Prawo Przedsiębiorcy 27/2011 z 19.07.2011 [dodatek: e-Prawo Przedsiębiorcy - dodatek internetowy, str. 23]
Data publikacji: 02.07.2018
Czy od biura podróży można żądać dodatkowego zadośćuczynienia za zmarnowany urlop
Biuro podróży może wyrządzić szkodę niemajątkową w postaci "zmarnowanego urlopu" lub "straconego wypoczynku", a podstawą jego odpowiedzialności jest przepis stanowiący, że organizator turystyki odpowiada za niewykonanie lub nienależyte wykonanie umowy o świadczenie usług turystycznych.
Anna i Szymon S. na początku października 2007 r. kupili w biurze podróży A. wycieczkę do Egiptu. Zgodnie z umową Anna i Szymon S. mieli mieszkać w dwuosobowym pokoju z pełnym wyżywieniem w czterogwiazdkowym hotelu (według kategoryzacji egipskiej) w jednym z kurortów egipskich. Do obowiązków biura podróży należało także zapewnienie polskojęzycznego rezydenta.
