Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

Data publikacji: 2022-02-16

JST mogą uniknąć kupowania taboru z napędem alternatywnym

Wystarczy, że zamówienia dotyczące transportu publicznego podzielą na mniejsze paczki i przeprowadzą je w trybie bagatelnym. Takie rozwiązanie może być opłacalne dla gmin do 50 tys. mieszkańców

Ustawa z 2 grudnia 2021 r. o zmianie ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. poz. 2269; dalej: nowelizacja) wprowadziła dla organizatorów publicznego transportu zbiorowego nowe obowiązki dotyczące minimalnej liczby zamawianych pojazdów z napędem alternatywnym (np. elektrycznym czy gazowym). Każdy z nich będzie musiał zadbać o to, by w całkowitej liczbie autobusów objętych zamówieniami udział pojazdów zaliczanych do kategorii M3 (a więc zaprojektowanych i wykonanych do przewozu osób, mających więcej niż osiem miejsc oprócz siedzenia kierowcy, o maksymalnej masie całkowitej przekraczającej 5 ton i spełniających odpowiednie wymagania techniczne), wykorzystujących do napędu paliwa alternatywne, wynosił co najmniej:

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00