Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Opodatkowanie usług serwisowych świadczonych w sposób ciągły

Opodatkowanie usług serwisowych świadczonych w sposób ciągły

Usługi serwisowe mogą być świadczone w ramach gwarancji lub rękojmi i wówczas są dla klientów bezpłatne. Mogą też być świadczone odpłatnie jako tak zwany serwis pogwarancyjny. W niniejszym tekście zajmiemy się usługami odpłatnymi.

Usługi serwisowe są świadczone na dwa sposoby:

l

naprawa jest dokonywana przez zakład serwisowy na rzecz producenta lub sprzedawcy,

l

naprawy dokonuje producent lub sprzedawca.

W pierwszym przypadku serwisant występuje jako podwykonawca podmiotu, który zobowiązał się do zapewniania serwisu. Istnieją wówczas dwa stosunki prawne: pierwszy – między producentem (sprzedawcą), który zobowiązał się do zapewniania serwisu, a klientem i drugi – między producentem (sprzedawcą) a serwisantem, który odpłatnie świadczy usługi na jego rzecz. Zauważmy, że w tym przypadku serwisant dokonuje napraw u klienta, z którym nie łączy go żadna umowa. Z takiego ułożenia relacji prawnych wynikają zasady fakturowania należności za usługi. Serwisant wystawia producentowi (sprzedawcy) faktury za swoje usługi. Jeżeli naprawa nie jest dokonywana w ramach gwarancji lub rękojmi, producent (sprzedawca) wystawia fakturę nabywcy naprawianego sprzętu. W drugim przypadku mamy do czynienia z jednym stosunkiem prawnym – między producentem (sprzedawcą), który jest zarazem serwisantem, a nabywcą.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00