Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2021-11-15

Chcesz wypisać się z gminnej zbiórki odpadów? To nie czekaj za długo

Według resortu środowiska pismo w tej sprawie powinno dotrzeć do urzędu gminy najpóźniej w dniu, w którym upływa termin na taką decyzję. Data stempla pocztowego nie wystarczy. Stosujemy tu bowiem kodeks cywilny, a nie kodeks postępowania administracyjnego

Za sprawą niedawnej nowelizacji ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach przedsiębiorcy (właściciele tzw. nieruchomości niezamieszkałych) po przyjęciu odpowiedniej uchwały przez jednostkę samorządu terytorialnego zostają objęci gminnym systemem zbiórki odpadów niejako z automatu. Mogą oni wprawdzie wystąpić z niego, ale oświadczenie w tej sprawie muszą złożyć w ciągu 60 dni od:

  • ogłoszenia przez radę gminy (w dzienniku urzędowym właściwego województwa) uchwały o objęciu ich gminnym systemem,
  • powstania nowej nieruchomości,
  • zawiadomienia w Biuletynie Informacji Publicznej przez wójta, burmistrza lub prezydenta miasta o zamiarze przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na odbieranie odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, na których nie zamieszkują mieszkańcy.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00