Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2007-06-29

Błędne księgowanie kosztów usług obcych

Firma zajmuje się przygotowaniem, produkcją i dystrybucją materiałów reklamowych (np. ulotek, ofert handlowych, wizytówek) oraz sprzedażą usług związanych z reklamą (np. projektowanie gazetek reklamowych, zamieszczanie w prasie ogłoszeń reklamowych), których finalne wykonanie jest zlecane innym wykonawcom (drukarniom, wydawnictwom prasowym). W księdze przychodów i rozchodów koszty usług obcych (opłaty za druk ulotek, fotonaświetlanie, ogłoszenia prasowe) związanych bezpośrednio z zakupem usług reklamowych, które są przedmiotem sprzedaży, są księgowane w kol. 11 - „koszty uboczne zakupu” - z wyraźnym opisem na wydrukach „podwykonawstwo”. Stanowią one razem 90 proc. kosztów. Podczas kontroli pracownik urzędu skarbowego stwierdził, iż księgowanie kosztów usług obcych w kolumnie 11 jest niezgodne z przepisami i postawił zarzut wadliwego prowadzenia księgi. Jego zdaniem, koszty usług obcych związanych bezpośrednio z zakupem usług reklamowych powinny być księgowane w kol. 14. Czy rzeczywiście księgowanie w kol. 11 kosztów usług obcych może stanowić podstawę do pociągnięcia podatnika do odpowiedzialności karnej za wykroczenie skarbowe i wymierzenia kary grzywny w postaci mandatu karnego?
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00