Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2002-12-18

Obowiązek podatkowy w przypadku usług promocyjnych

Jesteśmy firmą reklamową. Z jednym z naszych kontrahentów zawarliśmy umowę, zgodnie z którą świadczyć będziemy na jego rzecz usługi promujące towar przez niego produkowany. W umowie zawarty jest punkt mówiący, że określenie, czy dana sprzedaż miała miejsce w wyniku akcji promocyjno-reklamowej, nastąpi dopiero po zakończeniu akcji promocyjnej. Do czasu zaakceptowania usługi przez kontrahenta nasza firma nie ma prawa uznania usługi za wykonaną i tym samym do wystawienia faktury za jej wykonanie. Kiedy, przy tak sformułowanej umowie, powstaje obowiązek podatkowy w podatku od towarów i usług? Czy należy traktować, że jest to rodzaj usługi o charakterze ciągłym i powstanie obowiązku podatkowego uzależnione jest od płatności za usługę (płatność ta prawdopodobnie nastąpi po wykonaniu całej umowy, gdyż dopiero wtedy nasz kontrahent będzie mógł ocenić wielkość sprzedaży, która nastąpiła w wyniku akcji reklamowej)?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00