Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Sprzedaż bezpośrednia i wysyłkowa - obowiązek podatkowy

Sprzedaż bezpośrednia i sprzedaż wysyłkowa na rzecz konsumentów, niejednokrotnie mylone, objęte szczególnym uregulowaniem w ustawie z 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U. Nr 22, poz. 271), mogą rodzić niejasności w aspekcie podatkowym. Uregulowania tej ustawy mają charakter lex specialis w stosunku do przepisów kodeksu cywilnego o zobowiązaniach, a ich celem jest szczególna ochrona konsumenta jako strony niektórych umów zawieranych w obrocie gospodarczym. To szczególne ustalenie praw i obowiązków stron rodzi skutki w sferze prawnopodatkowej.
SPRZEDAŻ BEZPOŚREDNIA
Do sprzedaży bezpośredniej mają zastosowanie przepisy dotyczące umów zawieranych poza lokalem przedsiębiorstwa, tzn. poza miejscem przeznaczonym do obsługiwania publiczności i oznaczonym zgodnie z przepisami o działalności gospodarczej. Regulują one problematykę umów zawartych:
• w wyniku zbierania ofert zorganizowanego poza lokalem przedsiębiorstwa,
• w czasie odwiedzin przedsiębiorcy w miejscu pracy konsumenta, w jego mieszkaniu lub innym miejscu, w którym przebywa prywatnie.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00