Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2003-10-13

Leasing gruntu i budynku w praktyce (cz. I)

Jak skonstruować umowę leasingu, gdy jej przedmiotem ma być grunt wraz z wybudowanym na nim budynkiem? Jak ustalić przychód finansującego i koszty korzystającego po upływie podstawowego okresu umowy leasingu?

dr Wojciech Maruchin
doradca podatkowy
Masz wątpliwości, napisz: prawo.autorzy@infor.pl
Problematyka leasingu nieruchomości wywołuje wiele problemów praktycznych na gruncie przepisów podatkowych. Na podstawie przykładu wyjaśnimy wątpliwości.
Przykład
Strony zawarły umowę leasingu nieruchomości, na którą składały się zarówno grunt, jak i budynek użytkowy. Umowa została zawarta na okres 10 lat, z możliwością przedłużenia o kolejne 10 lat. Strony uzgodniły, iż zawarta umowa obejmuje następujące świadczenia:
• czynsz najmu (rata leasingowa),
• koszty uboczne i produkcyjne,
• pozostałe koszty:
- zwrot ułamkowej części kosztów inwestycji,
- koszty zarządzania w wysokości ułamkowej części procenta poniesionych kosztów inwestycji,
- miesięcznie cząstkowe koszty finansowania stanowiące ułamkową część procenta należności leasingowych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00