) z zastosowaniem środków ograniczających umowne korzyści.
·Zgodnie z art. 14na § 2 Ordynacji podatkowej:
Przepisów art. 14k-14n nie stosuje się, jeżeli korzyść podatkowa, stwierdzona w decyzjach wymienionych w § 1, jest skutkiem zastosowania się do utrwalonej praktyki interpretacyjnej, interpretacji ogólnej lub objaśnień podatkowych.
Pouczenie o prawie do wniesienia skargi na interpretację
Ma Pan prawo do zaskarżenia tej interpretacji indywidualnej do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego. Zasady zaskarżania interpretacji indywidualnych reguluje ustawa z dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (t. j. Dz. U. z 2024 r. poz. 935 ze zm.; dalej jako „PPSA”).
Skargę do Sądu wnosi się za pośrednictwem Dyrektora KIS (art. 54 § 1 PPSA). Skargę należy wnieść w terminie trzydziestu dni od dnia doręczenia interpretacji indywidualnej (art. 53 § 1 PPSA):
· w formie papierowej, w dwóch egzemplarzach (oryginał i odpis) na adres: Krajowa Informacja Skarbowa, ul. Warszawska 5, 43-300 Bielsko-Biała (art. 47 § 1 PPSA), albo
· w formie dokumentu elektronicznego, w jednym egzemplarzu (bez odpisu), na adres Krajowej Informacji Skarbowej na platformie ePUAP: /KIS/wnioski albo /KIS/SkrytkaESP (art. 47 § 3 i art. 54 § 1a PPSA).
Skarga na interpretację indywidualną może opierać się wyłącznie na zarzucie naruszenia przepisów postępowania, dopuszczeniu się błędu wykładni lub niewłaściwej oceny co do zastosowania przepisu prawa materialnego. Sąd jest związany zarzutami skargi oraz powołaną podstawą prawną (art. 57a PPSA).
Podstawa prawna dla wydania interpretacji
Podstawą prawną dla wydania tej interpretacji jest art. 13 § 2a oraz art. 14b § 1 Ordynacji podatkowej.
