Prawo Przedsiębiorcy 24/2002 z 12.06.2002 [dodatek: Prawo Służb Finansowo-Księgowych, str. 16]
Data publikacji: 29.06.2018
Usługi promujące towar
Jesteśmy firmą reklamową. Z jednym z naszych kontrahentów zawarliśmy umowę, zgodnie z którą będziemy świadczyć na jego rzecz usługi promujące towar produkowany przez niego. W umowie tej kontrahent zastrzegł sobie prawo określenia, czy dana sprzedaż miała miejsce w wyniku akcji promocyjno-reklamowej, a do czasu zaakceptowania usługi w tej formie nasza firma nie ma prawa uznania usługi za wykonaną i, tym samym, wystawienia faktury za jej wykonanie. Kiedy, przy tak sformułowanej umowie, powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług? Czy należy uważać, że jest to rodzaj usługi o charakterze ciągłym i powstanie obowiązku podatkowego uzależnione jest od płatności za usługę (płatność ta prawdopodobnie nastąpi po wykonaniu całej umowy, gdyż dopiero wtedy nasz kontrahent będzie mógł ocenić wielkość sprzedaży, która nastąpiła w wyniku akcji reklamowej)?
