comment
Artykuł
Data publikacji: 2006-09-04
Wydatki związane z organizacją konkursów a koszty uzyskania przychodów (cz. 1)
W gospodarce rynkowej przedsiębiorcy podejmują wszelkie kroki marketingowe, aby sprzedać swoje wyroby. W tym celu za pomocą reklamy, reprezentacji, akwizycji starają się pozyskać klientów. W ramach marketingu zajmują się również promocją swoich produktów. Organizują w związku z tym między innymi sprzedaż premiowaną, połączoną z przyznawaniem nagród w organizowanych konkursach itp. Wszystkie te działania marketingowe mają jeden cel - osiągnięcie jak największych przychodów w ramach prowadzonej działalności.
Wydatki na te działania są zatem poniesione w celu osiągnięcia przychodów. To zaś pozwala zaliczyć je do kosztów uzyskania przychodów, jeżeli ustawodawca nie wyłączył ich z kosztów uzyskania przychodów. W działalności gospodarczej poniesienie wydatku jest bowiem warunkiem koniecznym, ale nie zawsze wystarczającym do zaliczenia go do kosztów uzyskania przychodów. Według definicji zawartej w art. 22 ust. 1 ustawy z 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 14, poz. 176 ze zm.) kosztami uzyskania przychodów z poszczególnego źródła są wszelkie koszty poniesione w celu osiągnięcia przychodów, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 23 ustawy. Nie każdy zatem koszt w sensie ekonomicznym jest kosztem w rozumieniu prawa podatkowego. Podatnik, ponosząc wydatki na działania marketingowe, ponosi bezsprzecznie koszty w sensie ekonomicznym. Nie zawsze jednak będą to koszty w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Pozostało 90% treści
Chcesz uzyskać dostęp? Skorzystaj z bezpłatnego abonamentu
Zobacz także
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right