Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Przyporządkowanie kosztów w czasie

Przygotowaliśmy akcję promocyjną polegającą na wprowadzeniu kart stałego klienta. W ramach tej akcji ponieśliśmy koszty analiz ekonomicznych, reklamy oraz druku kart. Akcję rozpoczynamy od stycznia 2002 r., natomiast koszty ponieśliśmy w 2001 r. Do kosztów którego roku należy je zaliczyć: 2001 czy 2002?
Zasada uznania wydatku za koszt uzyskania przychodu opiera się na klauzuli generalnej, określonej w art. 15 ust. 1 ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654 ze zm.). Za koszt uzyskania uznaje się każdy wydatek poniesiony w celu osiągnięcia przychodu, z wyjątkiem kosztów wymienionych w art. 16 ust. 1. Aby móc uznać wydatek za koszt, podatnik musi wykazać związek między nim a przychodem. Dla uznania za koszt wystarczające jest, aby wydatek ten miał choćby pośredni związek z osiąganym przychodem, jak np. koszty doradztwa prawnego. W orzecznictwie ugruntowana jest również teza, iż wydatek nie musi spowodować przychodu, ważny jest cel poniesienia wydatku.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00