Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
Data publikacji: 2006-09-04

Przekazanie towarów na potrzeby reprezentacji

Prowadzę małe przedsiębiorstwo zajmujące się sprzedażą usług ze stawkami VAT 22 proc. i 7 proc. W zeszłym miesiącu po raz pierwszy mieliśmy pewne wydatki związane z reprezentacją firmy, tzn. przekazaliśmy kontrahentowi upominek oraz zaprezentowaliśmy firmę na targach krajowych. W jaki sposób powinniśmy rozliczyć koszty poniesione w VAT?
Zgodnie z przedmiotowym zakresem oddziaływania ustawy z 8 stycznie 1993 r. o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym opodatkowaniu podlega sprzedaż towarów i odpłatne świadczenie usług na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej oraz eksport i import towarów lub usług (art. 2 ust. 1 i 2 ustawy). Postanowienia art. 2 ustawy stosuje się również do świadczenia usług oraz przekazania lub zużycia towarów na potrzeby reprezentacji lub reklamy. Oznacza to, że na podatnika został nałożony obowiązek naliczenia VAT od przekazanych na te cele towarów i usług. Obowiązek ten musi zostać zrealizowany praktycznie we wszystkich przypadkach przekazania towarów (usług) na potrzeby reprezentacji i reklamy, tzn. w przypadku przekazania towarów (własnej i obcej produkcji) i świadczenia własnych usług (z wyjątkiem zakupu usług obcych). Zarówno koszty udziału przedsiębiorstwa na wszelkiego rodzaju targach czy innych imprezach reklamowych, w tym wszelkie opłaty związane z jego obsługą, urządzeniem i likwidacją stoisk, ubezpieczeniem itp., jak i wartość upominków służących reklamie należą do typowych kosztów reklamy i reprezentacji podmiotów gospodarczych.
close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00