Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Porada

Data publikacji: 2022-02-07

Poradnia z prawa pracy

Pracodawca będący klientem naszego biura 1 lutego 2022 r. podał do wiadomości nowy regulamin wynagradzania. W treści tego aktu dostrzeżono jednak błąd pisarski. Czy można go zmienić?

Tak, taki błąd w regulaminie można korygować. Formalnie akt ten jeszcze nie obowiązuje. Zgodnie bowiem z art. 772 par. 6 k.p. regulamin wynagradzania wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników w sposób przyjęty u danego pracodawcy. Taki sam termin obowiązuje w przypadku zmiany postanowień zawartych w regulaminie. Przy czym zgodnie z wyrokiem SN z 5 grudnia 2006 r. (sygn. akt II PK 124/06): „pracodawca ma obowiązek podać do wiadomości regulamin wynagradzania w sposób zwyczajowo przyjęty w danym zakładzie, a dla obowiązywania regulaminu nie jest wymagane faktyczne zapoznanie się z nim przez pracowników”. Co więcej, stwierdził on, że „z uwagi na to, że warunkiem rozpoczęcia biegu dwutygodniowego terminu nie jest bezwarunkowe zapoznanie się z regulaminem wszystkich pracowników, w omawianej sytuacji pracodawca w stosunku do pracownika może wdrożyć proces zmiany warunków wynagradzania w tym samym terminie co w stosunku do innych pracowników”. Z kolei, jak wskazał SN w wyroku z 6 października 2004 r. (sygn. akt I PK 569/03), regulamin wynagradzania, który nie został ustalony na piśmie i podany do wiadomości pracowników w sposób określony w art. 77

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00