Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Zwrot VAT po wykreśleniu z rejestru

Nie ulega wątpliwości, że podstawowym obowiązkiem podatnika VAT jest rejestracja. Z faktem rejestracji wiąże się wiele doniosłych dla podatnika skutków prawnych, z których najważniejsze jest uprawnienie do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego przy nabyciu towarów i usług.

Obowiązek zapłaty podatku należnego powstaje niezależnie od tego, czy podatnik jest zarejestrowany na cele VAT. Zgodnie bowiem z art. 26 w zw. z art. 10 ust. 1 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) podatnicy są zobowiązani, bez wezwania urzędu skarbowego, do obliczania i wpłacania podatku za okresy miesięczne, w terminie do 25. dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym powstał obowiązek podatkowy, na rachunek właściwego urzędu skarbowego, z zastrzeżeniem art. 11. Obowiązek ten podatnicy realizują w składanych w takim samym terminie deklaracjach. Artykuł 10 ust. 1 określa jedynie końcowy termin składania deklaracji VAT-7. Można więc przyjąć, że skuteczne jest złożenie deklaracji za dany miesiąc (np. sierpień) w określonym przepisem terminie. W deklaracji VAT-7, jak już wspomniano, podatnik realizuje również swoje uprawnienia, czyli odlicza podatek naliczony. Musi się przy tym kierować regulacją art. 20 ust. 2, art. 25, a przede wszystkim przestrzegać terminów określonych w art. 19 ust. 3 ustawy o VAT. Przypomnijmy, obniżenie kwoty podatku należnego następuje:
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00