Wniosek o rejestrację, czasową rejestrację, wyrejestrowanie i zawiadomienie o pojeździe Kraków
Opublikowano:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów (Dz.U. poz. 1847).

Wypełnij
Wnioskując o rejestrację (przerejestrowanie) używanego pojazdu należy złożyć następujące dokumenty:
- wypełniony wniosek,
- oryginał dowodu własności pojazdu (mogą to być m.in.: umowa sprzedaży, zamiany, darowizny, umowa o dożywocie, faktura VAT, prawomocne orzeczenie sądu rozstrzygające o prawie własności),
- dotychczasowy dowód rejestracyjny,
- karta pojazdu, jeżeli była wydana,
- tablice rejestracyjne,
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pełnomocnictwo - w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dokument potwierdzający zawarcie umowy ubezpieczenia obowiązkowego OC lub dowód opłacenia składki za to ubezpieczenie (dopuszcza się przedstawienie dokumentu wystawionego na dotychczasowego właściciela pojazdu),
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej.
Obowiązek oddania dowodu rejestracyjnego i tablic rejestracyjnych nie dotyczy zarejestrowanego pojazdu zakupionego od Policji, Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego, Agencji Wywiadu, Straży Granicznej lub Sił Zbrojnych RP.
W przypadku gdy dane odnoszące się do zbywcy pojazdu zawarte w dowodzie własności pojazdu dołączonym do wniosku o rejestrację są niezgodne z danymi właściciela zawartymi w dowodzie rejestracyjnym i karcie pojazdu, jeżeli była wydana, jako dowód własności wymagany do rejestracji rozumie się oryginały wszystkich kolejnych dokumentów potwierdzających fakt przeniesienia prawa własności pojazdu.
Wnioskując o pierwszą rejestrację nowego pojazdu należy złożyć następujące dokumenty:
- wypełniony wniosek,
- oryginał dowodu własności pojazdu (przeważnie faktura VAT),
- wyciąg ze świadectwa homologacji (względnie świadectwo zgodności),
- karta pojazdu,
- dokument potwierdzający zapłatę akcyzy dla sam.osob.a także czterokołowców i czterokołowców lekkich (lub dokument potwierdzający brak takiego obowiązku) z Urzędu Celnego - w przypadku sprzedaży pojazdu przez wyspecjalizowany salon sprzedaży dokument ten może być zastąpiony stosowną adnotacją na fakturze sprzedaży, potwierdzającą fakt posiadania oryginału lub kopii przedmiotowego zaświadczenia,
- dowód tożsamości - w przypadku osób fizycznych, a także zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli osoba prowadzi taką działalność,
- aktualny odpis z KRS i zaświadczenie o nadanym nr REGON - w przypadku podmiotów rejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym,
- pełnomocnictwo- w przypadku działania przez przedstawiciela dla osoby załatwiającej sprawę (za wyjątkiem reprezentowania osoby prawnej przez swoje uprawnione organy lub prokurenta),
- dowód uiszczenia opłaty komunikacyjnej i ewidencyjnej,
- dowód uiszczenia opłaty recyklingowej lub oświadczenie o podleganiu obowiązkowi zapewnienia sieci zbierania pojazdów (szczegółowe informacje na ten temat można uzyskać tutaj).
Wypełniony wniosek wraz z kompletem dokumentów składa się w Wydziale Komunikacji, Oddziale Czasowej Rejestracji Pojazdów, ul. Gronowa 22a, parter - sala obsługi (w Wydziale Komunikacji funkcjonuje system przywoławczy, do którego bilety wydawane są w stanowisku informacyjnym), tel. 61 646 33 44.
- Referat Rejestracji Pojazdów I, II dla Krakowa-Śródmieścia oraz Krowodrzy
- al. Powstania Warszawskiego 10, Kraków, telefon 12 616 9472, faks 12 616 9119, 12 616 9178 - Referat Rejestracji Pojazdów III dla Krakowa-Nowej Huty
- os. Zgody 2, Kraków, telefon 12 616 8745, faks 12 616 8929 - Referat Rejestracji Pojazdów IV dla Krakowa-Podgórza
- ul. Wielicka 28a, Kraków, telefon 12 616 5756, faks 12 616 5743
Opłaty
- Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jes podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
- Opłata za wydanie:
- tablic rejestracyjnych samochodowych 80 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic motocyklowych 40 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic motorowerowych 30 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic indywidualnych:
- samochodowych 1 000 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- motocyklowych 500 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- dowodu rejestracyjnego54 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- pozwolenia czasowego 13,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- kompletu nalepek legalizacyjnych 12,50 zł,
- nalepki kontrolnej 18,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- 40 zł dodatkowa tablica rejestracyjna z przeznaczeniem na bagażnik + 0,50 zł opłata ewidencyjna +12,50 komplet nalepek legalizacyjnych
- Wpłat można dokonywać na odpowiedni rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach Banku Pekao S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu.
- Potwierdzenie wniesienia opłat należy załączyć do wniosku.
- Dowód wpłaty z tytułu opłat związanych z rejestracją pojazdu musi zawierać: numer VIN/nadwozia i numer rejestracyjny pojazdu.
Szczegółowe informacje:
Opublikowano:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. poz. 2355).

Wypełnij
- Referat Rejestracji Pojazdów I, II dla Krakowa-Śródmieścia oraz Krowodrzy
- al. Powstania Warszawskiego 10, Kraków, telefon 12 616 9472, faks 12 616 9119, 12 616 9178 - Referat Rejestracji Pojazdów III dla Krakowa-Nowej Huty
- os. Zgody 2, Kraków, telefon 12 616 8745, faks 12 616 8929 - Referat Rejestracji Pojazdów IV dla Krakowa-Podgórza
- ul. Wielicka 28a, Kraków, telefon 12 616 5756, faks 12 616 5743
Opłaty
- Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jes podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
- Opłata za wydanie:
- tablic rejestracyjnych samochodowych 80 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic motocyklowych 40 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic motorowerowych 30 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic indywidualnych:
- samochodowych 1 000 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- motocyklowych 500 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- dowodu rejestracyjnego54 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- pozwolenia czasowego 13,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- kompletu nalepek legalizacyjnych 12,50 zł,
- nalepki kontrolnej 18,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- 40 zł dodatkowa tablica rejestracyjna z przeznaczeniem na bagażnik + 0,50 zł opłata ewidencyjna +12,50 komplet nalepek legalizacyjnych
- Wpłat można dokonywać na odpowiedni rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach Banku Pekao S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu.
- Potwierdzenie wniesienia opłat należy załączyć do wniosku.
- Dowód wpłaty z tytułu opłat związanych z rejestracją pojazdu musi zawierać: numer VIN/nadwozia i numer rejestracyjny pojazdu.
Szczegółowe informacje:
- Referat Rejestracji Pojazdów I, II dla Krakowa-Śródmieścia oraz Krowodrzy
- al. Powstania Warszawskiego 10, Kraków, telefon 12 616 9472, faks 12 616 9119, 12 616 9178 - Referat Rejestracji Pojazdów III dla Krakowa-Nowej Huty
- os. Zgody 2, Kraków, telefon 12 616 8745, faks 12 616 8929 - Referat Rejestracji Pojazdów IV dla Krakowa-Podgórza
- ul. Wielicka 28a, Kraków, telefon 12 616 5756, faks 12 616 5743
Opłaty
- Opłata skarbowa od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu, lub gdy mocodawcą jes podmiot zwolniony z opłaty skarbowej).
- Opłata za wydanie:
- tablic rejestracyjnych samochodowych 80 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic motocyklowych 40 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic motorowerowych 30 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- tablic indywidualnych:
- samochodowych 1 000 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- motocyklowych 500 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- dowodu rejestracyjnego54 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- pozwolenia czasowego 13,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- kompletu nalepek legalizacyjnych 12,50 zł,
- nalepki kontrolnej 18,50 zł + 0,50 zł (opłata ewidencyjna),
- 40 zł dodatkowa tablica rejestracyjna z przeznaczeniem na bagażnik + 0,50 zł opłata ewidencyjna +12,50 komplet nalepek legalizacyjnych
- Wpłat można dokonywać na odpowiedni rachunek bankowy Urzędu Miasta Krakowa (np. na poczcie, przelewem bankowym) lub bez ponoszenia dodatkowych opłat w placówkach Banku Pekao S.A. na terenie Krakowa i w kasach Urzędu.
- Potwierdzenie wniesienia opłat należy załączyć do wniosku.
- Dowód wpłaty z tytułu opłat związanych z rejestracją pojazdu musi zawierać: numer VIN/nadwozia i numer rejestracyjny pojazdu.
Szczegółowe informacje:
