Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2004-03-15

Obowiązkowe ubezpieczenie biur rachunkowych i biegłych rewidentów

Czy biura rachunkowe muszą być ubezpieczone na wypadek szkody wyrządzonej w związku z prowadzoną działalnością? Jak zmieniły się zasady obowiązkowych ubezpieczeń biegłych rewidentów?

Agata Suskiewicz-Jach
Od początku 2004 r. wprowadzone zostały nowe obowiązki dla biur rachunkowych - muszą one posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Od 1 stycznia br. uszczegółowione zostały także zasady obowiązkowych ubezpieczeń biegłych rewidentów.
Biura rachunkowe
Na mocy art. 145 ustawy z 22 maja 2003 r. (Dz.U. Nr 124, poz. 1152) podmioty uprawnione do wykonywania działalności usługowej w zakresie prowadzenia ksiąg rachunkowych zostały zobowiązane do ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej za szkody wyrządzone w związku z prowadzoną działalnością. Wymóg ten znalazł swoje odniesienie w art. 80a ustawy , który zawiera delegację dla Ministra Finansów do określenia, w drodze rozporządzenia, szczegółowego zakresu ubezpieczenia obowiązkowego ww. podmiotów, a także minimalnej sumy gwarancyjnej (z uwzględnieniem specyfiki wykonywanego zawodu oraz zakresu realizowanych zadań).
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00