Formularze i Wzory Premium, Transport
Wniosek o wydanie wtórnika Katowice
Opublikowano:
Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 11 grudnia 2017 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów oraz wymagań dla tablic rejestracyjnych (Dz.U. poz. 2355).

Wypełnij
W celu uzyskania wtórnika dowodu rejestracyjnego należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi dokumentami.
Dowód rejestracyjny i pozwolenie czasowe są wydawane za opłatą oraz po uiszczeniu opłaty ewidencyjnej. Opłatę oraz opłatę ewidencyjną pobiera organ dokonujący rejestracji.
Właściciel pojazdu ma obowiązek ubezpieczenia pojazdu, w ramach ubezpieczenia OC.
Wymagane dokumenty
- Wypełniony formularz wniosku.
- Dowód wniesienia (uiszczenia) opłaty.
- Oświadczenie złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań (art. 233 Kodeksu karnego) o kradzieży lub zagubieniu dowodu rejestracyjnego.
- Zniszczony blankiet dowodu rejestracyjnego - w przypadku zniszczenia poprzedniego dowodu rejestracyjnego w stopniu powodującym jego nieczytelność.
- Karta pojazdu, jeżeli była wydana.
- Wyciąg z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określający termin następnego badania technicznego pojazdu (w przypadku braku informacji o terminie następnego badania technicznego pojazdu w centralnej ewidencji pojazdów).
- Dokument określający tożsamość właściciela:
- Osoba fizyczna: dowód osobisty.
Osoby prawne:
- Aktualny odpis z KRS.
- Zaświadczenie o numerze identyfikacyjnym REGON.\Osoby prowadzące działalność gospodarczą oraz spółki cywilne:
- Dokument tożsamości - dla każdej osoby fizycznej, na którą jest zarejestrowany pojazd.
- Umowa spółki zarejestrowana w Urzędzie Skarbowym - w przypadku spółki cywilnej.
- Umowa obowiązkowego ubezpieczenia OC (do wglądu).
- Oświadczenie - w przypadku gdy pojazd jest przedmiotem współwłasności wniosek może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając oświadczenie, iż działa za zgodą większości współwłaścicieli.
- Pełnomocnictwo - w przypadku ustanowienia pełnomocnika (oryginał lub urzędowo poświadczony odpis) wraz z dowodem uiszczenia stosownej opłaty.
Wyżej wymienione dokumenty to najczęściej powtarzający się wykaz wymaganych dokumentów - po ich weryfikacji w urzędzie może on zostać rozszerzony z uwagi na wystąpienie sprawy szczególnie skomplikowanej.
