Prawo Przedsiębiorcy 51/2002 z 18.12.2002 [dodatek: Dodatek Specjalny, str. 2]
Data publikacji: 03.07.2018
Obowiązek podatkowy w przypadku usług promocyjnych
Jesteśmy firmą reklamową. Z jednym z naszych kontrahentów zawarliśmy umowę, zgodnie z którą świadczyć będziemy na jego rzecz usługi promujące towar przez niego produkowany. W umowie zawarty jest punkt mówiący, że określenie, czy dana sprzedaż miała miejsce w wyniku akcji promocyjno-reklamowej, nastąpi dopiero po zakończeniu akcji promocyjnej. Do czasu zaakceptowania usługi przez kontrahenta nasza firma nie ma prawa uznania usługi za wykonaną i tym samym do wystawienia faktury za jej wykonanie. Kiedy, przy tak sformułowanej umowie, powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług? Czy należy traktować, że jest to rodzaj usługi o charakterze ciągłym i powstanie obowiązku podatkowego uzależnione jest od płatności za usługę (płatność ta prawdopodobnie nastąpi po wykonaniu całej umowy, gdyż dopiero wtedy nasz kontrahent będzie mógł ocenić wielkość sprzedaży, która nastąpiła w wyniku akcji reklamowej)?
