Dziennik Gazeta Prawna 188/2022 z 28.09.2022 [dodatek: Samorząd i administracja, str. 7]
Porada
z dnia 28.09.2022
Data publikacji: 28.09.2022
Wójt musi weryfikować wszystkie deklaracje odpadowe
Przepisy ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach nie precyzują zasad weryfikacji deklaracji o wysokości opłaty za odpady komunalne. Czy w tej sytuacji mamy w gminie obowiązek sprawdzenia każdej deklaracji, czy tylko wybranych?
Obowiązek składania deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi uregulowano w art. 6m ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach. Z przepisu tego wynika, że informacje podawane w tej deklaracji są istotne z punktu widzenia fiskalnego dla gminy, bezpośrednio wpływają bowiem na wysokość pobieranych przez gminę opłat za gospodarowanie odpadami. W ust. 1 tego artykułu postanowiono, że taką deklarację są obowiązani złożyć do wójta, burmistrza lub prezydenta miasta:
