Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
comment

Artykuł

TEMATY:
TEMATY:
Data publikacji: 2023-12-21

orzeczenie

W świecie mody lew to banał

Nawet jeśli kolidujące ze sobą znaki towarowe są koncepcyjnie identyczne, nie oznacza to jeszcze, że konsumenci zostaną wprowadzeni w błąd – wynika z wyroku Sądu UE.

Francuska firma Pierre Balmain zgłosiła w Urzędzie UE ds. Własności Intelektualnej (EUIPO) unijny graficzny znak towarowy przedstawiający głowę lwa. Miał odnosić się do klas 14 i 25, obejmujących odpowiednio m.in. biżuterię i odzież. Rejestracji sprzeciwiła się polska spółka Story Time, powołując się na polski znak graficzny zarejestrowany dla towarów z tych samych klas. Również przedstawiał głowę lwa, ale inaczej stylizowaną.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00