Doradca Podatnika 47/2001 z 24.11.2001 [dodatek: Księgowość, str. 3]
Data publikacji: 24.11.2001
Reklamacja z tytułu wadliwego rozliczenia usługi telekomunikacyjnej
Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością otrzymała fakturę VAT za usługi telekomunikacyjne. Po dokładnej analizie wykazu połączeń telefonicznych, tzw. bilingu, stwierdziła, że wartość usługi została zawyżona, i zakwestionowała kwotę wynikającego z faktury zobowiązania. Wniesiona z tego powodu reklamacja została uznana przez firmę telekomunikacyjną. Jak należy ująć w księgach rachunkowych operacje związane ze zgłoszeniem i rozstrzygnięciem reklamacji?
PRZESŁANKI UZASADNIAJĄCE WNIESIENIE REKLAMACJI
Przesłanki uzasadniające wniesienie reklamacji przez abonenta i tryb postępowania reklamacyjnego wynikają bezpośrednio z regulaminów podmiotów świadczących usługi telekomunikacyjne.
