Artykuł
Klient musi wiedzieć, do kogo trafią jego dane
Wbrew powszechnemu przekonaniu RODO dopuszcza marketing bez konieczności uzyskiwania dodatkowej zgody. Ale tylko w wyjątkowych sytuacjach
Powiązany z prawicowymi mediami nowy polski portal społecznościowy Albicla jest zapowiadany jako alternatywa dla Facebooka czy Twittera. Na razie nie ma na nim reklam, ale w przyszłości mają się pojawić. W polityce prywatności, którą akceptują użytkownicy zakładający konto, można przeczytać, że „administrator uprawniony jest do udostępniania danych osobowych podmiotom współpracującym z administratorem do celów marketingowych”. Choć RODO rzeczywiście w pewnych sytuacjach pozwala na przetwarzanie danych w celach marketingowych bez zgody samych zainteresowanych, to cytowana klauzula jest jednak bezprawna. Z kilku różnych powodów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right