Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Zakup towarów od nieistniejącej firmy

Czy wydatki na zakup towarów handlowych udokumentowane fakturą otrzymaną od nieistniejącej firmy mogą stanowić koszt uzyskania przychodów?
Wszystkie zapisy dokonywane w podatkowej księdze przychodów i rozchodów powinny być oparte na rzetelnych i prawidłowych dowodach księgowych. Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z 15 grudnia 2000 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (Dz.U. Nr 116, poz. 1222 ze zm.) wyraźnie określają, jakie dokumenty stanowią podstawę ewidencjonowania zdarzeń gospodarczych. Jak stwierdził Naczelny Sąd Administracyjny w wyroku z 25 kwietnia 1996 r. (sygn. akt SA/Wr 1956/95): „Jeżeli nawet podatnik poniesie określone wydatki w celu uzyskania przychodu, ale nie posiada takiego dokumentu, który zgodnie z § 11 rozporządzenia (...) może stanowić podstawę zapisu w podatkowej księdze przychodów i rozchodów, wydatek ten nie może być zarejestrowany w księdze, a w konsekwencji nie może być uznany za koszt uzyskania przychodu”.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00