Prawo Przedsiębiorcy 28/2003 z 14.07.2003 [dodatek: Podatki i Rachunkowość, str. 19]
Data publikacji: 14.07.2003
Wydatki na konferencję prasową
Czy wydatki na konferencję prasową, mającą na celu reklamę i promocję towaru, mogą być uznane za koszty wydatkowane na promocję i reklamę publiczną? Czy wysyłanie indywidualnych zaproszeń do redakcji prasowych, telewizyjnych i radiowych sprawia, że akcja reklamowa jest zamknięta i że reklama nie jest publiczna?
Aleksandra Chmielecka
prawo.autorzy@infor.pl
Odpowiedzi na postawione pytania udzielimy analizując konkretną sytuację. Spółka X zorganizowała konferencję prasową związaną z promocją i reklamą kawy. Na konferencję zostali zaproszeni imiennie dziennikarze z redakcji prasowych. Po konferencji w kilku wysokonakładowych pismach ukazały się publikacje dotyczące reklamowanej kawy.
