Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Obowiązki wynikające z rozszerzenia działalności

Dwuosobowa spółka cywilna produkcyjno-handlowa (piekarnictwo), będąca podatnikiem VAT, zamierza rozszerzyć działalność gospodarczą o gastronomię. W tym celu zakupiła (akt notarialny) nieruchomość - budynek i plac - która obecnie jest gruntownie remontowana. Wszelkie zakupy materiałów budowlanych dokonywane są na „piekarnictwo”. Po zakończeniu inwestycji zostaną zsumowane i - łącznie z głównym wydatkiem na zakup nieruchomości - stworzą wartość środka trwałego. Czy takie postępowanie jest prawidłowe? Jakie należy poczynić kroki, aby rozszerzyć działalność gospodarczą? Czy należy prowadzić podatkową księgę przychodów i rozchodów oraz ewidencje zakupów i sprzedaży oraz środków trwałych osobno dla każdej działalności?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00