procedury
Rodzice uczniów z problemami poczekają na orzeczenie poradni
Nowe przepisy, które proponuje Ministerstwo Edukacji Narodowej, mają usprawnić wydanie orzeczeń o potrzebie kształcenia specjalnego uczniów. Pracownicy specjalistycznych poradni i związkowcy alarmują, że wcale nie będzie szybciej
Niespełna dwa tygodnie pozostały do zakończenia konsultacji projektu rozporządzenia ministra edukacji narodowej (MEN) w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Resort edukacji przekonuje, że zmiany są potrzebne, żeby usprawnić pracę tych zespołów i zwiększyć dostępność pomocy specjalistycznej dla uczniów. Nowe regulacje mają uwzględnić postulaty dyrektorów publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych i szkół, rodziców oraz przedstawicieli związków zawodowych. Celem jest poprawa organizacji i jakości usług świadczonych przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne. Jednak eksperci alarmują, że nie wszystkie proponowane zmiany idą we właściwym kierunku.
