Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Anulowanie wystawionej faktury

Firma wystawiła fakturę z kolejnym numerem, jednak nie doszło do realizacji umowy sprzedaży, ponieważ klient odmówił odebrania towaru oraz faktury. Czy faktura ta może zostać anulowana, czy też musimy wykazać przychód należny z tego tytułu?
Zgodnie z art. 32 ustawy z 8 stycznia 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym (Dz.U. Nr 11, poz. 50 ze zm.) podatnicy VAT powinni dokumentować sprzedaż towarów i świadczenie usług fakturami, stwierdzającymi w szczególności sprzedaż towarów, jej datę, cenę jednostkową bez podatku, wartość sprzedaży, kwotę podatku, kwotę należności oraz dane dotyczące podatnika i nabywcy. W praktyce jednak często zdarzają się sytuacje, iż nie dochodzi do realizacji umowy sprzedaży, na której poczet została już wystawiona faktura.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00