Prawo Przedsiębiorcy 21/2002 z 22.05.2002 [dodatek: Prawo Służb Finansowo-Księgowych, str. 18]
Data publikacji: 22.05.2002
Wydatki na badania rynku
Spółka akcyjna zleciła firmie włoskiej wykonanie badania rynku pod kątem możliwości sprzedaży określonych wyrobów (opakowania plastikowe), których jest producentem. Za tę usługę marketingu zapłaciła 8000 USD. Urząd skarbowy zakwestionował jednak te koszty, tłumacząc, że nie doszło do kontraktu i sprzedaży wyrobów na rynku włoskim. Czy było to słuszne, skoro działanie było podjęte w celu osiągnięcia przychodów?
Jan Z. z Gdyni
Rzeczywiście czasami urzędy skarbowe traktują pewne wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów jako niebędące kosztami, ponieważ nie przynoszą oczekiwanego przychodu.
