Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Ewidencjonowanie przesunięcia towarów handlowych

Ewidencjonowanie przesunięcia towarów handlowych

W ramach wykonywanej działalności prowadzę kilka placówek handlowych. Często przekazuję towary z jednego zakładu do drugiego. Czy muszę dokonywać w związku z tym adnotacji w księdze przychodów i rozchodów?

PRZEDSIĘBIORSTWO WIELOZAKŁADOWE

Z pytania Czytelnika wynika, iż mamy do czynienia z przedsiębiorstwem wielozakładowym, które zostało zdefiniowane w § 3 pkt 10 rozporządzenia Ministra Finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 116, poz. 1222). Zgodnie z jego brzmieniem za przedsiębiorstwo wielozakładowe uważa się działalność prowadzoną w oparciu o kilka zespołów składników materialnych i niematerialnych, jakimi są w szczególności sklepy, zakłady, punkty usługowe, przeznaczone do realizacji określonych zadań gospodarczych. W przypadku prowadzenia przedsiębiorstwa wielozakładowego w każdym zakładzie musi znajdować się podatkowa księga przychodów i rozchodów. Przepisy rozporządzenia przewidują jednak wyjątki od tej zasady. Mianowicie podatnik może prowadzić jedną księgę w miejscu wskazanym jako jego siedziba, pod warunkiem że w poszczególnych zakładach jest prowadzona co najmniej ewidencja sprzedaży (o której mowa w § 8 ust. 1 pkt 2), a w razie wykonywania działalności kantorowej bądź prowadzenia lombardów – również ewidencje przewidziane dla tego typu działalności.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00